18 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
pazarlama
Haberler

Gelecek 10 yıl içerisinde pazarlama dünyasını neler bekliyor?

Marketing Türkiye
18 Aralık 2022
5 dk okuma

Pazarlamacıların beklenmedik durumlar için plan yapması gerektiği aşikar. Günümüz pazarlamacıları, alışılmış dalgalanmaların yanı sıra belirsiz bir ekonomik ortamla karşı karşıya. Tam da bu nedenle pazarlama dünyasının uyum sağlama becerisine hiç olmadığı kadar ihtiyacı var.

Peki, bu durum göz önünde bulundurulduğunda gelecek 10 yılda markalar için neler değişecek? Markalar yeni dönemde müşteri sadakatini nasıl sağlayacak? 10 yıl sonra reklamcılık ne anlam ifade edecek? Global sektör liderleri bu sorulara yanıt arayarak önümüzdeki 10 yıl boyunca marka oluşturmayla ilgili pazarlama tahminlerini paylaştı:

Dijital ve fiziksel deneyimler temas noktalarında birleştirilecek

Gelecek 10 yıl içerisinde pazarlama dünyasını neler bekliyor?
  • Reklamcılıkta başarıya ulaşmanın geleceği güven, destek ve değere dayalı gerçek müşteri ilişkileri kurmaya bağlı. Dijital ve fiziksel arasındaki ayrım belirsizleşip tüketici deneyimleri daha karma hale geldikçe, alışveriş yapanlar markalarla hayal edebileceğimizden çok daha fazla temas noktasında birleşik ve sorunsuz biçimde etkileşime geçmek isteyecek. Bu temas noktalarının gizlilik, teknoloji, belirli bir amaç ve sürdürülebilirlik gibi kritik temeller üzerine inşa edilmesi gerekecek.
  • Pazarlamacıların, eyleme geçme konusunda tüketicilerin yükünü hafifleten deneyimler sunması ve bu deneyimlerin önünü açması gerekecek. Gizlilikle ilgili endişeler de önemini koruyor. Müşterilerinizle anlamlı ve derinlemesine görüşmeler yapabilmenizi sağlayan verilerle ilgili hususlar dahil, izin yönetimi ile geleceğe hazır bir veri stratejisine ihtiyaç duyulacak.
  • Bu deneyimlerin önünü açmak, istek üzerine özelleştirilmiş deneyimler sunmak için AI ve makine öğrenimini benimsemeyi de beraberinde getiriyor. Tüm markaların, marka amacını marka ve kuruluşa ait her karara yansıtması gerekecek. Ürün dağıtımının tüketici hizmetleri ve sürdürülebilirlik ile en iyi şekilde uyum sağlamak amacıyla nasıl değişebileceği de bu kararlara dahil olacak.

Otomasyon araçları, alaka düzeyini artırma olanakları sunacak

Gelecek 10 yıl içerisinde pazarlama dünyasını neler bekliyor?
  • Unilever’in pazarlama departmanında çalıştığım dönemde en önemli ürün, hepsi bir arada çamaşır deterjanı kapsülleriydi. Ama gömleklerdeki lekeleri çıkarabilen lazer kalemi beni daha çok heyecanlandırıyordu. O zamanları düşündüğümde, hayatı kolaylaştırmak ve insanların potansiyelini ortaya çıkarmak için teknolojinin gücüne her zaman inandığımı fark ediyorum. 20 yıl önce bir teknoloji şirketinde çalışmaya başlamamın sebeplerinden biri de bu.
  • Bugün Google’da çalışırken, AI’nın potansiyeli konusunda aynı heyecanı duyuyorum. AI destekli araçlar sayesinde, doğru mesajı tam da doğru zamanda ve tam olarak doğru kitleye her ölçekte iletebiliyor ve bu arada kullanıcı seçimi ile gizliliğine saygı gösteriyoruz. Maksimum Performans reklamlarımız, günümüzde bu duruma bir genel bakış sunuyor. Yaratıcı seçim, teklif verme, bütçeler ve daha pek çok konuda otomasyon araçlarını kullanabileceksiniz. Reklamlar için hayal ettiğim duruma 2032’de çok daha yakın olacağız. Reklamların herkes için kusursuz alaka düzeyine sahip bilgi kaynakları olduğu ve en yüksek gizlilik standartlarını karşıladığı bir dünya bizi bekliyor. AI şu anda da büyük bir değer sunuyor ve pazarlama araçları kendi hızında gelişmeye devam edecek.

