Rakamlarla 2017 Türkiye e-ticaret istatistikleri
E-ticaret hizmet sağlayıcısı Inveon, yüzde 30 büyüme ile 40 milyar TL’ye varmasını beklediği Türkiye e-ticaret ekosistemindeki dönüşümleri, sektöre ve şirkete dair rakamlar ile yorumladı.
Inveon Partneri Moris Kastro, “Türkiye e-ticaret sektöründe son 6 ayda olumlu bir dönüşümün işaretlerini gördüğümüz için çok memnunuz” dedi ve aşağıdaki açıklamayı yaptı:
Markalar artık e-ticaret operasyonlarını kendi inisiyatiflerine alacak kadar e-ticareti öğrendi ve bu konuda Türkiye’de birikmiş e-ticaret know-how’ını kullanmaya çekinmiyor. Markalar e-ticarete daha fazla yatırım yapıyor ve rekabet artıyor. Rekabetin artması tüketicinin lehine olduğu için, gün geçtikçe daha çok kişinin online alışveriş yaptığını görüyoruz.
Türkiye’de online alışveriş yapan internet kullanıcısı sayısı arttıkça, uzun süredir Türkiye’de varlık gösteren ve projelerini gerçekleştirdiğimiz Samsung gibi global firmalar da kendi e-ticaret kanalları aracılığı ile müşterilerine ulaşıyor. Türkiye’ye nispeten yeni adım atan, müşterilerimizden Under Armour gibi firmalar ise e-ticaret kanallarını global merkezden yönetmek yerine doğrudan Türkiye’den yönetmeyi tercih ediyor.
E-ticaret sektöründe önemli yerlere gelmiş 50’yi aşkın müşterimizin uzun dönemli verilerine baktığımızda, istisnasız herkesin büyüme yöneliminde olduğunu görüyoruz. Sistemlerimizde toplam 90 bin ürün verisi var ve 30 milyon kişi tarafından yaratılan 180 milyonluk sayfa gösterimi ile, 40 milyon TL’lik online alışveriş hacmi yaratıyoruz. Buradaki kilit nokta, Türkiye’de yaratılan ve Türkiye’ye özgü olan e-ticaret know-how’ını kaliteli yazılım altyapısı ve akıllı yönetim hizmetleri ile iyi kullanabilmek. 1 TL’lik yatırımın 6 TL ciro geri dönüşü aldığı bu ekosistemde, kazanmak için doğru bir partner ile iyi bir iş birlikteliği şart.
Türkiye’de İnternet ve E-Ticaret Ekosistemi
Türkiye’de yaklaşık 48 milyon internet kullanıcısı var ve bu kullanıcıların yüzde 87’sini oluşturan 41,5 milyonu interneti istisnasız her gün kullanıyor. Bu kitlenin internet üzerinde e-posta okumak ve sosyal ağlara girmek haricinde en sık yaptığı eylem, online ürün bilgisi aramak. Türkiye’nin yalnızca 1 aylık e-ticaret kullanıcı etkinliklerine baktığımızda, internet kullanıcılarının yüzde 52’sinin satın almak üzere online ürün veya hizmet aradığını, bir online perakende mağazasını ziyaret ettiğini, yüzde 43’ünün de bu satın almayı yaptığını görüyoruz.
Bu oranlar bize, 29,92 milyon kişinin e-ticaret sitelerinden online alışveriş yaptığını, 30,8 milyar TL’lik Türkiye e-ticaret hacmi içerisinde kişi başı yıllık 1.029 TL harcama yapıldığını gösteriyor.
Dünya geneline baktığımızda 1,61 milyar kişinin online kanallar üzerinden alışveriş yaptığını görüyoruz. Bu rakamı dünya nüfusuna orantıladığımızda, e-ticaretin dünya çapında penetrasyonunun yüzde 22 oranına geldiğini söyleyebiliriz. 2016 yılında bu yüzde 22’lik nüfus dilimi 1,915 trilyon dolarlık ciro yarattı. Kişi başına 1.189 dolar olarak istatistiklere yansıyan bu ciro, 4.170 TL civarına denk geliyor.
En Yeni Trend S-Ticaret
2017’nin ilk yarısını geride bıraktıktan sonra, önümüzdeki dönemde e-ticaretin ve ayrılmaz parçası olan dijital pazarlamanın hangi trendler ile gelişeceğine dair bazı öngörülerimiz oluştu.
Arama motorları hala ürün bilgisi arama ve marka keşfetme konusunda lider olsalar da, sosyal platformlar hızla arayı kapatıyor. Özellikle geç Y kuşağı ve Z kuşağı kullanıcıları, online alışveriş yapma amaçlı aradıkları bilgileri, sosyal ağlarda soruşturarak elde etme konusunda eğilimliler.
Böylece, E-Ticaret ve M-Ticaret haricinde bir de S-Ticaret, yani sosyal ticaret de hayatımıza giriyor. Özellikle Instagram ve Pinterest’in yaptığı atılımlardan sonra, sosyal ağlar üzerinden doğrudan alışveriş yapılabilme konseptinin bazı tüketiciler nezdinde işe yaradığı görüldü. Bu yöntemler daha rafine bir şekilde yakın zamanda tüm sosyal ağlara yayılacak. S-ticaretin en küçük detayının bile ölçümlenebilir olması, büyük veri yaratılıp analiz edilmesi ve müşteri davranışlarının dijital olarak belirlenebilmesi, S-ticaretin en büyük avantajları arasında.