1 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Prof. Dr. Gonca Telli Yamamoto yazdı : “Dijital Çağda Bilgi ve Değişimler”

Marketing Türkiye
24 Mayıs 2016
3 dk okuma

Sanayi toplumu öncesinde, bilgi; belli elitlerin veya kraliyet/hanedanlık gibi özel statülü ya da soylu kişilerin elinde veya erişebildiği bir meta, olarak değerlendirilebilir. Buna göre sanayi çağı öncesini bilgi sahibi olanların veya uzmanların nadir olarak bulunduğu bir ortam olarak değerlendirmek mümkündür. Sanayi toplumu döneminde ise bireylerin sanayi yatırımlarına başlamaları için gereksinimleri tespit edip ona göre çözüm bulmaları ve bunları geliştirip topluma yaymaları için belli başlı uzmanlıklar geliştirmeleri ihtiyacı doğmuştur.  Böylelikle yeniden ele alınan toplumsal yapı da sanayi ile geliştirilen ürünlerin üretim ve tüketimine uyumlaştırmak amacıyla oluşan düzenlemelerle ortaya çıkan okullaşma ve eğitim sistemlerini ve bunlara uygun ekonomik sistemleri oluşturmaları ve buna uygun altyapılar üzerine kurgulanmıştır.
1970’ler sonrasında kitlesel olarak etkin olan TV, radyo, basın gibi araçların yanında bilgisayarların gelişmesiyle sanayi toplumunun yapısına uygun ve kitlesel anlamda gelişen ve hem görsel hem de işitsel açıdan değerlendirilebilen kitaplar, gazete makaleleri, diziler, haberler vb ürünlerle ortaya konmaya daha geniş kitlelere ulaşmaya başlamıştır. Bilgi böylelikle kitlesel üretime uygun eylemler ve düzenlemeler çerçevesinde gelişmiş ve toplumsal yaşamda bilginin kitlesel olarak yayılmasını sağlayan araçlarla sunulmaya başlamıştır.
Öte yandan kitlesel iletişim araçların yanında bilgi içeren uzmanlık alanları ya da özel bilgi ihtiyacıyla, çeşitli uzmanlıkların ve işlerin gelişimi ile geçmişten gelen bilgiyle karşılaştırıldığında bilgide oransal bir artış gözlenmeye başlamıştır. Gelişen uzmanlık alanları aslında bilgi ihtiyacını beslerken farklı konularda ve alanlarda yeni bilgilerin de doğuşuna sebep olmuştur. Kısacası yeni işler yeni alanlar doğmuştur. Ama ortam kitlesel üretime dönük olduğundan yeni işlerin çoğu sektörler farklı dahi olsa birbirine benzer fonksiyonları sunan benzer hiyerarşik yapılar içerisinde benzer özellikler göstermektedir. Eğitim de bu süreç içerisinde benzer şekilde yerini almıştır.
Süreç böyle ilerlerken önce kişisel bilgisayarların daha sonra da internetin yaşamımıza girmesi sanayi toplumunun oluşturduğu ortamı ve bireyleri etkilemiştir.  Teknolojinin getirdiği dijital olanaklar ile yaşam başka ve çok farklı bir yapıya evrilmektedir.
Dijital çağ bizlere dijital ortam, dijital insan ve dijital seçim ve olanakları sunmaktadır. Dijital ortam iletişimin internet sayesinde dünyanın neredeyse her noktasından sağlanabildiği ve neredeyse herkesin erişip ulaşabildiği dünyadaki herhangi bir noktadan bir başka noktaya dijital olarak mesaj, bilgi haber vb. gönderilebilmesini sağlayan altyapı, teknoloji ve düzenlemelerdir. Dijital insan ise sanayi toplumunun ötesinde dijital gereçlerle donanmış ve dijital iletişimle bilgi paylaşımı sağlayarak gelişen birey olarak tanımlanabilir.
Dijital insana geçişi yeni teknolojiler ve dijital teknolojilerin getirdiği olanaklar sayesinde sağlamaktayız. Dijital insan daha fazla bilgi ve iletişime açık, bilginin gücüne dayanan, dijital iletişimi ve sörfü iyi bilen, müşteri anlamında geçmiş müşteri profillerine göre daha karşılaştırmayı seven, çok fazla seçenekler arasından seçim yapan, dijital ortamdaki bireysel diyalogları önemseyen, bireyselleşirken bir yandan sosyalleşebilen insandır.
Dijital seçim ve olanaklar ise teknoloji ve gelişmesi sayesinde ortaya çıkan yeni ürün, hizmet, uygulamalar gibi unsurları içinde barındırmaktadır. Örneğin internetin cebimize girmesi; mobil telefonların yaşamımıza girmesi ve internete uygun sistemler içermesi sayesinde olmaktadır. Ya da uzaktan eğitimin e-öğrenme ortamlarıyla etkin hale gelmesi bu tarz programların ve buna ilişkin içerik geliştirme gibi konuların önem kazanmasına yol açmaktadır.
Dijital insan aynı zamanda bu gereçlerin bir kullanıcısıdır. Kullanıcı olmak farklı anlamlar içerebilir. Doğru ya da yanlış kullanım ya da yoğun kullanım, az kullanım ya da kullanmama gibi kategorilere de ayırmak mümkündür. Öte yandan dijital insan sağlıklı ve doğru bilgi arayışı içerisinde olabilirken alışkanlıklarının esiri de olabilir.
Dijital insan sadece kullanıcı olmakla kalmayıp dijital ortamları, sistemleri etkileyen bir yapıya da bürünmektedir. Günümüzde dijital insan artık giderek daha fazla dijital yerli nüfusun yer aldığı bir ortamda yaşayan insan olarak da değerlendirecektir. Çünkü dünya nüfusunun yarısından fazlasını 0-36 yaş arasındaki insanlar oluşturmaktadır. Bunların çoğu da dijital yerliler olarak değerlendirilebilir.
Dijital insanların geliştirdikleri uzmanlıkların ise bilgiye dönük alanlarda bilgi yığınlarının çözümlenmesi, bilgi ile başa çıkma, bilgi çöplüğünden arındırma, karmaşa yaşamanın azaltılması, bilginin sadeleştirilmesi, bilginin korunması, oyunculuk, eğlence yaratma, eğlendirme ve yaratıcı ürünler üzerine gelişmesi beklenmektedir.

