1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pazarlama dünyasının yaramaz çocuğu Burger King'in iletişim sırları!
Haberler

Pazarlama dünyasının yaramaz çocuğu Burger King’in iletişim sırları!

Nafizcan Önder
16 Haziran 2020
2 dk okuma

Burger King’in sıra dışı reklamları uzun zamandır kendinden söz ettirmeyi başarıyor. Peki marka bunu nasıl başarıyor? The Drum’ın düzenlediği “A new Creative Disruption Festival” etkinliğine konuşmacı olarak katılan Burger King Global Pazarlama Müdürü Fernando Machado markanın yaratıcı başarısının ardındaki tarifi anlattı….

Kanye West’e verdiği cevapla, 2019’da her Whopper reklamında saklanmış McDonald’s Big Mac’i ile rakiplerine her fırsatta sataşan Burger King, “rekabetin tadını” sonuna kadar çıkartıyor.

Rakiplerini yakma uzmanı

Whopper’ın arkasına gizlenen Big Mac

Bu yıl Burger King, The New York Times, Nike, Mars ve Ikea gibi çok önemli markaları gerisinde bırakarak, “The Drum’s World Creative Rankings” de 2019 için en çok ödül alan marka oldu.

Peki, Burger King’e bunca ödülü getiren özel sos neydi?

Burger King Küresel Pazarlama Sorumlusu Fernando Machado, yaratıcılığı nasıl rekabet avantajı olarak kullandığına dair bazı sırları açıkladı!

  1. Genel yaklaşımın dışında fikir üretmek

Burger King, BK uygulamasında mobil ödemeleri ilk kez tanıttığında, kendilerinden daha hızlı davranmış ve uygulamayı hayata geçirmiş olan uzun bir marka listesinin gerisindeydi. “Bizim için çok önemliydi. Ancak tüketici için bu kadar önemli değil” diyor Machado.

“Listede adımızı yukarı taşımak için bilinen bir A planı vardı: İlk siparişte bedava su vermek. Oldukça basit ve düşük geri dönüşlü bir plan olurdu bu” diyen Machado elbette ki markası için farklı bir yol izleyecekti.

B Planı: 1 Kuruşa Whopper

Burger King’in oluşturduğu B planı ise çok iddialıydı. Uygulamayı indir, McDonalds’a rakip ol, 1 Kuruşa Whopper sipariş et ve O’nu almak için Burger King’e geri dön.

“Rasyonel bakıldığında ekonomik açıdan elbette ki rakiplerimiz Wendy ve McDonalds’ın seçtiği A planı, B planından daha iyidir. Ancak marka sevgisini inşa etmeyen açık bir planı uygulamak istemedik” diyen Machedo’nun sözleri rakamlarla karşılık buldu.

Uygulama 48 saat içerisinde 686. sıradan 1. Sıraya yükseldi.

  1. Bir reklam gibi gözüküyorsa, bir reklam gibi duyuluyorsa, bir reklam gibi kokuyorsa … Muhtemelen iyi bir reklam değildir.

 Burger King amiral gemisi Whopper’dan koruyucu maddeleri çıkartma kararı aldığında Machedo ve ekibinin yeni bir görevi vardı. Bunu Burger King tarzıyla müşterilerine duyurmalıydı.

Sıradan bir didaktik reklam kampanyasını kontrollü bir ortamda test ettiklerinde mesajın ikna edici ancak aynı zamanda da sıkıcı olduğunu gören ekip gözlerini vlogger deneylerine çevirmiş. “Gerçek yemekler küflenirken, koruyucu içerikli yemeklere hiçbir şey olmuyor!”

Bunun üzerine Machedo ve ekibi 34 gün boyunca çürüyen bir burgerin belgelendiği filmi ortaya çıkarttı.

Kampanyanın ardından hem hamburger satışlarındaki hem de Burger King’in kaliteli yemek sunduğu algısındaki artışa vurgu yapan Machedo “Ne yaparsan yap, eleştirileceksin, ama sonuçlar senin için konuşur. Ancak anlamlı işler sektörü ileri taşıyabilir ve biz değişimi fast-food’un iyiliği için istiyoruz” dedi.

  1. Para yok, sorun yok

Machedo sosun son sırrına dair “Evet pahalı işler genellikle farklı olmayı da beraberinde getirir. Ancak eğer güçlü bir fikriniz varsa, küçük bütçeli bir medya kıvılcımı büyük bir bir patlama yaratabilir” dedi.

“Neymar’la reklam filmi yapmak mı? Rakiplerimizin her zaman yaptığı klasik bir reklam türü.”

“Açıkçası Neymar birçok markanın reklamlarında kullandığı bir yüz. Ne yazık ki, cüzdanımı açmaya ve Neymar’ın markamı sevdiğini iddia etmesi için kamyon dolusu para bulmaya güvenemiyorum” diyen Machedo yeniden özgünlüğe dikkat çekerken bu klasik reklam türünün ikna ediciliğini de sorguluyor.

Burger King, bu yüzden dünyanın en ünlü futbolcularından biriyle anlaşmak yerine futbol hayranlarını çılgına döndürecek bir kampanya oluşturmaya başladı.

#StevenageChalange

İngiliz Futbol Ligin’in en alt kategorilerinde az bilinen bir futbol takımı olan Stevenage’a sponsor olan Burger King, yayınladığı kampanyayla bir “challange” başlattı: Stevanage’ı en iyi kulüp yapmak! Oyuncuları, bu mütevazı takıma emek verip, sevdikleri futbolcuları transfer ederek oyunun zirvesine taşımak için motive eden bu kampanya futbol severler arasında büyük bir yankı uyandırdı.

Kaynak: TheDrum

1 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
2 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Güncel Haberler
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Çin'de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Çin’de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye'den çekildi
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye’den çekildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Haberler
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Marketing Türkiye
28 Mayıs 2025
Pazarlamada absürd reklamlar çağı!
Haberler
Pazarlamada absürd reklamlar çağı!
Sena Tufan
3 hafta önce
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Haberler
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Marketing Türkiye
1 hafta önce
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Haberler
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Marketing Türkiye
9 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.