9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Ross Lovegrove Renault için tasarladı

Marketing Türkiye
11 Nisan 2013
2 dk okuma

Geçmişte Tag Heuer, Patrick Jouin gibi tasarımcılarla işbirliği yaparak dikkat çeken Renault’nun yeni konsept modeli Twin’Z, dünyaca ünlü tasarımcı Ross Lovegrove tarafından tasarlandı. Renault Tasarım Rönesans’ını başlatan Renault Tasarım Direktörü Laurens van den Acker, Ross Lovegrove’u otomotiv tasarımıyla buluşturarak sektörde sıra dışı bir işbirliğine imza atmış oldu. Renault’un yeni renkler ve yeni malzemelerin kullanımıyla ortaya çıkan ve küçük şehirli bir modelde kişiselleştirme olanaklarının sınırlarını zorlayan yeni konsept modeli Twin’Z’nin içi ve dışı Ross Lovegrove tarafından tasarlandı. Otomobil tasarımı ve iç mimari gibi iki farklı alanı buluşturan ve ilk kez Milano’da görücüye çıkan yeni konsept, Renault’nun gelecekteki küçük şehirli modellerinin tasarım çizgilerinden ipuçları verirken ilhamını da yine Renault’un iki şehirli modeli  Twingo 1 ve R5’ten alıyor. Twin’Z’nin tampon, far, ızgara, jant gibi unsurları kapsayan dış tasarımı, Acker ve ekibi tarafından yapılan çizim bazında Ross Lovegrove tarafından gerçekleştirildi. İç tasarım, renk ve malzeme seçimleri ise tamamen Ross Lovegrove ve ekibinden çıktı. Technocentre’da Renault Tasarım Direktörlüğünde gerçekleştirilen maket, Estival stüdyolarında imal edildi ve montajı tamamlandı. Otomobilde sıfır emisyonlu bir küçük şehir modeli üretmek için Daimler ile yapılan işbirliği çerçevesinde geliştirilmiş 50 kW gücünde elektrik motoru kullanıldı.

Lovegrove: Tüketici beklentisi yükseliyor

Otomotiv sektörünün ünlü bir tasarımcıya tasarım sürecini nadiren teslim ettiğini söyleyen Ross Lovegrove,  “Tasarım alanında değişim doludizgin devam ederken, otomobil tasarımı inovasyon anlamında da dönüşüm gösterdi. Tüketicinin konsept otomobiller ile seri üretim otomobillerden beklentisi giderek birbirine yaklaşıyor.  Yani otomobillerin konsept modele yaklaşmasını istiyor” dedi.  Lovegrove, “Başlangıçtan itibaren hedefim Renault’nun temel köklerine saygı gösterecek şekilde geçmişi, şimdiki zamanı ve geleceği arasında bir bağlantı kurmaktı. Fakat aynı zamanda Asya’yı karakterize eden yanında daha da ileri gitmekti. Amaç bir yandan 21. yüzyıl teknolojilerinin sağladığı iyileştirmeler sayesinde  endüstriyel düzeyde lüks ve zarafeti ifade ederken, aynı zamanda Fransız mirasını büyük bir koz haline dönüştürmek” diye konuştu.

Twin’Z: Otomobil ve mobilya arasındaki denge

Renault Tasarım Direktörü Laurens van den Acker ise yeni modelin tasarım süreciyle ilgili olarak şunları söyledi:  “Ross Lovegrove’un yaşam ve doğal hayattan ilham alan çalışmalarıyla Renault’da son üç yıldır üzerinde çalıştığımız strateji arasında sayısız köprü var. Bizim Renault’da sahip olduğumuz strateji duygu dolu, sadeliği temel alan ve halka yakın tasarımlar üretmektir. Twin’Z, otomotiv tasarımı sürecini farklı bir ışık altında izlememiz için bize en uygun fırsatı tanıdı. Söz konusu süreç otomobil ve mobilya dünyaları arasında denge oluşturmamıza imkân verdi. Bu misyonda günümüzün en yetenekli tasarımcılarından bir tanesinin yaratıcı desteğini aldık. Milano Fuarı da en son konsept otomobilimizi gözler önüne sermemiz için bize en uygun ortamı sağladı.”

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

B2Press inceledi: Siber saldırganlardan mağdur olanlar 3 kattan fazla arttı
Haberler
B2Press inceledi: Siber saldırganlardan mağdur olanlar 3 kattan fazla arttı
Advertorial
28 Mart 2025
Cadde mağazacılığında son trendler: Sizce İstiklal Caddesi'nden günde kaç kişi geçiyor?
Haberler
Cadde mağazacılığında son trendler: Sizce İstiklal Caddesi’nden günde kaç kişi geçiyor?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Sosyal medya dram, geleneksel medya ise tarih dizilerini konuştu!
Haberler
Sosyal medya dram, geleneksel medya ise tarih dizilerini konuştu!
Sena Tufan
23 Mart 2025
İstanbul'daki deprem sırasında 4 aramadan 1'i karşılanamadı!
Haberler
İstanbul’daki deprem sırasında 4 aramadan 1’i karşılanamadı!
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.