31 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklam sektöründe devrimsel bir adım: Arçelik’in artık bir ajansı yok, olmayacak da!
Haberler

Reklam sektöründe devrimsel bir adım: Arçelik’in artık bir ajansı yok, olmayacak da!

Marketing Türkiye
25 Aralık 2024
1 dk okuma

Marketing Türkiye Özel: Yılın son günlerine yaklaşırken deyim yerindeyse pazarlama sektörü için devrimsel bir adım attı Arçelik. Öyle ki dev markanın attığı bu adım istenilen sonucu verirse reklamveren-ajans ilişkileri açısından da yeni bir dönemin kapılarını aralayabilir.

Malum, sektörün en büyük reklamverenlerinden Arçelik… Hal böyle olunca bugüne kadar hep en büyük reklam ajanslarıyla uzun soluklu iş birlikleriyle kampanyalarını şekillendirdi. Ancak bu “uzun soluklu” iş birliklerinin sonu geldi! Zira Arçelik Türkiye, Kıdemli Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi’nin fikir babası olduğu yeni bir sürece giriyor ve bu yeni süreçte marka hiçbir ajansla “sürekli olarak” çalışmayacak. Marka bu cesur kararı tam da 70. yıl kutlamalarının arifesinde almış.

Uzun süredir birlikte çalıştığı Havas İstanbul ile yolları ayıran Arçelik yeni dönemde her yeni proje için dört ayrı ajanstan teklif alacak ve bu ajanslar arasından seçtiğiyle projeyi gerçekleştirecek.
Marka böylece tam da 2025 bütçelerinin konuşulduğu bugünlerde, proje üretmediği dönemler için ajansına fee ödemekten de kurtulmuş olacak.
“Her defasında farklı bir ajansla çalışmak strateji bütünlüğüne zarar verip marka açısından kişilik bölünmesine yol açmaz mı?” diyenleri duyar gibiyiz…

Ancak marka bu olası soruna da bir çözüm bulmuş. Ajanslarla proje bazlı çalışacak olan Arçelik iş stratejiye gelince Sharpcake ile uzun soluklu bir süreç için el sıkışmış.

Değişim ve dönüşümün merkezi konumunda olan pazarlama sektöründe her şey bu denli hızlı form değiştirirken reklamveren-ajans ilişkilerinde de bir kırılma bekleniyordu. Zira mevcut yapı yeni dönemin ihtiyaçlarını karşılamaktan hayli uzak.

Elbette proje bazlı çalışma yeni bir uygulama değil, ancak Arçelik gibi bir devin de proje bazlı çalışmaya geçmesi sektördeki dengeleri değiştirecek nitelikte…

Ancak çözüm Arçelik’in izlediği yol mu olacak, bunu hep birlikte göreceğiz…

Sektöre hayırlı olsun…

1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
3 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
4 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
5 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
Güncel Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Medya yanılıyor, yaşlanmak yenilgi değil stratejik oyun alanı…
Haberler
Medya yanılıyor, yaşlanmak yenilgi değil stratejik oyun alanı…
Nafizcan Önder
30 Ağustos 2025
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Haberler
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
İrem Alimoğlu
10 Eylül 2025
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Haberler
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Sena Tufan
10 Eylül 2025
OpenAI’ın yeni veri merkezleri, New York’tan fazla enerji tüketecek
Haberler
OpenAI’ın yeni veri merkezleri, New York’tan fazla enerji tüketecek
Sena Tufan
30 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.