Pembe Kurdele 20 yaşında!
Estēe Lauder Şirketleri; pembe kurdele”nin ortak yaratıcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi merhum Evelyn H. Lauder liderliğinde başlattığı Meme Kanseri Bilinçlendirme Kampanyası’nı (BCA), bu yıl da Ekim ayı boyunca gerçekleştirilecek etkinliklerle hayata geçirecek.
Pembe Kurdele Anadolu yolunda
Geçtiğimiz yıl Anadolu’ya pek çok yolcu taşıyan Ankara Garı’ı Aydınlatma Projesi kapsamında pembe ışıklarla aydınlatıldı. Estēe Lauder Şirketleri gönüllüleri açtıkları standda meme kanserinde erken teşhisin ve mamografinin önemini hatırlatarak hayat kurtarıcı mesajı ve pembe kurdeleyi yolcular ile paylaştılar. Yolcular tarafından büyük ilgi gören pembe kurdele bu sayede Türkiye’nin pek çok farklı şehrine ulaştı.
Bu yıl kampanya kapsamında Estée Lauder markalarının kampanya için özel ürünlerinin satışlarıyla Türkiye’de Türk kadınının Meme Haritası’nı çıkartmak için yapılan araştırmalara fon yaratmak amacıyla Memeder’e bağışta bulunulacak. Amaç, bugüne kadar dünyanın farklı ülkelerinde kadınlar üzerinde yapılmış araştırmalar üzerinden yürütülen Türkiye’deki uygulamaların ve tedavi süreçlerinin Türk kadınının özellikleri göz önünde tutularak düzenlenmesi. Halihazırda bu araştırmalar sonucunda desteklenen kampanyalar sayesinde yapılan bir değişiklik olarak Kanserle Savaş Dairesi Başkanlığı’nın ücretsiz mamografi tarama yaşının 50’den 40’a indirmesi örneği verilebilir. Türkiye’de meme kanserine yakalanan kadınların yarısının 50 yaşın altında olduğu düşünüldüğünde pek çok kadın için %100 sağlıklı yaşam ve memenin korunma şansı yakalandı.
500 pembe elçi harekete geçiyor!
Bugüne kadar yaklaşık 1 milyon pembe kurdele dağıtarak müşterilerine mamografinin önemini hatırlatan Estēe Lauder Şirketleri uzmanları bu yıl çok daha bilinçli! Memeder Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Nilüfer Özaydın tarafından verilecek eğitimler ile Pembe Savaşçı’lara dönüşecek ve dernek üyesi olacak 500 Estée Lauder Şirketleri çalışanı, aynı gece kendileri için düzenlenecek PEMBE GALA ile birlikte ekim ayına hazırlanacak. Her yıl olduğu gibi yine pembeye bürünecek şirket standlarında uzmanlar binlerce kadını ve erkeği bu konuda harekete geçmeye davet edecek.
Meme Kanseri Bilinçlendirme Kampanyası tüm dünyada araştırmaları, eğitimi ve medikal servisleri desteklemek üzere bugüne kadar 48 milyon dolardan fazla yardım topladı. Bu seneki kampanya, tüm dünyada meme kanseri araştırmalarını desteklemek üzere 5 milyon dolardan fazla yardım toplamayı amaçlıyor.
Elizabeth Hurley, Estee Lauder’in yüzü ve Meme Kanseri Bilinçlendirme Kampanyasının elçisi şöyle diyor: “Evelyn’in meme kanserini tamamen yok etme misyonunu sahiplenen kadın, erkek ve ailelelerin biraraya gelerek milyonları buluşturduğu bu anlamlı kampanyanın, bu yıl sadece bilinçlendirme değil aynı zamanda insanları harekete davet eden dinamizmi beni çok heyecanlandırıyor. Evelyn yapabileceğimize inanıyordu, ben de inanıyorum. Birlikte başaracağız.”
2013 teması “Meme kanserini yenelim. Birlikte daha güçlüyüz” ile tüm dikkatler bilinçlendirmeden çok meme kanserini nasıl yenebiliriz sorusuna çekiliyor ve böylece kanseri hayatımızdan tamamiyle silmeye bir adım daha yaklaşıyoruz. Sosyal medyada yürütülecek kampanyalar ile tüm duyarlı insanlar kendi fikir ve deneyimlerini paylaşmaya ve destek olmaya davet ediliyor. Oluşturulacak microsite üzerinden “Birlikte çok daha güçlüyüz!” mesajı ile katılımcılar, Meme Kanseri’ne karşı açtıkları savaş deneyimlerini paylaşarak kendi “Güç Çemberlerini” oluşturacaklar. Oluşturdukları bu çember açtıkları bu savaş sürecinde kimlerden destek aldıkları ve uyguladıkları yöntemler konusundaki hikayelerinden oluşacak.
“Global Aydınlatma Projesi” kapsamında bugüne kadar Niagara Şelalesi, Sydney Opera Binası, Tayvan’daki Taipei 101, The Empire State, Pizza Kulesi gibi 200’den fazla anıtın pembe aydınlatılarak geniş kitlelelerin bu konuya dikkatleri çekildi. Türkiye’de ise İstanbul’daki Adile Sultan Sarayı, Kız Kulesi, Pera Palas, Küçüksu Kasrı, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Boğaziçi Köprüsü gibi aydınlatmalar gerçekleştirildi.