16 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pazarlamanın 4P’si gitti 4E’si geldi
Haberler

Pazarlamanın 4P’si gitti 4E’si geldi

Marketing Türkiye
14 Şubat 2017
2 dk okuma

Şirketler için kritik departmanlardan biri olan pazarlama, birçok çalışan için de parlak kariyer fırsatları sunmaya devam ediyor. Hal böyle olunca yeni mezunların pazarlama departmanına olan ilgisi de artıyor. İşe alım uzmanlarının pazarlama departmanlarındaki pozisyonlara başvuran adaylarda hangi özellikleri aradığını biliyor musunuz? Pazarlama ile ilgisi olan herkes Pazarlamanın 4P’sine az çok aşina. Peki, pazarlamacının 4E’sini duydunuz mu?

Bugüne kadar yaklaşık 4 milyon kişiyi Değerlendirme Merkezi uygulamaları ve psikometrik araçlarla değerlendiren Assessment Systems’ın Kurucu ve CEO’su Levent Sevinç, pazarlama pozisyonları için değerlendirdikleri adaylarda temel olarak sekiz yetkinlik aradıklarını söylüyor ve bu yetkinlikleri 4 ana başlık altında topladıklarını vurguluyor.

İşte iyi bir pazarlamacının 4E’si

Explore (Keşfet)

Dijitalleşme hayatın her alanına etki ettiği gibi pazarlamayı da es geçmedi. Pazarlama departmanının hem kapsamı hem de fonksiyonları dijitalle birlikte değişime uğradı. İletişim araçları, iletişim mecraları, tüketici alışkanlıkları kısacası pazarlama ile ilgili her şey değişmeye ve gelişmeye devam ediyor. Haliyle pazarlama uzmanlarının bu değişime ve dijital dünyanın hızına ayak uydurabilmek için iki yetkinliğe sahip olması çok kritik: “Öğrenmeye Açıklık” ve “Yenilikçilik”.

Evaluate (Değerlendir)

Bunun dışında birçok pazarlama uzmanından firmanın içinde bulunduğu pazarın koşullarını değerlendirebilmesi bekleniyor. Pazarlama profesyonellerinin karşılaştıkları her vakayı bir sistematik içinde çözümleyebilmesi gerekli. Rakip, ürün, pazar, hedef kitle hakkında elde ettiği bilgileri doğru şekilde değerlendiremeyen ya da karşılaştığı sorunları doğru bir biçimde çözümleyemeyen bir pazarlama uzmanının doğru bir eylem kararı vermesi beklenemiyor. Bu nedenle, “Analitik Düşünme” ve “Muhakeme” yetkinlikleri, işe alım uzmanlarının bu pozisyonlarda yoğunlaştığı diğer yetkinlikler.

 Envisage (İmgele, gözünde canlandır)

Pazarlama uzmanlarının karşılaştıkları sorunları teorik açıdan da değerlendirebilmesi ve bu sorunlara yaratıcı çözümler sunabilmeleri çok önemli. Pazarlama uzmanları, olaylar arasındaki ilişkileri rahat bir şekilde görebilmeli, soyut kavramları somutlaştırabilmeli ve düşüncelerini başkalarının zihninde de canlandırabilmeli. Pazarlamanın hangi dalında görev yaparsa yapsın, pazarlama profesyonellerinden yeni fikirler üretmeleri ve kalıpların dışına çıkabilen bir bakış açısına sahip olmaları da bekleniyor. Dolayısıyla “Yaratıcılık ve Soyut Düşünme” de pazarlama pozisyonları için olmazsa olmaz yetkinliklerden diyebiliriz.

Explain (Anlat)

Pazarlama profesyonellerinin hem yazılı hem sözlü iletişim konusunda belli bir seviyede olmaları isteniyor, özellikle pazarlama iletişimiyle ilgili dallarında bu kritik bir yetkinlik. Ama pazarlama uzmanının doğrudan müşteri ile iletişim kuruyor olmasa bile fikirlerini, taleplerini ekibine, iş birliği yaptığı ya da hizmet aldığı taraflara doğru bir şekilde aktarabilmesi arzu edilen iş sonucunun alınması için çok önemli. Burada da hem “İkna Edici İletişim” hem de “İlişki Kurma” yetkinliklerinin de gelişmiş olması bekleniyor.

1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
3 Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Güncel Haberler
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Gemini'nin "Nano Banana" hamlesi ChatGPT'yi zirveden indirdi
Gemini’nin “Nano Banana” hamlesi ChatGPT’yi zirveden indirdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Z kuşağı, işi çabuk bırakıyor, yenisini bulmakta ise acele etmiyor!
Haberler
Z kuşağı, işi çabuk bırakıyor, yenisini bulmakta ise acele etmiyor!
Sena Tufan
10 Ağustos 2025
TAYK ve BMW iş birliğiyle 30 Ağustos Kupası düzenlendi
Haberler
TAYK ve BMW iş birliğiyle 30 Ağustos Kupası düzenlendi
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
McDonald's, McDonaldland ile 20 yıl önceye döndü!
Haberler
McDonald’s, McDonaldland ile 20 yıl önceye döndü!
Sena Tufan
6 Ağustos 2025
Mercedes'lere BMW motoru geliyor!
Haberler
Mercedes’lere BMW motoru geliyor!
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.