17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Partilerin seçim yarışı medyaya nasıl yansıdı?

Marketing Türkiye
27 Mart 2014
4 dk okuma

Türkiye’yi farklı bir heyecanla saran 30 Mart seçimlerinde, siyasi partiler ve adaylar farklı yaklaşımlar izliyor. Medya Takip Merkezi (MTM) yaklaşan seçimler öncesi parti, parti başkanları ve belediye başkan adaylarının medyaya kim daha fazla reklam verdiğini araştırdı. Çalışmada 01 – 20 Mart tarihleri arasında siyasal partiler, liderler ve belediye başkan adaylarının medyadaki görünürlüklerini yerel, ulusal ve genel olmak üzere 3 farklı kategoride inceledi. Araştırmaya göre, ulusal basında en çok ilan veren parti Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) oldu. AK Parti, 01 – 20 Mart tarihleri arasında ulusal basına verdiği 549 adet ilan ile listede ilk sırada yer aldı. Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) ise ulusal basına 317 adet ilan vererek seçmenlerine seslendi. Ulusal basına en çok ilan veren bir diğer parti olan Milliyetçi Hareket Partisi de (MHP) 239 adet ilan ile yazılı basında yer buldu. Araştırmaya göre yerel basında da en çok ilan veren parti AK Parti oldu. AKP, 01 – 20 tarihleri arasında verdiği 2 bin 274 adet ilanla listede ilk sırada yer alırken; ulusal basında üçüncü sırada yer alan MHP, yerel basında bin 194 ilanla ikinci sıraya yerleşti. CHP ise yerel basına verdiği bin 107 ilan ile listede üçüncü oldu.

Parti liderlerinin ilan tablosu yerelde de ulusalda da değişmedi
Seçim yarışında parti başkanları da seçmenlerine seslenebilmek adına yazılı basından yararlandılar. Araştırmaya göre ulusal basına en çok ilan veren lider, AK Parti Genel Başkanı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan oldu. Erdoğan, 233 ilan ile seçmenlere seslenirken, Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, ulusal basına verdiği 32 ilan ile listenin ikinci sırasında yer aldı. Milliyetçi Hareket Partisi Genel Başkanı Devlet Bahçeli, ulusal basında yer alan 25 ilan ile üçüncü sırada yer aldı.

Yerel basında da en çok ilan ile yer alan parti lideri AK Parti Genel Başkanı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan oldu. Erdoğan, 86 adet ilan ile seçmenlerine ulaştı. Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu da 45 adet ilan ile listede ikinci sırada yer aldı. Milliyetçi Hareket Partisi Genel Başkanı Devlet Bahçeli de yerel basına verdiği 32 adet ilan ile üçüncü oldu.

Ulusal basında Sarıgül lider
Medya Takip Merkezi (MTM), 30 Mart’ta yapılacak yerel seçimler öncesi Büyükşehir Belediye Başkanları ve Belediye Başkan adaylarının yazılı basın ilanlarından ne kadar yararlandıklarını ele aldı. Araştırmaya göre, ulusal basına en çok ilan veren başkan adayı CHP İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mustafa Sarıgül oldu. Mustafa Sarıgül, 55 adet ilanla yazılı basın aracılığıyla halka seslendi. CHP’nin Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı ve Başkan Adayı Macit Özcan da 45 ilan adedi ile ikinci sırada yer aldı. AK Parti Çankaya Belediye Başkan Adayı Barış Aydın da 16 ilan ile listede üçüncü oldu. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın ise yazılı basın ilanlarından çok afiş ve billboard reklamlarını tercih ettiği gözlendi.

Yerel basın ilanlarında lider Arıkan
Yerel basında seçmenlerine en çok ilan vererek seslenen başkan adayı CHP Adana Büyükşehir Belediye Başkan adayı Yıldıray Arıkan oldu. Arıkan, verdiği 86 adet ilan ile listede ilk sırada yer aldı. AKP Afyonkarahisar Belediye Başkan Adayı Burhanettin Çoban da seçmenlerine seslenmede yazılı basından yararlandı. Çoban, 74 ilan adedi ile listede ikinci oldu. Yerel basında en çok ilan veren bir diğer isim ise 66 ilan adediyle MHP Afyonkarahisar Belediye başkan adayı Fatih Çetinkaya oldu.