 

1 2025’in en çok kazandıran beş mesleği...
2025’in en çok kazandıran beş mesleği…
2 İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
3 BYD Seal, reklamları "solladı"
BYD Seal, reklamları “solladı”
4 Ticaret Bakanlığı'ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Ticaret Bakanlığı’ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
5 Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!
Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!
Güncel Haberler
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı...
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı…
Gizli müşteri uyarıyor: "Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!"
Gizli müşteri uyarıyor: “Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!”
TikTok'ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter'a dönüşmek...
TikTok’ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter’a dönüşmek…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Nike ve LEGO'dan çocukları oyuna ve spora davet eden iş birliği
Haberler
Nike ve LEGO’dan çocukları oyuna ve spora davet eden iş birliği
İrem Alimoğlu
2 gün önce
Anneler Günü'nü kutlayan markalar!
Haberler
Anneler Günü’nü kutlayan markalar!
Sena Tufan
3 hafta önce
"Funny Women" Gerety Awards'un "Mizah Jürisi"nde yer alacak!
Haberler
“Funny Women” Gerety Awards’un “Mizah Jürisi”nde yer alacak!
Sena Tufan
23 Nisan 2025
Günlük hayatın gizli kahramanı: Şişe su
Haberler
Günlük hayatın gizli kahramanı: Şişe su
İrem Alimoğlu
23 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.