Z kuşağı standartları yükseltecek

Gelecek 10 yıl içerisinde pazarlama dünyasını neler bekliyor?
  • Irk, etnik köken ve kültür açısından en yüksek oranda çeşitliliğe sahip neslin tümü 2032’de yetişkin tüketiciler haline gelecek. Z kuşağında gördüğümüz üzere bu tüketicilerin paralarını harcadıkları yöntem ve amaç konusunda beklentileri yüksek. Z ve Y kuşağı, cinsiyet ve cinsiyet eşitliği ile ilgili gündemi de yeniden belirliyor. Hem ebeveynlerinden hem büyükanne ve büyükbabalarından daha kritik düşünen bu tüketici grubu tek taraflı olarak, şirketler ile ürünlerde değerlerinin ve topluluklarının gerek dahili uygulamalarda gerek harici reklamlarda yansıtılmasını talep ediyor.
  • Şirketler için bu konuda zaten yüksekte olan çıta önümüzdeki yıllarda daha da yükseğe çıkacak. Dahili politikaları, politik duruşları ve ürünlerine, harici pazarlama çalışmalarına ve hedef kitlelerine karşı misyonları arasındaki ilişkiyi değerlendirerek şimdi bu çıtaya ulaşmaya çalışmayan markalar için geçiş süreci çok zorlu olacak. Bu müşterilerin ilgisini çekmek için akılda kalıcı reklamlar yeterli olmayacak.”
  • Duyarlı şekilde ürün geliştirme, reklam kampanyaları, şirket kültürü aracılığıyla insanları nihayetinde kendilerini toplumun değer gören üyeleri ve marka paydaşları olarak değerlendirmeye davet eden markalar, geleceğin kazananları olacak. Son birkaç yılda samimiyet, yüzeyselliğin ötesinde nadiren uygulanan sıkça duyduğumuz bir kelime haline geldi. 2032 yılına kadar, kim olduklarını, hangi değerleri temsil ettiklerini ve çeşitliliğe verdikleri önem ile bunu nasıl gösterdiklerini belirleyerek gerçek ve somut şekilde samimiyeti uygulamaya koyan markalar başarıya ulaşacak. Yanıltıcı reklamlar artık yalnızca ürünler için değil, marka kimlikleri için de geçerli olacak.

Platformlar daha bağımsız olacak

Gelecek 10 yıl içerisinde pazarlama dünyasını neler bekliyor?
  • Küreselleşmiş insan ağları ve AI destekli öneri motorları, dikkati uzun süre boyunca sürdürme konusunda geleneksel medya araçlarından üstün olduğunu gösterdi. AI tabanlı içerik oluşturma ve daha ilgi çekici biçimler de buna eklendiğinde medya tüketimimiz, yalnızca belirli hizmetleri etkinleştirmeyle ilgili değil, bunları devre dışı bırakmayla ilgili kararları da içerecek. Bu da tüketiciler olarak bize, yeni deneyim türlerinde markalarla nasıl etkileşime geçeceğimiz konusunda daha fazla kontrol sunacak.
  • Günümüzde kullanıcıların ilgisinden para kazanan platformlar, doğrudan satışlar, pazar yeri barındırma, abonelikler ve benzer yöntemler yoluyla tutkudan para kazanan platformlar haline gelecek ya da bunu başarabilen platformlarla mücadele etmek zorunda kalacak. Dolayısıyla bu platformlar, marka reklamcılığına finansal açıdan daha az bağımlı hale gelecek.