İlan verilen gazeteler…
MTM, partilerin seçim kampanyasında en çok hangi gazeteleri tercih ettiğini araştırdı. Sonuca göre, AK Parti, ulusal basında en çok sırasıyla Posta, Sabah, Milliyet, Hürriyet, Star gazetelerine; yerel basında ise Karadeniz’in Sesi, Haberdar, Karadeniz’den Güne Bakış ve Karadeniz’de Son Nokta gazetelerine ilan vererek seçmenlerine ulaşmayı tercih etti. Cumhuriyet Halk Partisi seçmenlerine ulaşabilmek adına verdiği ilanlarda ulusal basında sırasıyla Posta, Hürriyet, Milliyet, Sabah, Habertürk gazetelerine ilan verirken yerel basında ise Gazete İstanbul, Haberdar, Karadeniz’den Güne Bakış, Gerçek gazetelerine ilan vererek seçmenlerine seslendi. Milliyetçi Hareket Partisi de seçim yarışında en çok ilan verdiği ulusal gazeteler sırasıyla Ortadoğu, Posta, Zaman, Hürriyet gazeteleri oldu. Yerel basında ise sırasıyla, Kuzey Ekspres, Yeni Haber, Yenigün, Hakimiyet gazetelerine verdiği ilanlarla seçmenlerine seslendi.

Parti başkanlarına bakıldığında ise AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, 330 adet ilanla seçmenlerine seslendi. CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu da 77 ilan adedi ile listede ikinci oldu. En çok ilan veren bir diğer parti başkanı ise MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli oldu. Bahçeli 57 adet ilanla listede üçüncü sırada yer buldu.

Büyükşehir Belediye Başkanları ve Belediye Başkan adaylarının genel tabloda ilanlarına bakıldığında ise ortaya farklı bir sonuç çıktı. İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük şehirlerde kızışan seçim yarışında, büyük şehirlerin parti adaylarının ilanları az oldukları görüldü. Sonuca göre, CHP Adana Büyükşehir Belediye Başkan adayı Yıldıray Arıkan toplamda verdiği 116 adet ilan ile listede ilk sırada yer aldı. AK Parti’nin Antalya Belediye Başkan Adayı Menderes Türel, 01 – 20 Mart arasında verdiği 89 adet ilanla listede ikinci sırada yer aldı. CHP İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mustafa Sarıgül, 58 adet ilanla listede 8. sırada yer alırkan; AKP İzmir Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Binali Yıldırım ise 56 haberle son sırada yer aldı.

Görsel medyada AK Parti önde
Medya Takip Merkezi (MTM)’nin görsel medyaya en çok reklam veren siyasi partilerini de araştırdığı araştırmada, AK Parti 2 bin 170 adet reklam ile en çok reklam veren siyasi parti oldu. AK Parti’yi, bin 265 adet ile CHP izledi. MHP’nin ise 01- 20 Mart tarih aralığında sadece 4 adet reklam ile ekranlarda yer alması, araştırmanın en dikkat çekici noktalarından biri oldu.

Siyasi reklamlara en fazla yer veren kanalların da belirlendiği araştırmada, en çok reklamı 525 adet ile NTV aldı. NTV’yi 429 adet siyasi reklam alan Kanal D ve 413 reklam ile Star TV izledi. 01 – 20 Mart tarihleri arasında toplamda ortalama olarak 27 saat ekranlarda yer alan AK Parti, en fazla reklamı NTV’ye verdi. 334 adet reklam ile en fazla AK Parti reklamına ev sahipliği yapan NTV’yi, 281 adet reklamla Kanal 24 ve 260 adet reklamla Star TV izledi. 

CHP’nin reklamlarına en fazla yer veren televizyon kanalı ise 192 adet reklam ile Kanal D oldu. Kanal D’yi 191 adet reklam ile NTV ve 178 adet reklamla CNNTürk izledi. CHP, toplamda ortalama 10 saat ekranlarda yer aldı.

1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

GPTW 2025 raporu açıklandı: Çalışanlar şirketlerinden en çok "psikolojik esenlik" bekliyor
Haberler
GPTW 2025 raporu açıklandı: Çalışanlar şirketlerinden en çok “psikolojik esenlik” bekliyor
Sena Tufan
24 Nisan 2025
İklim eyleminde güven krizi: Dünya, hükümetlerin niyetini sorgulamaya devam ediyor
Haberler
İklim eyleminde güven krizi: Dünya, hükümetlerin niyetini sorgulamaya devam ediyor
Sena Tufan
9 Nisan 2025
PwC, yeni dönemini “So You Can” kampanyasıyla başlattı
Haberler
PwC, yeni dönemini “So You Can” kampanyasıyla başlattı
Nafizcan Önder
30 Nisan 2025
Çinli teknoloji devleri Nvidia'nın H20 çiplerini stokluyor
Haberler
Çinli teknoloji devleri Nvidia’nın H20 çiplerini stokluyor
İrem Alimoğlu
25 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.