20 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ramazan ayı harcamaları arttırdı
Haberler

Ramazan ayı harcamaları arttırdı

Marketing Türkiye
21 Mayıs 2018
1 dk okuma

2013 ile 2016 yılları arasındaki Ramazan harcamaları diğer Ramazan dönemlerine göre azalış gösterirken, 2017 Ramazan harcamalarının diğer yıllara göre arttığı tespit edildi.

Ajans Press, Ramazan ayında yapılan harcamalara yönelik araştırmayı inceledi. Ajans Press’in Ipsos Hane Tüketim Paneli’nden ve medya yansımalarından derlediği bilgilere göre, geçen yıl Ramazan dönemindeki harcama, önceki dönemlere oranla yüzde 11 arttı. Söz konusu dönemde, büyük marketlerin bulundurdukları çeşit sayısının fazla olması ve yaptıkları promosyonlar ile alışverişçilerin tercihi olurken, indirim marketlerinde harcamanın diğer yıllara göre yükseldiği görüldü.

Soğuk içeceklerin satışı arttı

ITS Medya ve Ajans Press’in gerçekleştirdiği medya incelemesinde ramazan ayının medya başlıkları da belli oldu. Gerçekleştirilen medya incelemesinde, bu yıl ramazan ayı şu ana dek 8 bin 831 haber çıkışıyla konuşulurken, medyaya en çok fiyat artışları ilgili haberlerin yansıdığı belirlendi. Özellikle hurma ithalatına 5 yılda 143 milyon dolar harcama yapılması dikkat çekici ayrıntılar arasında yer aldı.2017 Ramazan ayına bakıldığında ise bu artışın diğer dönemlerinde üzerinde olduğu görüldü. Soğuk içeceklerinde satışı daha önceki yıllara oranla artarken, 2017 yılının en fazla artış gösteren içeceği meyve suyu oldu. Böylelikle Ramazan döneminin olmazsa olmazları; çorba, et ve şarküteri, soğuk içecekler ve Türk kahvesi olarak görüldü.

Araştırmaya göre, Ramazan dönemindeki artan harcamanın sebebi olarak sepet değerlerinin artması gösterilirken, hanelerin söz konusu dönemde ortalama 19,5 TL harcama yaptığı saptandı. Bunun yanı sıra Ramazan ayında ortalama bir aya göre yüzde 9 daha büyük sepetler yapıldığı tespit edilirken, alışverişe gitme sıklığında herhangi bir artışa rastlanmadı.

1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
5 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Güncel Haberler
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Çalışma hayatının yeni trendleri...
Çalışma hayatının yeni trendleri…
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu...
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

4. Tarımda Pozitif Gelecek Sempozyumu gerçekleştirildi
Haberler
4. Tarımda Pozitif Gelecek Sempozyumu gerçekleştirildi
Sena Tufan
6 Kasım 2025
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Haberler
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
İrem Alimoğlu
15 Ekim 2025
Black Friday'de en çok ne satılıyor?
Haberler
Black Friday’de en çok ne satılıyor?
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Yasa dışı bahis reklamı yaptığı iddia edilen 15 sosyal medya hesabı engellenecek
Haberler
Yasa dışı bahis reklamı yaptığı iddia edilen 15 sosyal medya hesabı engellenecek
Marketing Türkiye
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.