Alışveriş yapanlar için her temas noktası önemli olacak

Gelecek 10 yıl içerisinde pazarlama dünyasını neler bekliyor?
  • Mesajın markalar tarafından kontrol edildiği ve müşteriler tarafından alındığı günler geride kaldı. Günümüz tüketicileri markalarla iletişime geçmek ve birlikte üretmek istiyor. Gelecekte marka ve müşteriler arasındaki ilişki, sosyal medyada doğrudan etkileşimlerden programlar ve deneyimler aracılığıyla sunulan somut yardım olanaklarına kadar, bir markanın verdiği sözler ve yaptığı eylemler dahil her temas noktasından etkilenecek.
  • Pazarlamacılar, şirketin her yerde daima tutarlı bir hikaye anlatmasına yardımcı olmak için daha büyük bir istek duyacak. Bunu başarabilmek amacıyla güven oluşturmak ve veri kullanımda sorumlu olmak şart. Online olarak geçirdiğimiz süre arttıkça markalar, kullanıcı ihtiyaçlarını belirlemek, daha iyi deneyimler tasarlamak ve doğru mesajı tam zamanında uygun kişiye ulaştırmak için yüksek miktarda veriye sahip olacak.
  • Sorumluluk bilinciyle yapılan veriye dayalı analiz, markaların karmaşık ve gürültülü bir medya ortamında ilerlemelerine katkıda bulunmanın anahtarı olacak. Pazarlamacıların, tüketicilerini anlamak ve onlarla güven temelinde ilişkiler kurmak için kuruluşlarının bilgiden sorumlu çalışanlarıyla iş birliği yapması gerekecek.

Deneyimler, kontrolü müşteriye bırakacak şekilde tasarlanacak

Gelecek 10 yıl içerisinde pazarlama dünyasını neler bekliyor?
  • En sevdiğimiz bilim kurgu filmlerinden bazıları, geleceğin pazarlama deneyimlerini gizliliğimize distopyacı bir tehdit olarak sergiliyor. Aslında farklı bir dünya şekilleniyor ve bu dünyada insanların üretim sürecine katkıda bulunma gücü var. İzin vermeleri koşuluyla, alışveriş yapanların alaka düzeyi en yüksek içerik ve hizmetleri deneyimleyecekleri bir geleceğe hazırlanıyoruz. Varsayılan olarak kontrol, sıkı sıkıya alışveriş yapanların elinde olacak. Bu da onlara bir markaya kendilerine ulaşmaya izin verme, bunu reddetme ya da geri alma olanağı sunacak.
  • İlgi çekici ve etkili kampanyaların kullanıcı gizliliğiyle paralel şekilde ilerlediği bir dünya beni heyecanlandırıyor. Kullanıcıların hangi markalardan mesaj alacakları üzerinde tam kontrole sahip olmalarını sağlayan Reklam Merkezim gibi ürünlerin potansiyelini şimdiden görebiliyoruz. Nihayetinde pazarlamanın özüne, yani marka ve ürünler ile tüketiciler arasında bağlantı kurmaya döneceğini düşünüyorum. Ancak bu dönüşüm için söz konusu ilişkilerin temelinde güven bulunmalı.

Kaynak: Think with Google

2023’te dijital pazarlamaya hangi trendler yön verecek?

1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kanserojen madde endişesi: L'oreal'in ünlü kremi ABD’de toplatılıyor
Haberler
Kanserojen madde endişesi: L’oreal’in ünlü kremi ABD’de toplatılıyor
İrem Alimoğlu
12 Mart 2025
Küresel çapta, akıllı saatlerin satışları ilk kez düştü!
Haberler
Küresel çapta, akıllı saatlerin satışları ilk kez düştü!
Sena Tufan
12 Mart 2025
İstanbul’un gerçek yol koşulları Yandex Maps’e taşındı
Haberler
İstanbul’un gerçek yol koşulları Yandex Maps’e taşındı
Sena Tufan
15 Nisan 2025
Haftanın marka ajans iş birlikleri (9-15 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (9-15 Mayıs)
Sena Tufan
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.