19 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Roamler Su Tüketimi Araştırması
Haberler

Roamler Su Tüketimi Araştırması

Marketing Türkiye
2 Ekim 2015
1 dk okuma

Roamler Türkiye’nin 17-24 Ağustos tarihleri arasında 250 kişi ile mobil uygulama üzerinden crowdsourcing yöntemi ile  yaptığı araştırma ülkemizde içme suyu tüketimi ile önemli bilgiler sunuyor. Uzmanlar tarafından özellikle yaz aylarında bol su tüketmenin önemi ve yararları üzerinde durulurken araştırma bu konuyu ne kadar ciddiye aldığımızı ortaya koyuyor.

 Araştırmanın ortaya koyduğu sonuçlara göre katılımcıların %66’sı günde en az 1,5 litre su tüketmeye özen gösteriyor.  Ayrıca 1,5 litre uzmanlar tarafından tüketilmesi gereken minimum miktar. Sağlık Bakanlığı tarafından önerilen 2,5 litre su ise çok az katılımcı tarafından tüketiliyor. 

 Ambalaj tercihimiz ise suda sağlığı tercih ettiğimizin göstergesi.  Katılanların %58’i cam ambalajı tercih ederken plastik ambalajı tercih edenler ise %11 ile en son sırada yer alıyor. Bunların dışında kalan kısım ise hangi ambalaj ile su tükettiğinin bir önemi olduğunu düşünmüyor.  İçilen suların türüne göre değerlendirme yapıldığında ise neredeyse katılımcıların tamamı kaynak suyunu tercih ettiğini söylüyor. Kaynak suyuna ulaşmanın kolay olması tüketimin çok olmasında baş faktör gibi görünüyor. Ph’ı 8 ve üzeri olan alkali sular ise en az tercih edilen tür olarak karşımıza çıkıyor.

 Ph değeri yüksek olan alkali su bu kadar az tercih edilirken katılımcıların %42’si içtiği suyun Ph değerini biliyor ve bu konuda dikkatli davranıyor. %37’lik kesim ise bilse bile dikkat etmeyerek konuya önem vermediğini gösteriyor.  Ayrıca çantada su taşıma alışkanlıklarına bakıldığında  %13 çantasında hiçbir zaman su taşımadığını söylüyor. Bu soruya verilen cevaplar arasında en büyük payı %44 ile çantasında zaman zaman su taşıyanlar kaplıyor.

Araştırmanın detayları Marketing Türkiye Araştırma Bankası’nda:

 

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
5 Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
Haberler
77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
İrem Alimoğlu
15 Eylül 2025
Galatasaray futbolcuları lisanssız ürün çekiminde yer aldı! Kulüp "izinsiz çekim" dedi…
Haberler
Galatasaray futbolcuları lisanssız ürün çekiminde yer aldı! Kulüp “izinsiz çekim” dedi…
İrem Alimoğlu
24 Eylül 2025
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri “Tarihin İçinde Bir Akşam”da buluştu
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri “Tarihin İçinde Bir Akşam”da buluştu
Nafizcan Önder
1 gün önce
Dunkin’ “ev hissi”ni açıkhavaya taşıyor
Haberler
Dunkin’ “ev hissi”ni açıkhavaya taşıyor
Sena Tufan
19 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.