27 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Roamler Su Tüketimi Araştırması
Haberler

Roamler Su Tüketimi Araştırması

Marketing Türkiye
2 Ekim 2015
1 dk okuma

Roamler Türkiye’nin 17-24 Ağustos tarihleri arasında 250 kişi ile mobil uygulama üzerinden crowdsourcing yöntemi ile  yaptığı araştırma ülkemizde içme suyu tüketimi ile önemli bilgiler sunuyor. Uzmanlar tarafından özellikle yaz aylarında bol su tüketmenin önemi ve yararları üzerinde durulurken araştırma bu konuyu ne kadar ciddiye aldığımızı ortaya koyuyor.

 Araştırmanın ortaya koyduğu sonuçlara göre katılımcıların %66’sı günde en az 1,5 litre su tüketmeye özen gösteriyor.  Ayrıca 1,5 litre uzmanlar tarafından tüketilmesi gereken minimum miktar. Sağlık Bakanlığı tarafından önerilen 2,5 litre su ise çok az katılımcı tarafından tüketiliyor. 

 Ambalaj tercihimiz ise suda sağlığı tercih ettiğimizin göstergesi.  Katılanların %58’i cam ambalajı tercih ederken plastik ambalajı tercih edenler ise %11 ile en son sırada yer alıyor. Bunların dışında kalan kısım ise hangi ambalaj ile su tükettiğinin bir önemi olduğunu düşünmüyor.  İçilen suların türüne göre değerlendirme yapıldığında ise neredeyse katılımcıların tamamı kaynak suyunu tercih ettiğini söylüyor. Kaynak suyuna ulaşmanın kolay olması tüketimin çok olmasında baş faktör gibi görünüyor. Ph’ı 8 ve üzeri olan alkali sular ise en az tercih edilen tür olarak karşımıza çıkıyor.

 Ph değeri yüksek olan alkali su bu kadar az tercih edilirken katılımcıların %42’si içtiği suyun Ph değerini biliyor ve bu konuda dikkatli davranıyor. %37’lik kesim ise bilse bile dikkat etmeyerek konuya önem vermediğini gösteriyor.  Ayrıca çantada su taşıma alışkanlıklarına bakıldığında  %13 çantasında hiçbir zaman su taşımadığını söylüyor. Bu soruya verilen cevaplar arasında en büyük payı %44 ile çantasında zaman zaman su taşıyanlar kaplıyor.

Araştırmanın detayları Marketing Türkiye Araştırma Bankası’nda:

 

1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
3 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
4 Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası...
Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası…
5 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Aralık)
Türkiye tanıtımına katkı sağlayan diziler Bakanlık tarafından desteklenecek...
Türkiye tanıtımına katkı sağlayan diziler Bakanlık tarafından desteklenecek…
The TECH Summit’in akıl açan sunumları Marketing Türkiye YouTube kanalında...
The TECH Summit’in akıl açan sunumları Marketing Türkiye YouTube kanalında…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
Haberler
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Haberler
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
İrem Alimoğlu
5 gün önce
Lahmacun Endeksi Eylül sonuçları açıklandı: Yeni fiyatlar cep yakıyor
Haberler
Lahmacun Endeksi Eylül sonuçları açıklandı: Yeni fiyatlar cep yakıyor
İrem Alimoğlu
3 Ekim 2025
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Haberler
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
İrem Alimoğlu
20 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.