Sektör profesyonellerinden Cannes Lions’14 önerileri

Fransa’nın Cannes kentinde düzenlenecek olan 2014 Cannes Lions Yaratıcılık Festivali her yıl dünyanın dört bir yanından binlerce reklam ve pazarlama profesyonelini bir araya getiriyor. Biz de Marketing Türkiye olarak Cannes’a gidecek olan Türk profesyonellere sorularımızı yönelttik. Onlara, festival programında en fazla hangi oturumun ilgilerini çektiğini, Cannes Lions’a katılmanın mesleki anlamda kendilerine nasıl bir katkı sağladığını ve Cannes’da festival dışında nasıl vakit geçirdiklerini sorduk.

Görüşlerine ilk başvurduğumuz isim Doğan Burda Reklam Grup Başkanı ve Cannes Lions Türkiye Temsilcisi Vicky Habif oluyor. Habif, Cannes’a iki gün önceden giderek Cannes Lions’un en önemli yeniliklerinden biri olan Lions Health Festivali’ne katılacağını belirtiyor. Bu festivalde, “Sağlık ve Welness” alanında hizmet veren kuruluşların reklam ve pazarlama iletişimi ile ilgili yaptıkları çalışmaların değerlendirilip ödüllendirileceğini anımsatan Habif, “Festival kapsamında sektörün geleceğine ışık tutacak pek çok seminer ve workshop da gerçekleştirilecek. Festivale sektörde yer alan yaratıcıların yanı sıra global düşünce liderleri, pazarlama ve iletişimciler, ilaç sektöründe çalışan sağlık uzmanları, jenerik ilaç firmaları, sağlık ürünleri üreten sektör profesyonelleri katılabilecek ve burada uluslararası network oluşturma imkanı da bulacaklar. Bu yeniliği deneyimliyor olmak bu sene benim için heyecan verici olacak” diyor.

“Cannes, daha iyisini yapmak için ateşliyor!”

Project House Yönetici Ortağı Cüneyt Devrim ise özellikle son 4-5 yıldır, dijitalin yükselişiyle birlikte dünyanın her yerinden, tüm sektörün gündeminde var olan konuları bir hafta içinde görebilmenin ve süzebilmenin inanılmaz bir deneyim sağladığını söylüyor. Cannes’da geçirilen bir haftada alınan “‘doz ilhamın” en az 3-4 ay, bazen daha uzun bir süre daha iyisini ve daha güzelini yapmak için kendilerini ateşlediğini belirten Devrim, “Cannes, networking için güzel bir fırsat sunuyor. Eğer bizim gibi global network’lerin bir parçasıysanız bu daha da faydalı, hatta mecburi bir hale geliyor. Müşterilerinizle beraber Cannes’ı  deneyimlerseniz, yeni ufuklara yelken açmak için birlikte ilham alabilmenize ve aylarca uğraştığınız alınması gereken kararların hızlanmasına da imkân verebiliyor” diye konuşuyor.

Cannes’da seminer seminer koşturacaklarını belirterek söz başlayan Anavana Managing Partner’ı Esra Köprülü ise bütün fütüristik ve branded content oturumlarını izlemek istediğini ifade ediyor. Köprülü’ye festival programında en çok hangi oturumun ilgisini çektiğini sorduğumuzda ise, “Meet the Disruptors, Spike Jonze, David Droga kaçırılmaz. Bunların yanı sıra Jason Silva’nın Mind Trip seansını da çok merak ediyorum. Sir Patrick Steward’ı merak ediyorum. Coca – Cola markamız olduğundan, Wendy Clark’ı da kaçırmayacağız. Branded Content to Blow Your Mind workshop’unu da görmek istiyorum” cevabını veriyor. Kramp Kurucu Ortak ve Ajans Başkanı Ahmet Akın ise2014 Cannes Lions Yaratıcılık Festivali’ne bu yıl katılamayacağını ancak festivalde çok önemli seminerlerin olduğuna ve zihin açıcı sunumların varlığına dikkat çekiyor.

