18 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Seçim ekranlarında gecenin kazananları ve kaybedenleri
Haberler

Seçim ekranlarında gecenin kazananları ve kaybedenleri

Marketing Türkiye
27 Haziran 2018
4 dk okuma

mustafa dalciMustafa Dalcı / Userspots Kurucusu

Userspots ekibi olarak seçim gecesi TV’lerin karşısına geçip sonuçlar için merak içindeyken aynı zamanda bir mesleki yaklaşım içerisindeydik. Seçim öncesinde yazdığımız “Seçim ekranlarından ne bekliyoruz?” yazısında beklentilerimizi anlatmıştık, seçim gecesi de tasarım temelleri, estetik, bilgi mimarisi ve hiyerarşi gibi başlıklardan oluşan değerlendirme kriterlerimizle ekran karşısına geçip sizin için gecenin kazananlarını, barajı geçenlerini, bilgi yoğunluğu sunanlarını ve kaybedenlerini belirledik. İşte bizim sonuçlarımız:

Seçim Gecesi Kazananları

A Haber & ATV

ahaberatvyeni

Gecenin en iyi tasarımına sahip, bilgi mimarisi, gruplama ve hiyerarşiyi en iyi şekilde gösteren ATV ve A Haber ekranlarıydı. Üst bölümde logo kullanımı yerine renk ayrımı ile göstermeyi de tercih edebilirlerdi ama bu durum gecenin kazananı olmalarını engellemedi.

NTV

NTV

Sade tasarımının yanında ittifak gruplamasını çok basit bir şekilde göstermesi ile NTV’de gecenin en iyi arayüzlerinden birine sahipti. Arayüzün basitliği nedeniyle aynı anda Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekili sonuçlarını gösteremediler ama sadelik nedeniyle beğenimizi kazandılar.

Star TV

Star_TV

Star TV diğer kanallardan farklı olarak görüntüyü küçültmedi ve rakamları ve grafikleri ekranın üzerinde kullandı. Bu yapıda ekran açılarına dikkat ederek bilgi ve görüntünün birbirini engellemediği estetik bir tasarım ortaya çıkmış oldu.

Bonus: Cüneyt Özdemir

Cuneyt_Ozdemir

Aslında Cüneyt Özdemir’i bir sonraki kategoriye dahil edecektik ama Youtube’da yaptığı canlı yayın ve buraya özel tasarımı nedeniyle onu da gecenin kazananları arasına katmak istedik. Canlı yayın esnasında ara sıra grafik okumada sıkıntılar oluşsa da alternatif bir içerik sunması nedeniyle kendisini kutluyoruz.

Barajı Geçenler

TVNet

TVNET

Barajı geçenler grubunun en iyisi olan TVNET kazananlardan biri olmayı kılpayı kaçırdı. Özellikle Anadolu Ajansı verilerini farklı bir yapıda verileri açıklamasıyla oy sayılarında yaşanan karmaşayı bitirmek adına oy sayılarını da belirtmiş olmaları önemliydi ama sunucular ekranda buna çok vurgu yapmadıkları için bir bilgi olarak kaldı.

Kanal 24 & 360 TV

24360

Kazanan olmayı kıl payı kaçıranlardan biri de Kanal24 ve 360 TV ekranları oldu. Sol kısımda hem Cumhurbaşkanlığı hem de Milletvekilliği seçimini gösterim şekli diğer televizyonların tamamından farklı bir şekilde tasarlanmıştı. Bu tasarım birlikte sunma açısından başarılı ama televizyona uzaktan bakan kişiler için okunabilirlik problemi taşır nitelikteydi.

Show TV & Habertürk

showhaberturk

Hiç logo kullanmayan ve renk kullanımını iyi bir şekilde kurgulayan Habertürk ve Show TV arayüzleri hiyerarşi ve bilgi mimarisi problemlerine sahipti. Sol üstte yer alan “İzmir“ ilinin sadece sol alanı değil tüm ekranı ilgilendiren bir başlık gibi durması, sol bölümde Milletvekilliği gösteriminde ittifak gruplarının olmaması ve ikiye bölünen 53,8–34,5 gösterimi gibi sorunlara rağmen barajı geçen ekranlardan biri oldu.

