Pazarlamanın nabzı M.E. Talks’ta atıyor
Pazarlama duayenlerinin bilgi birikimi ve tecrübelerini genç nesille paylaşmasına olanak sağlamak amacıyla Reklamverenler Derneği tarafından hayata geçirilen M.E. Talks’ın (Marketing Experiences Talks) ilk konuğu Unilever Türkiye Ev Bakım Kategorisi Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Kamuran Uçar’dı.
Teknolojideki gelişmeler, tekstilden mutfağa her alanda, özellikle de markalar için, oyunun kurallarını değiştiriyor. Dijitalleşme, beraberinde getirdiği yeni mecra ve ölçümleme yöntemleri ve ulusal pazarların her geçen gün daha fazla birbiriyle entegre olması, diğer iş kollarına kıyasla en çok da pazarlamayı etkiledi. Pazarlama alanında yaşanan dönüşümün hızı, bu alanda eğitim alan öğrenciyi de kariyerinin başındaki genç kuşak pazarlamacıyı da iletişimciyi de dönüşümü yakından takip edilmesi zorunlu bir konu haline getirdi. Reklam sektörünün sağlıklı işleyişine ve gelişimine öncülük etme ve geleceğine yön verme misyonuyla faaliyetlerini sürdüren Reklamverenler Derneği pazarlama alanındaki bu gelişmeleri sektörün başarılı profesyonellerinin deneyimleri ile genç kuşağa aktarmak amacıyla M.E. Talks isimli yeni etkinlik dizisini hayata geçirdi. 2017 yılının ilk yarısı boyunca devam edecek olan M.E Talks, duayenlerin bilgi birikimi, tecrübelerini ve hatalarından çıkardıkları dersleri paylaşabileceği önemli bir fikir platformu olma niteliği taşıyor. Unilever Türkiye Ev Bakım Kategorisi Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Kamuran Uçar’ın konuşmacı olarak katıldığı M.E. Talks’un ilk etkinliği 23 Şubat, Perşembe günü İstanbul’un önemli buluşma noktalarından biri olan Kolektif House Sanayi’de gerçekleştirildi. Pazarlama ve iletişim alanında çalışan 70’e yakın genç Uçar’dan kariyerinin her bir adımında kendine çıkardığı dersleri dinledi.
“PAZARLAMANIN BAŞARISI TÜKETİCINİN DEĞİŞEN İHTİYAÇLARINI ANLAMAKTA YATIYOR”
Unilever tüm dünyada pazarlama denince örnek gösterilen şirketlerin başında yer alıyor. Marka konumlandırmalarından pazarlama stratejisine kadar tüm süreçlerinde yenilikçi yaklaşımlarla hareket eden Unilever’in Türkiye’deki pazarlama çalışmaları da diğer ülkelerdeki operasyonlarında başarı öyküsü olarak anlatılıyor. M.E. Talks’unilk toplantısında bu başarıları nasıl elde ettiklerini gençlerle paylaşan Unilever Türkiye Ev Bakım Kategorisi Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Kamuran Uçar gençlerle deneyimlerini paylaştı. Kamuran Uçar’ın konuşması pazarlamada “ilhamın gücü”yle başladı. Gençlere sadece çalıştıkları sektörde yapılan işleri değil, tüm sektörleri yakından takip etmelerini öğütleyen Uçar, pazarlamada ilhamın ancak iyi gözlemle elde edilebileceğini belirtti. “İyi gözlemlemeyi bilen pazarlama profesyonelleri için başarı sadece bir adım uzaktadır” diyen Kamuran Uçar, “Tüketicilerinin ihtiyaçlarını iyi gözlemlemelisiniz. Küresel şirketlerin de yerel şirketlerin de, faaliyet gösterdikleri pazardaki ihtiyaçları iyi analiz etmesi büyük önem taşıyor. Ancak bu doğrultuda oluşturacağınız pazarlama stratejisi sizi başarıya taşır. Tüketicilerin ihtiyaçlarını doğru anlayabilirseniz; tüketicilerin istek ve beklentilerine göre hareket etmek yerine, hareketlerinizle tüketicilerin istek ve beklentilerini şekillendirmeye başlarsınız. Bu da sizin başarılı bir pazarlama profesyoneli olduğunuzun tek göstergesidir” diyerek gençlere tüketicilerle empati kurmanın yollarını Unilever Türkiye’nin markalarından örneklerle aktardı. İş hayatında ani ve sürekli değişikliklere hazırlıklı olmanın ve planları bu yönde yapmanın ne denli önem taşıdığını vurgulayan Uçar, ayrıca gençlere uzun bir kontrol listesini değil, sadece “İşinizi bir zorunluluk olarak görmeyip severek, tutkuyla yaptığınızda bu sizin için artık bir iş olmaktan çıkar ve daha yaratıcı, daha hevesli olursunuz. Bu da doğal olarak başarıyı beraberinde getirir ” kuralını takip etmelerini öğütledi.
“M.E. TALKS İLE AMACIMIZ GENÇ PAZARLAMA PROFESYONELLERİNE IŞIK TUTMAK”
Reklamverenler Derneği Eğitim Yürütme Kurulu Sözcüsü Gül Lüş, “Reklamverenler Derneği olarak tüm reklamverenlerle yakından çalışıyor ve sektörün geleceğini birlikte şekillendiriyoruz. Dolayısıyla reklamveren üye şirketlerde çalışan gençleri derneğimizle tanıştırmak ve sektörde kendilerini geliştirmeleri için fırsatlar sunmak bizim için büyük önem taşıyor” dedi. Sektörün önde gelen isimlerini 1-7 yıl arası tecrübesi olan gençlerle tanıştırmak ve büyük markaların gerçek tecrübelerini onlara aktarlarını sağlamak istediklerini belirten Lüş, M.E. Talks’un standart bir eğitim modelinden öte yeni neslin ihtiyaçlarına yönelik olduğunu belirtti: “Geçmiş yıllarda da yeni gelişmeler ve trendler konusunda eğitim etkinlikleri organize ediyorduk. Ancak bu kez yeni neslin ihtiyaçlarını da göz önünde bulundurarak M.E. Talks gibi deneyim paylaşımına dayanan ve devamlılığı olan etkinliklerle bir ilke imza atmaya karar verdik. Dernek olarak sektörü geliştirmek için gerçek hikayelere, hatalara ve alınan derslere dayalı eğitimlerin daha güvenilir ve anlamlı olduğuna inanıyoruz. M.E. Talks ile pazarlama alanında olabildiğince fazla gence bu anlamda destek olmayı, geleceğin reklamverenlerinin yetişmesine katkı sağlamayı arzu ediyoruz.”
M.E Talks toplantıları 2017 yılının ilk yarısı boyunca her ayın son perşembe günü İstanbul, Kolektif House Sanayi’de gerçekleştirilmeye devam edilecek. Biletler için [email protected] adresine e-posta gönderilebilir ya da 0212 351 55 48 numaralı telefon aranabilir.