Vicky Habif

Doğan Burda Reklam Grup Başkanı ve Cannes Lions Türkiye Temsilcisi

“Mümkün olduğunca çok seminere katılınmalı”

“Bu yıl festival programında en çok ilgimi çeken konuşmacılar arasında; ‘Ezra Geld JWT BRAZIL/ The Two Maps Of The Brazil’, ‘Ben Horowitz/  Translation: Technology, Culture, And Consumer Adoptıon: Learning To Read The Cultural Landscape’, ‘Tyler Crowly/ Angel Investor; Launch Festival, San Fransisco’ yer alıyor. Genel olarak yıldan yıla Cannes Lions konuşmacılarının belli bir konsept çerçevesinde toplandığını hissediyorum. Belki seçilen konuşmacıların o yılın trendleri ile paralel olarak da seçiliyor olması buna sebep oluyordur. Ama bu genel değişim beni heyecanlandırıyor. Örneğin ilk yıllarda teknoloji üreticilerinden konuşmacılar olurdu, bugün gittikçe dijital çözümlerin ağırlık kazandığı, teknoloji insanlarının konuşmacı olarak yer aldığını görüyoruz.

Cannes Lions sektörün gideceği noktaya işaret ediyor ve orada 90 ülkede gerçekleştirilen uygulamalardan ciddi anlamda ilham alıyoruz ve mesleki gelişime çok büyük katkısı olduğunu düşünüyorum. Bunun dışında Cannes Lions’un o kadar yoğun bir program var ki, seminerlere girip çıkmaktan gezmeye pek zaman ayıramıyoruz. Ama benim en çok tercih ettiğim ve beğendiğim restoran Saint Paul De Vance’daki Colombe D’or. Burayı katılan herkese tavsiye edebilirim. Bu yıl festivale ilk kez katılacak olanlara tavsiyem ise en yüksek faydayı sağlamak için mümkün olduğu kadar çok seminerlere ve workshop’lara katılmaları yönündedir. Festival binasındaki sergilenen  işleri incelemelerini ve film short list’lerini de kalan zamanlarında izlemelerini tavsiye ediyorum.”

Cüneyt Devrim

Project House Yönetici Ortağı

“Eğlenceli ve yorucu bir festival”

“Bu yıl programda yer alan Hakuhodo’nun 2024 New Agency Model oturumunu merak ediyorum. Japonlar’ın son dönemde ajans modelleri ile ilgili arayışları ilgi çekici. Orada, bu güzel bakış açıları yakalanacağını düşünüyorum. Hemen aynı gün Big Spaceship’in ‘Kill the Creative Department’ başlığı ile sunumu ilgi çekiyor. Crowd Sourcing uzun zamadır takip ettiğim konular arasında olduğu için MoFilm’in ‘If Your Ad Agency Doesn’t Have The Answer, Are You Asking The Right Question?’ sunumunu merak ediyorum. Genel olarak Independent Agency Day içeriklerinin çok iyi olacağını düşünüyorum ama içlerinde thenetworkone’ın “How to start an Agency” içeriğini izlemek istiyorum. Ayrıca  Brazil Day içeriklerinin ilham dozunun da yüksek olacağına eminim. Bunun dışında, Cannes sadece seminerlerden ibaret değil tabii! Birçok sektör profesyoneli için yılın en keyifli bir haftası olmasının sebebi, partiler ve eğlenceli gece hayatı…

Çok klasik olacak ama Cannes’a giden bir reklamcının Martinez’in önündeki 72 Croisette’e uğramaması herhalde günah sayılır. Deniz mahsulü seviyorsanız Astoux de Brun ideal, seminerlerden kendinizi attığınızda hemen karşınızda Cafe de Roma; Somon Tartar’ı tavsiye ederim.. Güzel bir akşam yemeği için Gaston Gastounette favoriler arasında ve benim için özel mekânlardan biridir. Tüm bu güzel mekânların dışında gelenleri, sadece festival döneminde Havas Group için açılan Grand Hotel’in önündeki Havas Cafe’ye beklerim!

