18 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklamın iyisi kötüsü olur dedirten 10 pazarlama trajedisi
Haberler

Reklamın iyisi kötüsü olur dedirten 10 pazarlama trajedisi

Marketing Türkiye
10 Aralık 2017
2 dk okuma

Dünyanın herhangi bir yerinde kötü bir olay olduğunda hemen hemen hepimiz insani tepki vererek üzülürüz, ya da acı çekenlerinin üzüntülerini paylaşırız. Ancak öyle reklamcılar var ki bizim acı gördüğümüz yerde onlar devasa dolar işaretleri görüyor.

11 Eylül’den toplama kamplarına işte pazarlama dünyasının kara lekesi 10 korkunç reklam…

10. Dubai merkezli bir spor salonundan Auschwitz’li reklam…

102

Dubai’de Circuit Factory adında bir spor salonu, 2012’de Facebook sayfasında bu gönderiyi paylaşıp “Kilolarınıza veda edin” dedi. Zayıflama merkezlerinin adeta bir toplama kampı gibi olduğunu söyleyen reklam biraz fazla ileri gitmişe benziyor. Zira yayınlandığı günden itibaren tüm dünyadan tepki mailleri aldı.

9. Vodafone, “Mısır Devrimi sayemizde oldu” diyor

8. McDonald’s depresyon hastalarıyla dalga geçiyor

032

7. Alman Spa salonu “Kristal Gece”yi tekrar yaşayın diyor

042

Almanya’da Kristall Sauna-Wellness Park adlı bir otel, müşterilerine romantik bir gece vaadediyor. Ancak bunu yaparken 7 bin dükkanın camlarının kırıldığı, 900 sinagogun yakıldığı ve sonucunda 91 Yahudi’nin hayatını kaybettiği tarihi Kristal Gece’yi hatırlatması biraz talihsiz olmuş…

6. Hyundai intihar edemeyen adamın dramını paylaştı

Otomotiv devi Hyundai’ın 2013 yılında paylaştığı reklam, yüzde 100 sıvı emisyona sahip çevreci egzozları tanıtmak içindi. Ancak bunu yaparken intihar gibi büyük bir sorunla dalga geçmesi tepki çekti.

5. Citroen’den Nazi nostaljisi

2008’de “Şaşırtıcı derecede Alman” sloganıyla üretilen reklam kampanyası, Nazilerin önemli ikonlarını kullandığı için İngiliz parlamentosundan büyük tepki gördü…

4. Sainsbury’den I. Dünya Savaşı talihsizliği

Atıştırmalık gıda devi Sainsbury’nin 1914 Noel’inde ateşkesi gösteren reklam filmi çok başarılı bulundu. Ancak gıda markasının o sıralarda I. Dünya Savaşı müzesini yıkıp yerine büyük bir alışveriş merkezi kurma istemesi pazarlama alanında yüzyılın talihsizliği olabilir…

3. Levi’s’ın gençliği ayaklanıyor

Levi’s’ın “Go Forth” kampanyası Arap Baharı’ndan esinlenen bir kampanya idi. Ancak İngiltere’de yayınlandığı sırada kamuoyundan büyük tepki çekti. Nedeni o sıralarda İngiltere’deki tüm şehir merkezlerini felç eden anarşist ayaklanmalardı…

2. Groupon Tibet Sorunu ile dalga geçiyor

“Tibet yıllardır baskıya uğruyor, ama siz bunları boşverin. Köşedeki Tibet restoranında yüzde 60’lara varan indirimden yararlanın…”

11 Eylül her yerde

092

1 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
2 Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
3 Google Maps, beklenen özelliği kullanıma soktu: Park yeri otomatik algılanacak
Google Maps, beklenen özelliği kullanıma soktu: Park yeri otomatik algılanacak
4 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
5 Ford ve Renault, düşük maliyetli elektrikli araç üretmek için güçlerini birleştirdi
Ford ve Renault, düşük maliyetli elektrikli araç üretmek için güçlerini birleştirdi
Güncel Haberler
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Epica Awards'tan Türkiye'ye 2 ödül!
Epica Awards’tan Türkiye’ye 2 ödül!
Türkiye'de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Türkiye’de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

“Daha az kaydır, daha iyi hisset”: TikTok dijital refah özelliklerini duyurdu
Haberler
“Daha az kaydır, daha iyi hisset”: TikTok dijital refah özelliklerini duyurdu
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
9 Ekim 2025
GAİN Medya'ya operasyon: 3 kişi gözaltına alındı, şirkete kayyum atandı
Haberler
GAİN Medya’ya operasyon: 3 kişi gözaltına alındı, şirkete kayyum atandı
İrem Alimoğlu
2 gün önce
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Haberler
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Nafizcan Önder
13 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.