18 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
PWN İstanbul "reklamlarda da cinsiyet eşitliği şart" dedi
Haberler

PWN İstanbul “reklamlarda da cinsiyet eşitliği şart” dedi

Marketing Türkiye
7 Ocak 2020
2 dk okuma

İş hayatında cinsiyet dengesini sağlamak amacıyla faaliyetlerini yürüten PWN İstanbul, reklamları kalıp yargılardan arındırarak, dengeli ve ilerici cinsiyet temsillerini teşvik etmeyi amaçlayan RVD’nin “Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kurulu (RTCEK)” ile iş birliğine imza atmıştı. Bu kez de Unstereotype Alliance Türkiye Platformu’nun destekçisi olan PWN İstanbul, RVD üyesi kurumlarda DiversityLab. I Çeşitlilik Çalışmaları sunmaya hazırlanıyor.

PWN İstanbul, Reklamverenler Derneği (RVD)’nin Kasım 2017’de kurduğu ve “Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kurulu (RTCEK)” çatısı altında faaliyetlerini yürüttüğü, reklamları kalıp yargılardan arındırarak, dengeli ve ilerici cinsiyet temsillerini teşvik etmeyi amaçlayan kurulun paydaşı olmuştu. Dernek şimdi de kısa süre önce Türkiye’de kurulan medya ve reklamlardaki zararlı kalıp yargıların ortadan kaldırılması amacıyla çalışmalar yapan Unstereotype Alliance Türkiye Platformu’nun da destekçisi oldu.

İş birliği kapsamında PWN üyesi kurumların yaptığı tüm reklam çalışmalarında bu hassasiyeti gözettiğine değinen PWN İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Aylin Satun Olsun, “Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Ahmet Pura derneğimizin aktif üyelerinden ve gönüllülerindendir. ‘Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği’ konusunda RVD ve PWN İstanbul arasında bir işbirliği anlaşması imzalanmıştı. Bu işbirliğinin gelişiminde ortak misyonun varlığı önemli oldu. RVD ile Bahçeşehir Üniversitesi işbirliğinde yapılan ve son 10 yıldaki ödüllü reklamları ‘Toplumsal Cinsiyet Eşitliği’ açısından değerlendiren rapora göre ağırlıklı reklamlarda kahramanların erkek olduğu, kadının hep ev içinde yansıtıldığı, IT, Teknoloji, Endüstri sektörlerinin reklamlarında kadın yansımasının yüzde 10’ların altında olduğu görülüyor. Özetle iş yaşamında kadına yönelik toplumsal ön yargıları kırmak için reklamların önemi kritik. İş yaşamında kadınlara yönelik ön yargıları aşmakta reklamların rolü konusunda kamuoyu oluşturulmasını önemli buluyoruz. Bu amaçla kurulan Unstereotype Alliance Türkiye Platformu’nu da PWN olarak destekliyoruz ve başarılar diliyoruz. Ayrıca bu çalışmaları bireysel ve kurumsal paydaşlarımıza aktarmayı ve global işbirliklerini artırmayı hedefliyoruz” dedi.

“Yasal düzenlemelerin önünü açacağına inanıyoruz…”

Reklamlarda kadının evde değil toplumsal alanda, iş yaşamında görünmesini ve rol sahibi olmasının önemini vurgulamak gerektiğine değinen Olsun, “Cinsiyet dengeli bir iş yaşamına liderlik etme anlayışı ile hareket eden bir dernek olarak RVD ile işbirliğimiz önümüzdeki dönemde bu konuda farkındalık yaratmak ve değişim tetikleyici projeler üretmek üzerine olacak. RVD üyesi kurumlarda DiversityLab. I Çeşitlilik Çalışmaları’nı ücretsiz olarak sunmaya hazırlanıyoruz” dedi.

PWN İstanbul’un Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kurulu’nun paydaşı olmasının çok anlamlı olduğunu dile getiren Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, “Dünya genelinde yapılan araştırmalar, reklamın toplumda eğitici etkisinin yüksek olduğunu gösteriyor. Biz en iyi bildiğimiz yolda yürüyerek bu dönüşümün öncüsü olacağız. Reklam sektöründe imza atacağımız toplumsal cinsiyet eşitliği konusundaki çalışmaların, ileride farklı sektörlerin ve yasal düzenlemelerin önünü açacağına olan inancımız tam. Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kurulu tarafından Bahçeşehir Üniversitesi ile birlikte yürütülen Effie Awards Türkiye Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Karnesi 2019 ikinci faz araştırması sonuçlarına göre, Effie ödüllü reklamlarda ana karakter irdelemesinde kadının payı yüzde 35’ten yüzde 40’a yükseldi. Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kurulu’nun yoğun çabalarının olumlu gelişmeler yaratmış olması çok sevindirici; bugün bitti, yarın sabahtan itibaren daha çok çalışmalıyız. Bu amaçla pek çok global kurum ile işbirliği içindeyiz. Reklamlardaki olumsuz yargıların ortadan kaldırılması amacıyla global çalışmalar yapan Unstereotype Alliance, ülkemizde de Unstereotype Alliance Türkiye Platformu yakın zaman önce RVD desteği ile faaliyetlerine başladı. Reklamın dönüştürücü etkisini olumlu yönde etkileyecek bu adımı önemli buluyoruz. PWN İstanbul’un da destekçimiz ve paydaşımız olması etkiyi güçlendirecektir” dedi.

PWN istanbul
1 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
2 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
3 TIME dergisi, "yapay zekanın mimarları"nı yılın kişisi seçti
TIME dergisi, “yapay zekanın mimarları”nı yılın kişisi seçti
4 SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
5 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
Haberler
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa'yı satmayı düşünüyor!
Haberler
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa’yı satmayı düşünüyor!
Marketing Türkiye
7 Ekim 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (21-27 Kasım)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (21-27 Kasım)
Sena Tufan
3 hafta önce
Türkiye’deki gerçek kira artış oranları açıklandı: TÜİK verileriyle arada fark var! 
Araştırma
Türkiye’deki gerçek kira artış oranları açıklandı: TÜİK verileriyle arada fark var! 
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.