Paylaşmanın da artık bir fiyatı var!

 

Haber: Ali Cemal Karabudak ali@marketingturkiye.com

Duygu Omay duygu.omay@marketingturkiye.com

Nihayet sosyal medya kullanımının yaygınlaşmasıyla daha geniş çevrelerde kabul görmeye başlayan paylaşım kültürü de ticarileşti ve “paylaşım ekonomisi” adıyla dev bir sektör olarak karşımıza dikildi! Konuttan otomobile, kıyafetten bilgiye kadar geniş bir alanı kapsayan “paylaşım ekonomisi” geleceğin en önemli ekonomik modellerinden biri olarak kabul ediliyor.

Daha önce de paylaşmayı bu denli seviyor muyduk bilinmez ancak sosyal medyanın “paylaşım ayarlarımızı” yeni baştan yazdığı ortada… Başta güzel sözler, şarkılar, türküler ve komik videolarla, ilginç makalelerle başlayan paylaşımlar zaman içinde ticari bir boyut kazandı. Bugün Airbnb gibi, BlaBlaCar gibi bireylerin kişisel varlıklarını paylaşıp kiraladıkları platformlar, adına paylaşım ekonomisi denen yeni bir gelir modelinin de yaratıcısı konumunda.

Mobil teknolojilerin yaygınlaşmasıyla daha da hızlı büyüme kateden paylaşım ekonomisi kimi sektörleri derinden etkileyerek yapısını değiştiriyor kimi sektörlere ise yenifırsatlar yaratıyor.


Peki, bu paylaşım kültürünün altında nasıl bir iç görü yatıyor? Paylaşım ekonomisinin bu denli hızlı büyümesinin nedenleri neler? Fire y Millward Brown Türkiye Direktörü Pınar Köseoğlu, Facebook, Instagram ve Twitter gibi platformların hayatlarımıza girdiğinden bu yana “paylaşma” isteğimizin katlanarak artığının altını çizerek başlıyor sözlerine ve kendimizi görünür kılmanın, “öteki”nin hayatında anlık da olsa bir yer edinmenin, duygularımızı paylaşmanın ve onlara karşılık bulmanın adeta bir kod olarak sosyal medyada biçimlendiğini belirtiyor.

Paylaşımda en aktif yaş grubu: 18-34

Köseoğlu, etkileşimin yoğun olarak yaşandığı günümüz dünyasında birçok alanda paylaşma eğilimleri görüldüğünü hatırlatıyor ve “Özellikle genç yetişkin olarak adlandırdığımız 18-34 yaş aralığında, vakit-nakit dengesinin önemi, bu eğilimi destekleyen güçlü bir unsur. Uygulama destekli bir web sitesi olan Airbnb buna iyi bir örnek. Yurtdışına yapılan seyahatler için ideal bir oda ya da ev paylaşım platformu. Rotanız hangi yöne olursa olsun resmi olarak siteye kayıtlı, tescilli ev sahiplerine misafir oluyorsunuz. Talebinize göre tüm evi kiralamak, evin yalnızca bir odasını kiralamak ya da evi diğer misafirlerle paylaşmak mümkün. Otel masrafınız neredeyse yarıya iniyor ve belki de ilk defa gittiğiniz o şehri gerçekten yaşayan biriyle taşınıyorsunuz. Referanslarının kuvvetli olması yeni misafirleri çağırıyor ve böylece çark dönüyor. Harika bir rehber değil mi?” diyor.

 

Detaylar Marketing Türkiye Mart Sayısı’nda…

 

 

 

 

İLGİLİ HABERLER