28 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Şermin Topçu yazdı: Kadınlar için hiçbir proje yapmayıp 8 Mart'ta reklam yağdıran markalar ayıp ediyor
Haberler

Şermin Topçu yazdı: Kadınlar için hiçbir proje yapmayıp 8 Mart’ta reklam yağdıran markalar ayıp ediyor

Marketing Türkiye
8 Mart 2018
2 dk okuma
Şermin Topçu
Şermin Topçu

Havasından mıdır suyundan mıdır bilinmez millet olarak birtakım konuların suyunu çıkarmakta üstümüze yok!

Sabahın erken saatlerinden beri gerek TV’de gazetelerde gerekse sosyal medyada 8 Mart kutlamalarını izliyorum. 8 Mart adı üzerinde Emekçi Kadınlar Günü; asla sadece Kadınlar Günü değil. Zurnanın zırt dediği yer de burada başlıyor aslında…

Bu zamana değin kadınlar için artı değer yaratarak Kurumsal Sosyal Sorumluluk projeleri yürüten bazı markaların 8 Mart Emekçi Kadınlar Günü için hazırladıkları iletişim çalışmalarını gerçekten çok beğenerek izliyorum. Filli Boya Türkiye’de bu anlamda bir ilki gerçekleştirdi; kadın boyacılar yetiştirip eğiterek hayatımıza soktu. Limak Grubu Türkiye’nin Mühendis Kızları projesi ile kadından bal gibi de mühendis olabileceğini beyinlerimize kazımaya çalışıyor. Bu örnekler çoğaltılabilir, şu anda bu yazıya sığdırmam mümkün değil tabii ki…

Bu tarz KSS projeleri yapıp 8 Mart vesilesiyle iletişimini de yapan markalara şapka çıkarıyorum. Hatta her birinin başımızın üstünde yeri var! Ancak bir de yerini bilemediğim bir başka durum daha var: Kadınlar adına artı değer yaratan proje yapmayan, yapmamak konusunda kararlı olan hatta daha açık ifadeyle KSS yapmak için elini cebine atmayan markalar da bu gürültünün içinde yer almaya çalışıyor. Sadece kadına özel ürün satan, kadınların dikkatini bu vesileyle çekmek isteyen bazı –uyanık- markalar da bu rüzgardan faydalanarak 2 mal daha satmanın derdindeler.

Hatta bu çok önemli 8 Mart gününün oldum olası manasız bulduğum Sevgililer Günü’ne dönüşmesine ramak kaldı.

Yani daha günün tam ortasındayken öyle bir hale geldik ki; “Şu 8 Mart kakafonisi bi’ bitse de kurtulsak” demeye başladık.

1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
3 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
4 The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
5 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Güncel Haberler
Levent Gültekin: "Kutuplaşma, gazeteciliği boğuyor!"
Levent Gültekin: “Kutuplaşma, gazeteciliği boğuyor!”
Sınıf farkı büyüyor: Yüksek gelirliler gıdaya, düşük gelirlilerden 3 kat fazla para harcıyor
Sınıf farkı büyüyor: Yüksek gelirliler gıdaya, düşük gelirlilerden 3 kat fazla para harcıyor
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var...
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Haberler
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
İrem Alimoğlu
8 Kasım 2025
Warner Bros'un kime satılacağını siyaset mi, ticaret mi belirleyecek?
Haberler
Warner Bros’un kime satılacağını siyaset mi, ticaret mi belirleyecek?
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Haberler
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…
Marketing Türkiye
7 Kasım 2025
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Haberler
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.