25 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Satınalma hizmetinin 4 handikabı
Haberler

Satınalma hizmetinin 4 handikabı

Marketing Türkiye
20 Ocak 2016
2 dk okuma

 

Purchasing Türkiye, satınalma hizmetlerindeki güncel sorunları yakından inceleyen makeleyi 4 başlıkta sektör profesyonelleriyle paylaşıyor.

Marketing ilkelerini satınalmanın dönüşümü ve konumlanmasının bir parçası olarak tedarik fonksiyonu pazarlamasına entegre etmek mümkün. Günümüzde satınalmanın markalaşması oldukça iyi bir gelişme fakat marka dediğimiz şey bir logodan çok daha fazlası, daha çok müşterilerin kafalarında uydurduğu geçmişteki kötü deneyimlerle şekillenen zihinsel bir imaj.

Genelde satınalmanın bir ürün değil bir hizmet olduğunu unutma eğilimimiz bazı problemleri de beraberinde getiriyor. Tedarik fonksiyonu pazarlamasındaki bu problemlerin etkili bir şekilde üstesinden gelmek istiyorsak bu problemlerin farkına varmalıyız. Kısaca özetlemek gerekirse;

1.Satınalma hizmeti hizmeti alan kişiden ayrılamaz yani satınalmanın dahili müşterisinden. Nasıl ki, hizmet kullanıcısını ürün temininden ayıramazsınız, katılımı merkezidir burada da benzer bir durum söz konusudur. Örneğin, şartname veya değerlendirme kriterlerini şekillendirmede yetersiz kalınıyorsa o zaman kalite ihtiyaçlarına cevap verilebileceğinin de garantisi yoktur. Ya da çerçeve anlaşmasına uyulmaması yine amaca hizmet etmeyecektir. Eğer öneriniz dikkate alınmıyorsa bu da satınalma hizmetinin kalitesini düşüren faktörlerdendir.

2. Satınalma hizmeti heterojendir. Satınalma ürününü teslim eden kişi ortaya çıkan sonucun kalitesinde önemli bir rol oynamaktadır. Eğer satınalmacı düşük kalitede bir hizmet veriyorsa o zaman satınalma da risk taşımaktadır. Kalite kontrolü zordur çünkü bu satınalmacının mesleki kalitesine ve gün içindeki performansına bağlıdır. Satınalmacı dahili bir müşteriye yardım etme konusunda istekli olmasına rağmen coşkusunun faydalı olabileceğini ve uzmanlık alanının dışına çıkmadan uygun bir yanıt vereceğine emin olamayız.

3.Satınalma hizmeti dayanıklı değildir. Müşteri kurum içi ağlarda SSS’i (Sıkça sorulan sorular) kullanabilir. Müşterinizden gelen bir telefon konuşmasında, konuşma sonlandığı an tavsiyenizin yanlış anlaşılmadığının ya da unutulmadığının garantisi yoktur. Hizmet verildiği andan itibaren geri alınamaz. Aynı şekilde, gerçek bir profesyonel hizmet kötü deneyimler sonucu kolayca unutulmaya yüz tutabilir.

4.Satınalma hizmeti kavramsaldır. Onu bir rafa yerleştirip, “Bakın doğumgünümde nasıl bir satınalma hizmeti aldım, diyemezsiniz.”

Tabii ki bu sorunların üstesinden gelebilecek stratejiler geliştirebiliriz. Yetişmiş personellerle çalışarak, onarla statü kazandırarak ve sertifikalarla mesleki gelişimlerini sağlamak bu stratejilerden bazıları… Fakat tedarik pazarlamasını gerçekten iyi bir yerde konumlandırmak bu sorunları anlamaktan geçiyor.

Kaynak: Dr. Gordy Blog (Dr Gordon Murray)

1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
4 Google'dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
Google’dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
5 Burger King, "sessizliği" konuşturuyor
Burger King, “sessizliği” konuşturuyor
Güncel Haberler
The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Getir Yemek, Uber Eats'e satıldı
Getir Yemek, Uber Eats’e satıldı
Apple’dan "erişilebilirlik" odaklı sınırlı üretim iPhone tutacağı
Apple’dan “erişilebilirlik” odaklı sınırlı üretim iPhone tutacağı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sleepy Easy Clean: Temizlik dünyasının yeni yıldızı!
Haberler
Sleepy Easy Clean: Temizlik dünyasının yeni yıldızı!
Advertorial
23 Ekim 2025
İstanbul'un nabzı bu semtlerde atıyor!
Haberler
İstanbul’un nabzı bu semtlerde atıyor!
Sena Tufan
6 Ekim 2025
Buckingham Sarayı'nda ilk kez Noel mağazası açılıyor
Haberler
Buckingham Sarayı’nda ilk kez Noel mağazası açılıyor
İrem Alimoğlu
23 Eylül 2025
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Haberler
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
18 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.