21 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklamcı gibi düşünmeyin: Pazarlamaya yaklaşımınızı tekrar şekillendirecek 5 yol
Haberler

Reklamcı gibi düşünmeyin: Pazarlamaya yaklaşımınızı tekrar şekillendirecek 5 yol

Duygu Su Ocakoğlu
28 Nisan 2020
2 dk okuma

COVID-19 salgınının geleneksel reklamcılığın alışılmış yollarını kesmesiyle birlikte markalar pazarlamaya nasıl yaklaşmaları gerektiği konusunda kararsız kaldıkları bir sürece girdi. Ücretli reklamların olmadığı bir dünyada ne yapmalıyız?

Deneysel yaklaşımlar sokaktaki kalabalıklar olmadan işe yaramıyor. Açık hava reklamcılığı herkes evindeyken çalışmıyor. Radyo reklamları insanlar arabalarına binmeyince yeterince kişiye ulaşmıyor. Performans pazarlaması bile insanların işlerini kaybetmesi ve harcama yapmaya korkar hale gelmesiyle bu sınırlamalardan etkileniyor. Bu doğrultuda yeni dünyada doğru adımları atmak için bir markaya asıl değerini katan reklam harici platformları tanımlamak ilk adım olmalı. Marka amacından paketlemeye, dağıtımdan içerik yaratımı ve ortaklıklara kadar. Bu platformları tanımladığınızda müşterilerinizin yararlanabileceği yeni fayda alanlarını oluşturup onlara yeni paketlerle reklam sunmaktansa marka davranışlarınızı değiştirerek akıllarında kalabilirsiniz. Sektör üzerindeki yıkıcı bir etkisinin olacağı bu yeni reklamsız dünya, firmaları pazarlamayı yeni bir mercekle ele almaya itiyor.

Dağıtımda en etkili çözüm hız

Perakende, direkt, dijital veya paylaşımlı olması fark etmeksizin, dağıtım denince en etkili çözüm hız olmaya devam ediyor. Restoran zinciri olmayan birçok yerel marka salgın günleri boyunca tuğla ve mağaza doğasını bir kenara bırakıp tüm operasyonlarını eve sipariş talebini karşılamaya adadı. Bu restoran ve kafeler, tüketicilere büyük rakiplerindense kendilerini tercih etmelerini hizmet kalitesi ve hızlarını arttırarak net bir şekilde belirtmiş oldu.

Topluma fayda sağlayın

Markalar paketleme, dağıtım veya kullanım kolaylığı aracılığıyla katma değer yaratmak durumunda kalıyor. Bu kriz markalara faydalı olmak için milyonlarca fırsat tanıdı. İngiliz milyarder James Dyson elektrikli süpürge ve el kurutma makinesi üreticisi olan şirketinin 10 bin solunum cihazı üreteceğini ve yapacaklarının bununla da sınırlı kalmayacağını açıkladı. Topluma destek olmak için daha nice fırsat keşfedilmeyi bekliyor.

Tüketicilerin hayatlarını iyileştirmeye devam edin

Markalar, özellikle bu süreçte, içerik pazarlamasını müşterilerinin hayatlarını iyileştirmek için kullanmalı. Bir spor salonu zinciri olan Planet Fitness salgınla birlikte tüm fiziksel servislerinin önünün kesilmesiyle tüm üyelerinin ek ücretsiz bir şekilde ulaşabileceği ve Planet Fitness eğitmenlerinin yanı sıra spor camiasının ünlü isimleri tarafından da verilen videolu online eğitim serisini müşterilerinin beğenisine sundu. Planet Fitness’ın hiçbir spor salonu şu anda açık olmasa da marka itibarı artmaya devam ediyor.

Rakiplerinizi tekrar değerlendirin

Dünyayı teknoloji, tasarım, hizmetler ve operasyonların aracılığıyla iyileştirme söz konusu olduğunda bugüne kadar rakibiniz olan markalarla kuracağınız ortaklıklar yeni fırsatların önünü açabilir. İçki imalathaneleri bir araya gelip el dezenfektanları üreterek bir araya gelmenin öneminin altını çizerken, FORD ve GM de güçlerini çalışmak için elektriğe ihtiyaç duymayan solunum cihazları üretmek üzere birleştirdi. Bu iş birliklerindeki her marka salgından çok sonra da müşterilerinin ve tüm tüketicilerin aklında hayatlarını iyileştirmek üzere rekabeti bir kenara bırakan, itibarlı markalar olarak kalacak.

Modelinizi yeniden şekillendirin

Yeni ve beklenmedik marka ortaklıkları kurun; bu ortaklıklar müşterilerinizle dahi olabilir. Lego çocuklarına evde eğitim vermek durumunda kalan ebeveynler için yarattığı #ExplainedWithLego (Lego ile Açıklanıyor) video serisiyle çocuklara hayvanlar aleminden genetiğe kadar bilgileri aktarmayı hedefliyor.

Abonelikler, üyeler, video görüntülenmeleri ve listelerinizle oluşturduğunuz bir izleyici kitleniz olabilir. Bu kitleyi güçlendirebilir ve onların hayatını kolaylaştırarak yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir reklamcı gibi değil, geniş bir ağ gibi düşünün!

 

Kaynak: Adweek

pazarlama reklam
1 Getir deposu Rotterdam'da sanat galerisine dönüştü!
Getir deposu Rotterdam’da sanat galerisine dönüştü!
2 Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
3 Üniversitelere NFT ve blockchain bölümü geliyor
Üniversitelere NFT ve blockchain bölümü geliyor
4 Netflix yeni güncellemesiyle yepyeni bir deneyim sunmaya hazırlanıyor | Son 24 saatin gündemi
Netflix yeni güncellemesiyle yepyeni bir deneyim sunmaya hazırlanıyor | Son 24 saatin gündemi
5 Yapay Zekayla Yazının Yeniden İcadı
Yapay Zekayla Yazının Yeniden İcadı
Güncel Haberler
Yeni nesil CMO'lar - 3: Realist İtibarcılar
Yeni nesil CMO’lar – 3: Realist İtibarcılar
E-ticarette tüketicinin favori markası hangisi?
E-ticarette tüketicinin favori markası hangisi?
Dijitale emanet ettiğimiz kirli sırlarımız yüzünden kapana kısılmış hissediyoruz
Sırlarımızı dijitale emanet ettik, kapana kısıldık
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Çok kanallı alışverişi daha güvenli yapmanın 7 yolu
Haberler
Çok kanallı alışverişi daha güvenli hale getirmenin 7 yolu
Gizem Yıldız
12 Nisan 2022
Y kuşağının gözde işverenleri
Haberler
Y kuşağı için Türkiye’nin en iyi işverenleri açıklandı
Gizem Yıldız
3 Mart 2022
Ingage Head of Ecommmerce Aylin Söylerkaya
Haberler
Aylin Söylerkaya: “E-ticarette data, ‘tahmine’ yer bırakmıyor”
Gizem Yıldız
7 Nisan 2022
Türkiye'nin en sevilen peynir markaları!
Haberler
Türkiye’nin en sevilen peynir markaları!
Nafizcan Önder
6 Mart 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.