Kanal D

KANAL_D

Gecenin kılpayı barajı geçen ekranı Kanal D oldu. 3 farklı şekilde gösterilen “Açılan Sandık” gösterimi, sol kısım, üst ve alt banttaki metin ve arka plan renklerindeki tutarsızlık da göze çarpan noktalar oldu.

Bilgi Yoğunlar

TRT & TRT Haber

trthaber

Aynı anda 3–4 farklı oy oranını göstermek nedeniyle bir çok kanalın bu yapıyı kullanacağını tahmin etmiştik ama TRT’yi gördükten sonra diğer kanalların neden bu yapıyı seçmediğini anlamış olduk. TRT bir çok bilgiyi sunmaya çalıştığından izleyicilere ilk bakışta ne olduğunu anlatamayan, hiyerarşi sorununa sahip bir tasarım sunmuş oldu.

TGRT Haber

TGRT

Seçimin en fazla şey anlatmaya çalışan ama en az anlatabilen ekranı TGRT Haber oldu. Aynı anda bu kadar bilgiyi izleyiciye aktarmaya çalışırken kişilerin de ekranda bölünmesi nedeniyle ciddi bir odak sorunu oluştu.

Seçim Gecesi Kaybedenleri

FOX TV

FOX

Seçim gecesinin ratinglere göre en çok izlenen ve sosyal medyada en fazla konuşulan kanalı tasarım açısından sınıfta kaldı. Logo ve renklerin birlikte kullanımıyla sol kısım bir tasarım bütünlüğüne sahip değildi. Karşılaştırmalı grafikleri bol bol kullansalar da illerin milletvekili dağılımı gibi bazı gösterimlerde yarattıkları karmaşa ile bilgi sunmaktan çok uzaktılar.

CNN Türk

CNN_TURK

CNN’in kurumsal kimliğinden uzak bir tasarıma sahip CNN Türk, bir haber kanalı olmasından dolayı yüksek bir beklentiyle izlediğimiz bir kanaldı. Ekran tasarımı ise bu beklentiyi karşılamaktan uzaktı.

Beyaz TV

BEYAZ_TV

Beyaz TV bilgi miktarı açısından iyi bir noktada olsa da rakamların okunabilirliği konusundaki sıkıntısı nedeniyle bu listeye giriş yaptı. Görselde 52.62 oranını okumaya çalıştığınızda bu sorunu daha iyi anlıyorsunuz.

Kanal 7

KANAL_7

Kanal 7 de tasarım ve hiyerarşi konusunda sıkıntı yaşayanlardan oldu. Ekranda takip ederken sol bölümdeki il il verilen Cumhurbaşkanlığı verilerini sürekli genel sonuç olarak zannedip şaşırdık. Üst kısım ise Milletvekilliği sonuçlarında parti oylarını merak edenlere cevap vermekten uzaktı.

2019 Yerel Seçimleri

Seçim ekranlarıyla ilgili beklentilerimizi bir önceki yazımızda bahsetmiştik. Umuyoruz 9 ay sonra 31 Mart 2019’da gerçekleşecek yerel seçimlerde daha fazla alternatif içerik ve gösterim değerlendirebiliriz. Seçim sonuçlarının ülkemiz için hayırlı olması dileğiyle!

1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
4 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
5 IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Güncel Haberler
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"WhatsApp Durumlar"da soru-cevap dönemi başlıyor
Haberler
“WhatsApp Durumlar”da soru-cevap dönemi başlıyor
Sena Tufan
1 hafta önce
Görünmez yükün taşıyıcısı "orta kademe yöneticiler" kırılma noktasında!
Haberler
Görünmez yükün taşıyıcısı “orta kademe yöneticiler” kırılma noktasında!
Marketing Türkiye
23 Ağustos 2025
Avustralya’da 18 güneş kremine satış yasağı: SPF krizi güven sorununu tetikledi
Haberler
Avustralya’da 18 güneş kremine satış yasağı: SPF krizi güven sorununu tetikledi
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Kurumsal etik alarm veriyor: En çok bildirilen sorun "ayrımcılık"
Haberler
Kurumsal etik alarm veriyor: En çok bildirilen sorun “ayrımcılık”
İrem Alimoğlu
9 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.