Recep İvedik’i çağrıştıran terbiyesiz tavuk ve evin nazlı bebekleri babalar
Reklamda kreativitenin “Bir, iki ünlüyü konuştururuz olur biter” dönemi devam ederken bu kolaycılığın dışında iş çıkaranları alkışlamak gerek. İki kampanya; Popeyes’in “Terbiyesiz Tavuk” ve Abdi İbrahim’in bebeklerden sonra yetişkinler için piyasaya sürdüğü Bruno’nun, “O burun tıkanacak arkadaş” kampanyaları “selebriti” kullanmadan dikkat çekmeyi başaranlar. Popeyes öyle sıklıkla iletişim yapan markalardan değil. Yanılmıyorsam, “Terbiyesiz Tavuk” uzun zamandan beri entegre ilk reklam kampanyası. Tavuk karakteri daha önce Fi Yapı reklamlarında da kullanılmış, sempati toplamıştı. Sanırım halkımız genel anlamda tavuğu seviyor. Popeyes’in tavuğunu da sevdi. Mutfakta “terbiyesiz” değil “terbiyeli” söylemi yerleşiktir. Ancak kampanyadaki kelime oyunu, oyunun iri kıyım ve hatta kaba saba bir tavukla görselleştirilmesi başarılı. “Terbiyesiz Tavuk” Recep İvedik karakterini çağrıştırıyor. Tüm eleştirilere rağmen gişe rekoru kıran İvedik karakteri sevilmişti bakalım aynı karakter tavuk kılığına girince ürünün satışlarına gişedeki kadar yansıyacak mı?
Bruno bebeklerden sonra şimdi “evin nazlı bebekleri babalar” için de piyasaya sunduğu yeni ürünüyle iletişimine devam ediyor. “Annelerin yumuşak karnı bebeklerdir. Kampanyanın içgörüsü çok başarılı” demiştim. Bu kez de aynı düşünceyi, “Hastalanınca sürekli nazlanan koca bebekler, babalar.” olarak tekrarlıyorum. Bruno hem farklı yaş gruplarına uygun segmentasyon fikri ve hem de bunu duyuran iletişim kampanyalarıyla başarılı.
Bu yazı Günseli Özen Ocakoğlu’nun Zaman gazetesindeki köşesinden alınmıştır.
Güncel Haberler