23 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sesler, kokular, tatlar marka olacak
Haberler

Sesler, kokular, tatlar marka olacak

Marketing Türkiye
12 Mayıs 2016
2 dk okuma

“Yeni düzenlemede markanın tanımında değişikliğe gidildi. Buna göre önceki düzenlemede marka tescilinde aranan çizimle görüntülenebilme şartı yerine, markanın koruma konusunun açık ve kesin olarak anlaşılmasını sağlayacak şekilde sicilde gösterilebilir olması şartıyla her tür işaretin marka olabileceği hükme bağlandı. Böylece hukukumuza kaynaklık teşkil eden Avrupa Birliği (AB) marka hukukundaki esnek yaklaşım benimsenerek ‘ses’, ‘hareket’, ‘koku’, ‘tat’, ‘hareket’ markaları gibi geleneksel olmayan işaretlerin de marka olabileceği benimsendi. Markada üçüncü boyut dönemi başlayacak.”
MILKA’NIN MOR İNEĞİ, HOROZUN SESİ, NOKIA’NIN MELODİSİ
Fikri mülkiyet alanındaki uluslararası davalardan ve bu alandaki akademik çalışmalarıyla tanınan Avukat Dr. Cahit Suluk, gelişmiş batı ülkelerinde sesleri, kokuları, tatları, hareketleri tescil ettiren ünlü markaların serüvenini anlattı.
“Nokia özgün zil sesini 12 Ocak 1999 tarihinde Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde koruma altına aldı. Bugün Benelux’de Beethoven’ın Für Elise eserinin ilk dokuz notası ve horoz ötme sesi için tescil edildi.
Milka çikolatasının mor ineği, büyük petrol istasyonlarının renkleri renk kategorisinde tescil edildi.
iPhone telefonlar, Coca Cola’nın kadın vücuduna benzediği söylenen şişeleri görünüm ve biçim yönünden yıllar önce tescil edildi.
ŞARABIN TADI, KENEVİR KOKUSU, LAMBORGHINI’NİN KAPISI
Yeni dönemde kokular da marka olarak tescil edilebilecek. Ancak tescili en zor kategori. Çünkü grafiksel anlatımı çok zor. Bu yüzden bu tür markalarda çizim yerine detaylı anlatım talep edilecek. Kazanılmış ayırt ediciliğe dair sağlam kanıtlar istenecek. Örneğin dikiş iplikleri için ‘kenevir’ kokusu ABD’de 1990 yılında tescil edildi.
Artık tatlar da tescil edilebilecek. The Wine & Spirits Wholesalers of America şaraplarının tadı 2006 yılında tescil edildi.
Ünlü otomobil markası Lamborghini de kendine özgü kapılarının açılış-kapanış hareketini 2003 yılında ABD’de tescil ettirdi.
Aynı mantıkla Honda motosikletlerin motor sesi, Canon ve Nikon fotoğraf makinelerinin deklanşör sesleri gibi daha pek çok unsur marka olarak tescil edilebilecek.”
Marka ve patent alanındaki devrim niteliğindeki 190 maddelik yeni Sınai Mülkiyet Kanunu Tasarısı’nın önümüzdeki günlerde yasalaşması bekleniyor.

1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
4 Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
5 AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
Güncel Haberler
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Kadın liderlerin yüzde 62’si ayrımcılıkla karşı karşıya!
Kadın liderlerin yüzde 62’si ayrımcılıkla karşı karşıya!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Haberler
Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Nafizcan Önder
3 hafta önce
"Clean Girl" trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
Haberler
“Clean Girl” trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
PRO PLAN®’dan yeni bir mesajınız var: Patili dostlarımıza “Profesyonel Gibi” bakalım
Haberler
PRO PLAN®’dan yeni bir mesajınız var: Patili dostlarımıza “Profesyonel Gibi” bakalım
Advertorial
22 Ekim 2025
Citi’den 175 bin çalışana zorunlu yapay zeka prompt eğitimi
Haberler
Citi’den 175 bin çalışana zorunlu yapay zeka prompt eğitimi
Sena Tufan
7 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.