24 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Satınalma hizmetinin 4 handikabı
Haberler

Satınalma hizmetinin 4 handikabı

Marketing Türkiye
20 Ocak 2016
2 dk okuma

 

Purchasing Türkiye, satınalma hizmetlerindeki güncel sorunları yakından inceleyen makeleyi 4 başlıkta sektör profesyonelleriyle paylaşıyor.

Marketing ilkelerini satınalmanın dönüşümü ve konumlanmasının bir parçası olarak tedarik fonksiyonu pazarlamasına entegre etmek mümkün. Günümüzde satınalmanın markalaşması oldukça iyi bir gelişme fakat marka dediğimiz şey bir logodan çok daha fazlası, daha çok müşterilerin kafalarında uydurduğu geçmişteki kötü deneyimlerle şekillenen zihinsel bir imaj.

Genelde satınalmanın bir ürün değil bir hizmet olduğunu unutma eğilimimiz bazı problemleri de beraberinde getiriyor. Tedarik fonksiyonu pazarlamasındaki bu problemlerin etkili bir şekilde üstesinden gelmek istiyorsak bu problemlerin farkına varmalıyız. Kısaca özetlemek gerekirse;

1.Satınalma hizmeti hizmeti alan kişiden ayrılamaz yani satınalmanın dahili müşterisinden. Nasıl ki, hizmet kullanıcısını ürün temininden ayıramazsınız, katılımı merkezidir burada da benzer bir durum söz konusudur. Örneğin, şartname veya değerlendirme kriterlerini şekillendirmede yetersiz kalınıyorsa o zaman kalite ihtiyaçlarına cevap verilebileceğinin de garantisi yoktur. Ya da çerçeve anlaşmasına uyulmaması yine amaca hizmet etmeyecektir. Eğer öneriniz dikkate alınmıyorsa bu da satınalma hizmetinin kalitesini düşüren faktörlerdendir.

2. Satınalma hizmeti heterojendir. Satınalma ürününü teslim eden kişi ortaya çıkan sonucun kalitesinde önemli bir rol oynamaktadır. Eğer satınalmacı düşük kalitede bir hizmet veriyorsa o zaman satınalma da risk taşımaktadır. Kalite kontrolü zordur çünkü bu satınalmacının mesleki kalitesine ve gün içindeki performansına bağlıdır. Satınalmacı dahili bir müşteriye yardım etme konusunda istekli olmasına rağmen coşkusunun faydalı olabileceğini ve uzmanlık alanının dışına çıkmadan uygun bir yanıt vereceğine emin olamayız.

3.Satınalma hizmeti dayanıklı değildir. Müşteri kurum içi ağlarda SSS’i (Sıkça sorulan sorular) kullanabilir. Müşterinizden gelen bir telefon konuşmasında, konuşma sonlandığı an tavsiyenizin yanlış anlaşılmadığının ya da unutulmadığının garantisi yoktur. Hizmet verildiği andan itibaren geri alınamaz. Aynı şekilde, gerçek bir profesyonel hizmet kötü deneyimler sonucu kolayca unutulmaya yüz tutabilir.

4.Satınalma hizmeti kavramsaldır. Onu bir rafa yerleştirip, “Bakın doğumgünümde nasıl bir satınalma hizmeti aldım, diyemezsiniz.”

Tabii ki bu sorunların üstesinden gelebilecek stratejiler geliştirebiliriz. Yetişmiş personellerle çalışarak, onarla statü kazandırarak ve sertifikalarla mesleki gelişimlerini sağlamak bu stratejilerden bazıları… Fakat tedarik pazarlamasını gerçekten iyi bir yerde konumlandırmak bu sorunları anlamaktan geçiyor.

Kaynak: Dr. Gordy Blog (Dr Gordon Murray)

1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
5 Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Güncel Haberler
The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Yapay zekadan sonra ahvalimiz: "Türkiye’nin yeni dijital rutinleri"
Yapay zekadan sonra ahvalimiz: “Türkiye’nin yeni dijital rutinleri”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'de bir ilk: Birleşmiş Milletler'den Dilara Koçak'a "Gıda Şampiyonluğu" ödülü
Haberler
Türkiye’de bir ilk: Birleşmiş Milletler’den Dilara Koçak’a “Gıda Şampiyonluğu” ödülü
İrem Alimoğlu
20 Ekim 2025
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Sena Tufan
30 Ekim 2025
Google Maps, beklenen özelliği kullanıma soktu: Park yeri otomatik algılanacak
Haberler
Google Maps, beklenen özelliği kullanıma soktu: Park yeri otomatik algılanacak
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
Haberler
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
Advertorial
6 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.