7 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sadece Y kuşağının anlayabileceği 11 yaratıcı reklam
Haberler

Sadece Y kuşağının anlayabileceği 11 yaratıcı reklam

Marketing Türkiye
3 Ağustos 2015
3 dk okuma

Kendinden önceki kuşaklardan oldukça farklı olan Y kuşağı, teknolojinin dünyayı küresel bir sahaya dönüştürdüğü, her şeye hükmettiği ve insanların yaşam biçimine kadar her şeyi değiştirdiği bir dönemde büyüdü ve artık alım gücüne sahip hale gelmeye başladı. Dijital dünyanın ve sosyal medyanın bu kadar içindeyken de Y Kuşağına ya da Milenyum Kuşağına ulaşmak da sosyal medya aracılığıyla ya da sosyal medya etrafında şekillenen kampanyalarla mümkün oluyor.

Sosyal medyayı çok iyi kullanan; sürprizler, hediyeler, aktiviteler ve oyunlarla şımartılmayı seven Y Kuşağını kazanmak için markalar, oluşturdukları reklam stratejileriyle kıyasıya yarışıyor.

Markaların dijital platformları kullanarak oluşturdukları ve gençlere hitap eden 11 kampanyayı derledik: 

1- Dominos, pizza severleri Twitter’da topladı. #Easyorder hashtag’i ile pizza emojisi göndererek sipariş veren gençler tarafından kampanya yoğun ilgi gördü.

2- WhatsApp’ı pazarlama aracı olarak gören Caramio sevenleriyle mesajlaştı. WhatsApp üzerinden yaklaşık 6 bin kişinin katıldığı ve 33 bine yakın mesajın atıldığı kampanya iki yönlü iletişimin en iyi örneği oldu. Kullanıcıları tarafından WhatsApp gruplarına dahil olan Caramio muhabbet tatlandırarak Y Kuşağına hitap etti.

Sadece Y kuşağının anlayabileceği 11 yaratıcı reklam

3- Mavi, nesli tükenmekte olan deniz kaplumbağalarını koruma altına almayı amaçlayan sosyal sorumluluk projesi Indigo Turtles’ı Scorpe aracılığıyla gençlere ulaştırdı. Scorp aracılığıyla ‘Caretta caretta olarak doğsaydım’ başlığıyla 15 saniyelik videolarını yükleyen gençler yavru kaplumbağaların yaşam mücadelesine tanık oldular.

4- Twitter’la hiç tanışmamış çiftçileri Şekerbank , #sendebırakıpgitmediye hashtagini kullanarak şehirdeki insanlarla çiftçileri aynı platformda bir araya getirdi. Tarımsal üretimin arttırılması ve çiftçiler,toprağını köyünü bırakıp gitmesin diye başlatılan proje kısa sürede 10 binin üzerinde tweete ulaştı.

5- Uluslararası yardım kuruluşu olan War Child UK, Protecting Children In War  isimli reklamıyla bir askerin gözünden değil bir savaş çocuğunun gözünden olanı biteni FPS tarzı oyunla yansıttı.Toad London ajansının reklam filmi savunmasız Nima’nın geçirdiği travmaları basit ve etkili bir şekilde anlatıyor.

6- Coca-Cola, Orta Doğu ülkelerinde yepyeni bir kampanyaya imza attı. Eşitlik ve hoşgörü çağrısı yapan reklam Coca-Cola üzerindeki tüm logolarını kaldırarak önyargı ve kategorilere ayırmanın yanlışlığını, ‘etiketsiz bir dünyanın’ mesajını verdi. 

Coca-Cola’nın Güneydoğu Asya’daki ’Share a Feeling’ kampanyasında ise şişelerin üzerinde yer alan emojilerle gençler duygularını paylaştılar. Marka, emojilerin insan duygularını anlatmada etkili bir paylaşım platformu oluşturduğunu iddia ediyor. 

7- KFC, Memory Bucket kovalarıyla gençlere eğlenceli bir deneyim sunuyor. Polaroid yazıcı görevi gören kızarmış tavuk kovaları birkaç saniyede en güzel anınızın fotoğrafını basıyor.

8- Milenyum kuşağını cinsel ve cesur reklamlarıyla ele alan bir diğer marka ise Calvin Klein. Sonbahar 2015 Denim Koleksiyonuyla seksi yazışmaları odağına koyan marka ‘Raw texts, real stories’ söylemi ile dikkat çekiyor.

 

F15 Calvin Klein Jeans: inspired by real matches, texts + encounters. Stay tuned for more. Meet us. #mycalvins https://t.co/iDnyd2qBp1

— Calvin Klein (@CalvinKlein) 29 Temmuz 2015

 

9- United Colors Of Benetton ‘The Unemployee of the Year’ (yılın işsizleri) reklam kampanyası ile dünyanın dört bir yanındaki 18-30 yaş arası gençlerin işsizlik problemine dikkat çekti. Un hate tarafından desteklenen kampanya gerçekçi bir portre çizerek, kendilerini işleriyle ve ne kadar para kazandıklarıyla tanımlamayan gençlerin duruşları ve düşünceleriyle varolduklarını söylüyor.

10- P&G‘nin Türkiyedeki gençlere yönelik olarak başlattığı #banabak hareketi bir filmle başladı ve sosyal medyadan desteklendi. Projede 4 ünlü ismin yer alması sosyal medya etkileşimi kampanyaya olumlu etki yarattı.Kampanya’nın ana fikri ilgi çekmenin zorunluluk gibi görüldüğü bir dönemde gençlere güzelliğin temelinin süste değil bakımlı ve rahat olmakta olduğu mesajını vermek.

 

Bütün cool insanları toplamışlar, altından ne çıkacak acaba? #banabak https://t.co/hyhAjS2dqe

— Nafer Ermiş (@NaferErmis) 5 Aralık 2014

 

11- Sosyal medyada bir dönem gündem oluşturan ’Mahmut Abi’yle halay öğreniyorum’ reklamı Eti Popkek için hazırlandı. Modern cimnastik kıyafetleri giymiş dansçı kızların oynadığı reklam, geçmiş kuşakların geleneklerini modern bir sunumla gençlere göstermesiyle sosyal medyada büyük ilgi çekti.

1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
4 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
5 Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Güncel Haberler
Şarap lekeli zarflar nasıl bir pazarlama aracına dönüştü?
Şarap lekeli zarflar nasıl bir pazarlama aracına dönüştü?
2000'ler estetiği Rhode ile geri döndü...
2000’ler estetiği Rhode ile geri döndü…
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Haberler
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Haberler
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
Nafizcan Önder
6 Mayıs 2025
Subway'den IKEA'nın açılışına "köfteli" müdahale!
Haberler
Subway’den IKEA’nın açılışına “köfteli” müdahale!
Sena Tufan
5 Mayıs 2025
"Borusan EnBW Şarj - 5" ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
Haberler
“Borusan EnBW Şarj – 5” ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.