25 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Private label sektörü 2019 yılının 8 aylık döneminde yüzde 30 büyüdü
Haberler

Private label sektörü 2019 yılının 8 aylık döneminde yüzde 30 büyüdü

Marketing Türkiye
22 Ekim 2019
2 dk okuma

PLAT Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği, özel markalı ürünler (Private Label) sektöründe 2019 yılının 8 aylık döneminde yaşanan gelişmeleri değerlendirdi. Buna göre geçtiğimiz yıl cirosunu yaklaşık yüzde 70 büyüme ile 50 milyar TL’ye çıkaran özel markalı ürünler (Privatel Label) sektörü, 2019 yılında da büyümesini sürdürdü. Nielsen verilerine göre sektör, yılın 8 aylık döneminde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 30 büyüdü. Böylece özel markalı ürünlerin sigara ve alkol hariç Hızlı Tüketim Ürünleri pazarındaki payı da yüzde 21,4’e yükseldi. Aynı dönemde Hızlı Tüketim Ürünleri (FMCG) pazarı yüzde 19 oranında ciro büyümesi kaydetti.

Private Label ürünlerde en büyük pay yüzde 21,9 ile gıdanın…

Yılın Ocak-Ağustos aylarını kapsayan 8 aylık dönemde yüzde 30 ciro artışı yakalayan özel markalı ürünlerde (Private Label), gıda ve alkolsüz içecekler yüzde 21,9’luk pay ile ilk sırada yer almayı sürdürdü. Gıda ve alkolsüz içecekler kategorisindeki PL ürünlerin cirosu geçen yılın 8 aylık dönemi ile karşılaştırıldığında yüzde 27 artış gösterdi.Bu dönemde en yüksek artış yaşanan ürün grupları; yüzde 44 ile ev temizlik ürünleri ve yüzde 43 ile kişisel bakım ürünleri olarak dikkat çekti. Ev temizlik ürünlerinin 2019’un 8 ayındaki özel markalı ürünler cirosundaki payı yüzde 20,3’e; kişisel bakım ürünlerinin payı ise yüzde 19,8’e yükseldi.

Tüketici özel markalı ürüne yöneldi

Nielsen Shopper Trends 2019 araştırmasının sonuçlarına göre tüketicilerin yüzde 42’si “daha ekonomik”, yüzde 27’si “normal markalar kadar kaliteli” ve yüzde 22’si de “giderek artan bir kaliteye sahip” oldukları için Private Label ürünleri tercih ettiklerini ifade ettiler. Yüzde 17’lik bir kesim ise satın aldığı ürünün kalitesinin ödediği paraya değdiğini söyledi.

Alışverişlerinde özel markalı ürünleri tercih eden tüketicinin ekonomik buldukları bu ürünlere duyduğu güvenin de arttığına işaret eden PLAT Derneği Yönetim Kurulu Başkanı İmer Özer şunları söyledi: “Özel markalı ürünler alışveriş sepetlerinde daha fazla yer kaplamaya devam ediyor. Geçen yıl sektörde yaklaşık yüzde 70’lik bir artış görmüştük. Bu yılın sekiz aylık döneminde gerçekleşen yüzde 30’luk ciro artışı da tüketicinin bu ürünlere olan ilgisinin devam ettiğini gösteriyor. Fiyat tercihte ilk sırada olsa da fiyattan hemen sonra kalitenin gelmesi sektörümüz açısından çok olumlu bir gelişme. Özel markalı ürünlerde güvenin arttığının en önemli göstergelerinden bir diğeri de marka bağlılığının yüksek olduğu kişisel bakım ve temizlik ürünlerindeki yüzde 43-44’lere varan artışlar. Yılın geri kalanında da sektördeki büyümenin hızlanarak süreceğini tahmin ediyoruz”.

“Market markalı ürünlerin sınırlanması en çok tüketiciye zarar verir”

PLAT Başkanı Özer, son yıllarda hızlı bir büyüme grafiği gösteren özel markalı ürünlerin enflasyonla mücadelede çok önemli bir rol üstlendiğini vurgulayarak market markalı ürünlere sınırlama getirilmesinin bu mücadeleyi sekteye uğratacağına ve en çok da tüketiciye zarar vereceğine de değindi.

1 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
2 ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
3 Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
4 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
5 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-25 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-25 Aralık)
Zincir marketlerde “pazar tatili” mutabakatı: Gözler Ticaret Bakanlığı’nda
Zincir marketlerde “pazar tatili” mutabakatı: Gözler Ticaret Bakanlığı’nda
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

ON Dijital’e global ödül: "Türkiye’nin En İyi Dijital Bankası" seçildi
Haberler
ON Dijital’e global ödül: “Türkiye’nin En İyi Dijital Bankası” seçildi
Advertorial
2 hafta önce
Lüksün yeni koordinatları ve kodları Marketing Türkiye Kasım sayısında!
Haberler
Lüksün yeni koordinatları ve kodları Marketing Türkiye Kasım sayısında!
Nafizcan Önder
1 Kasım 2025
Yetenek yönetimi ve çalışan deneyimin geleceği The TECH Summit’in EX Sahnesi'nde şekillenecek
Haberler
Yetenek yönetimi ve çalışan deneyimin geleceği The TECH Summit’in EX Sahnesi’nde şekillenecek
Sena Tufan
4 hafta önce
Bosch'tan önemli adım ancak eksik...
Haberler
Bosch’tan önemli adım ancak eksik…
Ali SAYDAM
11 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.