Salgın döneminde yaratıcı çalışmalarıyla öne çıkan markalar
Burger King’den Nike’a, Apple’dan Domino’s’a kadar pek çok marka koronavirüs salgın döneminde yaratıcı kampanyalar yayınladı. Peki, aralarından en yaratıcı içerikleri oluşturan markalar hangileri? İşte, salgın döneminde yayınlanan yaratıcı reklamlardan bazıları…
Koronavirüs salgını tüm dünyayı etkilemeye devam ederken, markalar da içinde bulunduğumuz gerçekliğe uyum sağlamak adına çeşitli çalışmalarla bu sürece dahil oluyor. Tek bir farkla. Markaların ve ajansların salgın döneminde yaratıcı bir fikir geliştirmek, bu fikri hayata geçirmek ve reklam filmini çekmek için aylarca bekleyecek vakitleri yok. Fakat bu durum, markaların çevik davranarak yaratıcı çözümlerle salgın dönemine meydan okumasını engellemedi.
Burger King için FCB tarafından oluşturulan kampanyada insanlara evde kalmaları ve eve sipariş vermeleri için COVID-19 salgını öncesinde çekilen görüntüler kullanıldı. Nike ile birlikte Wieden + Kennedy Portland karantina sırasında kendi evlerinde egzersiz yapmaya devam eden insanların video görüntülerinin birleştirilmesiyle bir kampanya hazırladı. Apple, “Creativity Goes On” isimli kampanyasında Apple ürünlerini kullanarak yaratıcılıklarına devam eden insanların günlük hayattan kesitlerini içeren bir reklam filmi yayınladı. İşte, Koronavirüs salgın döneminde evde çekilip birleştirilen hatta Zoom üzerinden oluşturulan reklamlar arasından öne çıkanlar…
Burger King: ‘Stay Home of the Whopper’
Ajans: FCB
Nike: ‘You Can’t Stop Us’
Ajans: Wieden + Kennedy Portland
Apple: ‘Creativity Goes On’
Ajans: TBWA\Media Arts Lab
Domino’s: ‘We’re Hiring’
Ajans: CPB
Kaynak: The Drum