17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Çift ekranlı izleyicileri" yakalamanın yolu
Pazarlama

“Çift ekranlı izleyicileri” yakalamanın yolu

Marketing Türkiye
9 Kasım 2020
1 dk okuma

Google Analytics tarafından yapılan araştırmalar, insanların aynı anda hem TV izledikleri hem de mobil cihazlarını kullandıkları “ikili ekran davranışına” dair çarpıcı sonuçlar ortaya çıkardı. Bu sonuçlara göre, mobil ve tablet cihazlar, TV reklamlarından kaynaklanan site ziyaretleri ve arama verileriyle ilişkilendirilen artışın yüzde 90’ını oluşturuyor.

Tüketicilerin aynı anda iki ekranı kullanması üzerine gelişen bir terim olan “çift ekranlı izleyicilerin” büyük çoğunluğu oluşturduğu aşikar. Birinci ekranda televizyon içeriği tüketen izleyici, çoğunlukla başka bir ekranda daha vakit geçirmeyi tercih ediyor.

Google Analytics’in açıkladığı verilere göre; mobil ve tablet cihazlar, TV reklamlarından kaynaklanan site ziyaretleri ve arama verileri ile ilişkilendirilen artışın yüzde 90’ını oluşturuyor. Bu, mobil cihazlarda görülen ortalama arama verileri ve web trafiğinden yüzde 30-50 aralığında daha yüksek.

Bu sonuçlar, TV reklamcılığına yatırım yapanları, müşterilerin mobil deneyimlerini göz ardı etmemesi konusunda uyarıyor. Reklamınızı görüntüleyenleri mobil web sitenize çekiyor ancak aradıklarını bulamıyorlarsa veya uzun sayfa yükleme süreleri boyunca beklemek zorunda kalıyorlarsa, değerli bir fırsatı kaçırmış oluyorsunuz. Araştırmalar, web sitesinin yüklenmesinin üç saniyeden fazla sürmesi durumunda mobil ziyaretçilerin yüzde 53’ünün kaybedildiğini ortaya koyuyor. Bu nedenle, yoluna çıkan tüm mobil trafiği yakalamaya hazır, hafif ve optimize edilmiş bir siteye sahip olan markalar kazanıyor.

Google Analytics mobil aramalar mobil trafiği site optimizasyonu tüketici alışkanlıkları tv reklamcılığı web trafiği
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Haberler
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
İrem Alimoğlu
5 Mayıs 2025
Kediler, LEGO Kolezyum'u sahiplendi!
Haberler
Kediler, LEGO Kolezyum’u sahiplendi!
Sena Tufan
7 Nisan 2025
Enerji sektöründe iletişimin vazgeçilmez normları
Haberler
Enerji sektöründe iletişimin vazgeçilmez normları
Sena Tufan
14 Mayıs 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (16-22 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (16-22 Mayıs)
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.