13 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Saç ekim yaşı 20'lere düştü...
Haberler

Saç ekim yaşı 20’lere düştü…

Marketing Türkiye
11 Şubat 2025
3 dk okuma

Saç ekimi dendiğinde ilk akla gelen hasta grubu Orta Doğu’dan gelenler olsa da, gerçekler bu algının aksini gösteriyor. Smile Hair Clinic Kurucu Ortağı Dr. Mehmet Erdoğan’ın paylaştığı verilere göre, en fazla saç ekimi talebi, İngiltere ve Amerika Birleşik Devletleri’nden geliyor. Özellikle Batı Avrupa ve Kuzey Amerika’daki hastalar, yüksek kalite standartları ve uygun maliyet nedeniyle Türkiye’yi tercih ediyor. Türkiye’nin sağlık turizminde küresel güç haline geldiğini söyleyen Mehmet Erdoğan ile sektörün öne çıkan trendlerini konuştuk.

Türkiye, sağlık turizminde küresel güç haline geldi!

Saç ekimi dışında Türkiye, diş estetiği, burun estetiği, liposuction, meme büyütme ve botoks gibi işlemler için de popüler bir destinasyon haline gelmiş durumda. Özellikle Orta Doğu’dan gelen hastalar ise Onkoloji, beyin cerrahisi, ortopedi gibi alanlarda tedavi olmak için Türkiye’yi tercih ediyor.

Saç ekimi ise hala Türkiye’de en fazla tercih edilen estetik işlem olmayı sürdürüyor.

Saç ekimi turizmi de pozitif etkiliyor

Saç ekimi için Türkiye’ye gelen hastalar, operasyon öncesi ve sonrası Kapadokya, İzmir, Muğla gibi popüler turistik destinasyonları keşfetmeyi tercih ediyor. Böylece yalnızca sağlık sektörüne değil, otelcilik, ulaşım ve turizme de büyük katkı sağlıyor.

Bu durum, Türkiye’nin yalnızca saç ekimiyle değil, genel sağlık turizmi açısından da dev bir merkez haline geldiğini gösteriyor. Sağlık Bakanlığı’nın regülasyonları ve Ticaret Bakanlığı’nın teşvikleriyle bu alan hızla büyümeye devam ediyor.

Pandemi bile Türkiye’ye gelen hasta akışını durduramadı!

Dr. Mehmet Erdoğan, “Sağlık turizmi, küresel krizlerden en çok etkilenen sektörlerden biri olmasına rağmen, Türkiye pandemi döneminde bile bu alandaki gücünü korudu. Smile Hair Clinic olarak biz de pandeminin en yoğun olduğu dönemlerde bile hastalarımıza güvenli bir ortam sunarak tedavi süreçlerini devam ettirdik. Türkiye’nin sağlık altyapısı, modern klinikleri ve uzman doktor kadrosu sayesinde, küresel çapta bir güven merkezi haline gelmesi tesadüf değil.” ifadelerini kullanıyor.

Bu güven ortamı, Türkiye’ye olan ilgiyi her yıl daha da artırıyor. Dr. Erdoğan’a göre, yabancı basının da Türkiye’ye ilgisi de oldukça yüksek. Dünya medyası da bu yükselişi yakından takip ediyor.

Sağlık turizmi Türkiye ekonomisine her yıl milyar dolarlık katkı sunuyor

Saç ekimi, Türkiye’nin sağlık turizmi gelirlerinin en önemli kalemlerinden biri haline geldi. 2024 yılında sağlık turizmi gelirleri 10 milyar dolara ulaşırken, bu gelirlerin 2 ila 2.5 milyar dolarlık kısmını saç ekimi oluşturdu. Şu an Türkiye, Hindistan, Macaristan, Polonya ve Meksika gibi rakiplerine karşı pazar liderliğini koruyor.

Sağlık Bakanlığı’nın 9 Şubat 2024 tarihli açıklamasına göre, Türkiye 2023 yılında yaklaşık 2 milyon sağlık turisti ağırlamıştı. Bu noktada rakamlar, bir önceki yıla göre kayda değer bir artış olduğunu da gözler önüne seriyor.

Türkiye’nin saç ekimi alanında rakipleri kimler?

Türkiye’nin saç ekimi pazarındaki başlıca rakipleri arasında Hindistan (uygun fiyatlarıyla dikkat çekiyor), Macaristan ve Polonya (Avrupa’daki ekonomik seçenekler) ve Meksika (coğrafi yakınlık avantajı sunar) bulunuyor.

Saç ekimi artık 20’li yaşlara indi!

Saç ekim yaşı 20'lere düştü...
Dr. Mehmet Erdoğan – Smile Hair Clinic Kurucu Ortağı

Dr. Mehmet Erdoğan’ın gözlemlerine göre, özellikle son yıllarda saç ekimi yaptıran hastaların yaş ortalaması ciddi şekilde düştü. Erdoğan, “Eskiden 35 yaş üstü bireyler saç ekimine yönelirken, şimdi 20’li yaşlarının başındaki gençler bile özgüvenlerini artırmak için saç ekimi yaptırıyor. Sosyal medyanın ve bilinçli tüketici davranışlarının etkisiyle saç ekimi artık bir lüks değil; kişisel bakım ve estetik görünümün doğal bir parçası olarak görülüyor.” diyor.

Bu değişimin başlıca sebepleri arasında şunlar yer alıyor:

  • Sosyal medyanın etkisi: Genç nesil, dış görünümlerine daha fazla önem veriyor.
  • Tabuların yıkılması: Saç ekimi artık yalnızca ileri yaşta tercih edilen bir işlem değil, sağlıklı ve kendine güvenen bir imajın tamamlayıcısı.
  • Yeni tekniklerin gelişmesi: Operasyonlar artık çok daha konforlu ve hızlı bir iyileşme süreci sunuyor.

Kozmetikte yerli markaların yükselişi!

1 Yapay zekanın karanlık yüzü: ChatGPT, gençlere zararlı tavsiyeler veriyor...
Yapay zekanın karanlık yüzü: ChatGPT, gençlere zararlı tavsiyeler veriyor…
2 Fırından taze çıktı: Lahmacun Endeksi ile TÜFE yarışıyor...
Fırından taze çıktı: Lahmacun Endeksi ile TÜFE yarışıyor…
3 MediaMarkt, Yandex Navi kampanyasıyla görünürlüğünü zirveye taşıdı
MediaMarkt, Yandex Navi kampanyasıyla görünürlüğünü zirveye taşıdı
4 Yapay zekaya da reklam geliyor!
Yapay zekaya da reklam geliyor!
5 Illinois’de yapay zeka ile terapi yasaklandı!
Illinois’de yapay zeka ile terapi yasaklandı!
Güncel Haberler
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Plaj çantasının yıldızları
Plaj çantasının yıldızları
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Adgager'ın blockchain tabanlı ödül sistemi GAG Token, MEXC Borsasında listeleniyor
Haberler
Adgager’ın blockchain tabanlı ödül sistemi GAG Token, MEXC Borsasında listeleniyor
Marketing Türkiye
13 Haziran 2025
Yapay zekanın gözüne giren markalar
Haberler
Yapay zekanın gözüne giren markalar
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Haberler
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
İrem Alimoğlu
2 Temmuz 2025
Starbucks’ın küresel satışlarında düşüş devam ediyor
Haberler
Starbucks’ın küresel satışlarında düşüş devam ediyor
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.