Cannes eğlenceli olduğu kadar yorucu bir festival. Katılımcıların enerjilerini iyi saklamaları gerek, gün içinde hafif dinlenmelerle, eğer kaldıkları yer yakınsa, ara kaçamaklarla geceye enerjiyi saklamakta fayda var. Eğer bir iki gün önce gelmek veya bir iki gün sonra dönmek mümkün oluyorsa festival dışında da Cannes’ın keyfini alabilirsiniz. Konferanslar başladı mı sabahtan akşama bir seminerden diğerine koşuşturup akşam da partilere yetişme telaşıyla geçer. Cannes’ı gerçekten görebilmek, Provence’ı deneyimlemek için 1-2 ekstra gün harika olur. Seminerler için ise not tutmak çok önemli. Unutmam dediğiniz her şey 6-7 gün sonunda oluşan bilgi bombardımanının ardından uçup gider.”

Ahmet Akın

Kramp Kurucu Ortak ve Ajans Başkanı

“Efsane isimler mutlaka dinlenmeli!”

Cannes Lions Yaratıcılık Festivali’nde, John Hegarty, David Droga, Bob Greenberg gibi efsane isimleri dinlemeyi her zaman öneririm. Yıllar geçtikçe daha da değerleniyorlar.  Yeni dönemin yıldızlarından Forsman & Bodenfors’a ve bağımsız ajans networklerinden biri olan mcgarrybowen’a da bakmak gerekir. Türk reklamcılığını hala teknolojiden uzak buluyorum. Sapient Nitro gibi yapılar iletişimde teknoloji kullanımıyla ilgili zihin açıcı sunumlar yapıyorlar. thenetworkone sunumu bağımsız ajanslar dünyasından başarı hikâyelerini dinlemek için iyi bir fırsat. Yeni insan davranışlarını öğrenmek için Spotify, Contagious gibi markaları takip etmek her zaman faydalı oluyor. Decoded’ın söylemi “Digital Enlightenment”‘ın geldiği noktayı anlatan hiçbir sunumu ayrıca kaçırmamak gerekir.”

Esra Köprülü

Anavana, Managing Partner

“Progresif ve ilham verici”

“En yeni, en iyi, en patlak işleri orada görüyoruz, insanlarla tanışıyoruz, progresif içerikli seanslar, çok ilham verici oluyor. Bizim için bir yatırımdır Cannes. Geçtiğimiz yıl David Droga ile Cannes’da tanıştım ve ayaküstü mini akıl danışma fırsatı bulmam, ajansımızın ilkelerini belirlerken çok ilham verici olmuştu. Geçen yıl yine Richard Dawkins’in konuşması, viral meseleleri anlamak, next- generation yaratıcılığı doğru değerlendirebilmek için müthiş bir referans olmuştu bana ve çok etkilenmiştim. ANAVANA bir içerik ajansı olduğu için, görebildiğimiz bütün ‘Owned Media’ fikirlerini, tüm viral işleri görmek, tüm yeni nesil engagement fikirlerini duymak istiyoruz. Biz progresif bir ajansız, vizyonumuzu doğrulayan, bize ilham veren insanlar, işler hoşumuza gidiyor. Bunun dışında gün sonlarında kaldığımız otelin bahçesine koşturuyoruz, terasta yaptığımız keyfin yerini hiçbir şeye değişmem. Sevdiğimiz restoranlar var, hep aynı yerlere gidiyoruz çok maceracı değiliz bu konuda, La Brouette mesela favorimiz, tavsiye ederim.  Tabii reklamcının genlerinde var Gutter Bar’da dikilmek! Bünye istiyor,  inkâr etmek yararsız! Ben kendimle barıştım, bu yıl da akşamları Gutter’da dikileceğim!”

İLGİLİ HABERLER