Şekerbank ezber bozdu: “Bir banka da çıksa, çevre ve hayat için sürdürülebilirlik desteği verse!”
Şimdiye kadar farklı iletişim dili ve samimi yaklaşımıyla reklam kuşaklarında hep ayrı bir yere sahip oldu Şekerbank. Marka bu defa hem kendi hem de bankacılık sektöründeki ezberleri bozdu. Diğer banka reklamlarının aksine Şekerbank’ın yeni kampanyasının amacı ne kredi vermek ne de müşteri çekmek. Film o samimi üslubuyla, “Peki nereye kadar?” diyerek içinde bulunduğumuz zor günlerde hepimizin kendimize sorduğu o soruyu sorup “Bir banka da çıksa, sırf kredi değil çevre ve hayat için sürdürülebilirlik desteği verse!” diyor ve belki de tüm bankacılık sektörünü zorlu bir sorgulamaya davet ediyor.
Şekerbank, yeni kampanyasında, küresel ve yerel çapta pandemi sürecinde önemi daha da artan sürdürülebilir bankacılık temasını gündemine alıyor. Topluma, doğaya ve insana değer katmayı hedefleyen sürdürülebilir bankacılık anlayışını 67 yıldır faaliyetlerinin ortak paydası yapan banka, kampanya kapsamında konunun önemine dikkat çeken bir ana film ve sonrasında sürdürülebilir bankacılık başlıklarını anlatan devam filmleriyle tüm paydaşlarını yarınlar için daha sorumlu yatırımlara yönlendirmeyi hedefliyor.
Banka, son iki yıldır yürüttüğü “Dijital Transformasyon Programı” kapsamında yenilenen teknolojik altyapısı sayesinde, sürdürülebilir bankacılık kapsamındaki faaliyetlerini de çok daha sistemsel bir şekilde sunacak ve bu alanda yatırım yapan müşterilerine sürdürülebilirlik puanı kazandırarak onları destekleyecek. Enerji verimliliği, kapsayıcı finansman ve kadın bankacılığı, yerli üretim, ihracat ve istihdamın desteklenmesi ile sürdürülebilir tarım başlıklarında yatırım yapan müşteriler, sürdürülebilirlik puanı kazanarak daha ayrıcalıklı ödeme koşullarından faydalanabilecek.
Örnek bir kampanya
Şekerbank, özellikle Covid-19 pandemi süreci ile birlikte küresel finans sektörünün geleceği açısından önemi daha da artan ve 67 yıl önce Şekerbank’ın kurucularının “Anadolu Bankacılığı” olarak ifade ettiği, sürdürülebilir bankacılık misyonuna ilişkin, sektörüne de örnek olacak bir kampanya başlattı.
Sürdürülebilir bankacılık kapsamında Şekerbank’ın bugüne kadar yürüttüğü kırsalda kadın girişimciliğinin, esnafın, çiftçi ailelerin, enerji verimliliği yatırımlarının, ihracatın, yerli üretimin ve istihdamın desteklenmesi ile ilgili tüm faaliyetleri, stratejik vizyonla bankanın yenilenen dijital altyapısının da desteği sayesinde sürdürülebilirlik puanı programı kapsamında sunuluyor.
Şekerbank sürdürülebilir bankacılık konusunda tüm paydaşların fayda sağlayabileceği toplumsal bir farkındalık seviyesi oluşturacak reklam filmleri ile yine sorumlu bankacılığa örnek bir kampanyaya imza atmış oldu.
150 kişilik bir ekiple 8 gün boyunca Türkiye’nin farklı bölgelerinde çekilen ve Sedat Dündar, Umut Dizdar ile Barış Kaya’nın olduğu 2 ayrı yönetmen grubuyla çekilen reklam filmlerini ünlü şarkıcı Kalben seslendiriyor. Kampanya, Şekerbank’ın 13 yıldır ana reklam ajansı olan ve daha önce bankaya dünyanın önde gelen yaratıcılık yarışması Cannes Lions dahil olmak üzere ulusal ve uluslararası birçok ödül kazandıran Concept imzası taşıyor.
Detaylı bilgi sekerbank.com.tr’de
KÜNYE:
Kampanya Adı: Sürdürülebilir Bankacılık
Reklamveren: Şekerbank
Reklamveren Yetkilisi: Özlem Karabilen, Sevim Dizdar, Emrah Doğan, Okay İpekci
Reklam Ajansı: Concept
Yönetici Yaratıcı Yönetmen: Kerem Özkut
Kreatif Direktörler: Sedat Dündar, Umut Dizdar
Yaratıcı Grup: Emre Günaydın, Furkan Yaman
Grafik Tasarım: Ayşe Cıbaroğlu
Müşteri İlişkileri Direktörü: Barış Alemdar
Marka Grup Direktörü: Özlem Najdi
Marka Süpervizörü: Kübra Özdemir
Stratejik Planlama: Onur Aydın, Aytuğ Ateş
Ajans Prodüktörü: Mert Turan, Hilal Kınalıada
Prodüksiyon Şirketi: 1001 Film
Yapımcı: Mert Turan, Arda Çamkerten
Yönetmen: Sedat Dündar & Umut Dizdar, Barış Kaya
Görüntü Yönetmeni: Soykut Turan
Seslendirme: Kalben
Müzik: FFW
Post Prodüksiyon: IPD
Medya Ajansı: Time