1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Reklamcılardan yanıt:”Toplumsal duyarlılıklara sırtımızı dönemeyiz”

Marketing Türkiye
4 Haziran 2013
1 dk okuma

Erdoğan’ın başlattığı reklam iptal tartışmaları üzerine Reklamcılar Derneği ve Reklamcılık Vakfı bir açıklama yayınladı. Vakfın Genel Müdürü Ayşegül Molu, markaların toplumsal duyarlılıklara sırt dönemeyeceğini belirterek, son günlerdeki protesto eylemlerinin ardından medya ve etkinlik gibi faaliyetlerin yavaşladığını söyledi. Molu, protesto gösterileriyle artan siyasi tansiyon ve medyanın gelişmeler karşısındaki tavrına yönelik eleştirilerin reklamcılık sektörüne yansımasıyla ilgili değerlendirmelerde bulundu. Reklamın satış amaçlı ticari bir faaliyet olduğunu ve toplumsal huzursuzluk karşısında ters tepebileceğini belirten Molu, şöyle konuştu: “Reklam toplumsal huzursuzluk karşısında, bırakın işe yaramak, ters tepen bir silah haline gelir. Markalar toplumsal duyarlılıklara sırt dönemez, rol çalamaz. Bu iletişimin evrensel doğrusu, a-b-c’sidir. Medya, etkinlik gibi tüm faaliyetler bu nedenle şimdilik, yavaşlıyor.”

Erdoğan: “Reklam iptali ideolojik ambargodur”
Başbakan Erdoğan Gezi Parkı’nda başlayarak tüm yurda yayılan eylemler sonrası bazı aracı kurumların reklam verenlerin haberi olmadan ilanları kestiklerini belirterek, “reklam iptali ideolojik ambargodur” demişti. Erdoğan, dün gerçekleştirdiği basın toplantısında da tepkisini sürdürerek, “Yerli yabancı şirketler bu olaylardan dolayı yapıyorlarsa bunun bedelini çok ağır öderler. Bunu hükümetimize yönelik, Türkiye Cumhuriyeti’nin gelişmelerine ideolojik ambargo alarak görüp, gerekli müdahaleleri yaparız. Bu ülkeyi onlar yönetmeyecek, biz yöneteceğiz. Böyle bir tavıra girmeleri yanlıştır, biz buna müsaade etmeyiz. Bu 3-5 günlük bir adımdır, düzelir diye düşünüyorum” şeklinde konuşmuştu.

Reklam ajansları greve gidiyor
Halkın ana akım ve yandaş medyaya tepkisi çığ gibi büyürken reklam ajansları ise bu tepkiye sessiz kalmadı. Reklam ajansları halkın tepkisine sessiz kalamayacaklarını belirterek, reklamlarını ana akım medya kanallarından çekeceklerini ilan etti. Günlerdir ülkede yaşananların yanı sıra Başbakan Erdoğan’ın reklam kuruluşlarına yönelik sert tepkisi reklam ajanslarını harekete geçirdi. Twitter’da başlatılan #ajanslargrevde hashtagi ile şimdi bütün reklam ajansları greve çağrılıyor. Twitter fenomenlerinden @ajansbaskani kendi blog’unda reklam verenlere çağrı yaparak bu haftaki sunum ve konkurları iptal etmesini istedi.

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde...
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

McDonald's'ın Roma'daki antik mozaik enstalasyonu sosyal medyayı ikiye böldü
Haberler
McDonald’s’ın Roma’daki antik mozaik enstalasyonu sosyal medyayı ikiye böldü
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
"Borusan EnBW Şarj - 5" ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
Haberler
“Borusan EnBW Şarj – 5” ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Susam Sokağı Netflix'e taşınıyor!
Haberler
Susam Sokağı Netflix’e taşınıyor!
Nafizcan Önder
21 Mayıs 2025
Cannes Lions için heyecan dorukta: İşte uzmanların favori gösterdiği kampanyalar...
Haberler
Cannes Lions için heyecan dorukta: İşte uzmanların favori gösterdiği kampanyalar…
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.