23 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sevgililer Günü sosyal medya araştırmasının sonuçları açıklandı
Haberler

Sevgililer Günü sosyal medya araştırmasının sonuçları açıklandı

Marketing Türkiye
14 Şubat 2019
2 dk okuma

Türkiye’nin en büyük izinli veri tabanına sahip online araştırma şirketi DORinsight, ‘Sevgililer Günü ve Sosyal Medya Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı.

Sevgililer en çok telefonu kıskanıyor

Araştırmaya göre katılımcılar sevgilisi ya da eşiyle birlikteyken telefonla vakit geçirilmesinden rahatsız oluyor. Sevgililerin çoğunluğu sosyal medya şifrelerini birbiriyle paylaşıyor. Ancak katılımcılar gün içinde telefonlarıyla sevgilisinden daha çok vakit geçiriyor.

Çoğunluk sevgilisiyle günde 2-4 saat görüşüyor

Katılımcıların yüzde 25’i 2 saatten az, yüzde 34’ü 2-4 saat, yüzde 24’ü 5-7 saat, yüzde 10’u 8-10 saat, yüzde 7’si ise 11 saatten fazla cevabını veriyor.

Telefon elimizden düşmüyor

Katılımcıların yüzde 20’si gün içinde akıllı cihazlarıyla 2 saatten az vakit geçirdiklerini söylerken, yüzde 41’i 2-4 saat, yüzde 25’i 5-7 saat, yüzde 10’u 8-10 saat, yüzde 4’ü ise 11 saatten fazla vakit geçirdiklerini belirtiyor.

Günde 30 dakika konuşuyorlar

Katılımcıların yüzde 14’ü 0-5 dk, yüzde 27’si 6-10 dk, yüzde 30’u 11-30 dk, yüzde 13’ü 31-60 dk, yüzde 16’sı ise 1 saatin üzerinde yanıtını veriyor.

Çiftler telefonla vakit geçirilmesinden rahatsız

Yüzde 37’si sevgilisi ya da eşi birlikteyken telefonla vakit geçirilmesinden rahatsız olduğunu söylerken, yüzde 28’i rahatsız olmadığını, yüzde 35’i de bazen rahatsız olduklarını dile getiriyor.

30 dakikada bir gözü telefonda

Katılımcıların yüzde 8’i eşi ya da sevgilisiyle birlikteyken 5 dakikada 1 telefona baktıklarını, yüzde 24’ü 10 dakikada 1 telefona baktıklarını, yüzde 31’i 30 dakikada 1, yüzde 28’i saat başı baktıklarını, yüzde 9’u ise hiç bakmadıklarını söylüyor.

Telefonu yasaklayanlar var

Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 35’i birlikteyken telefon kullanımına kısıtlama getirirken, yüzde 65’i karışmıyor.

Katılımcıların neredeyse yarısı telefon yüzünden tartışıyor

Katılımcıların yüzde 45’i telefonla çok vakit geçirdiği için sevgilisi ya da eşiyle tartıştıklarını yüzde 55’i ise tartışmadıklarını anlatıyor.

Şifreler ortak

Katılımcıların yüzde 58’i sevgilisi ya da eşleriyle sosyal medya hesaplarının şifrelerini paylaştıklarını, yüzde 42’si ise paylaşmadıklarını dile getiriyor.

Sevgilileri arkadaşları tanıştırıyor

Katılımcıların yüzde 39’u arkadaş aracılığıyla tanıştıklarını, yüzde 19’u okuldan, yüzde 22’si işten, yüzde 11’ü sosyal medyadan tanıştıklarını belirtiyor.

Çoğunluk çift fotoğrafı paylaşıyor

Katılımcıların yüzde 66’sı sosyal medyada sevgilisi ya da eşiyle birlikte fotoğrafını paylaştıklarını, yüzde 34’ü paylaşmadıklarını ifade ediyor.

1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
4 Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
5 AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
Güncel Haberler
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Kadın liderlerin yüzde 62’si ayrımcılıkla karşı karşıya!
Kadın liderlerin yüzde 62’si ayrımcılıkla karşı karşıya!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Haberler
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Marketing Türkiye
12 Ekim 2025
Kapadokya'da "IT" kabusu: Kırmızı balonlar göğe yükseldi, korku geri döndü…
Haberler
Kapadokya’da “IT” kabusu: Kırmızı balonlar göğe yükseldi, korku geri döndü…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
Haberler
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
LeBron James'in "hayatımın kararı" açıklaması, marka iş birliği çıktı!
Haberler
LeBron James’in “hayatımın kararı” açıklaması, marka iş birliği çıktı!
Sena Tufan
15 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.