13 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pandemide turizm kaybederken, Airbnb nasıl kazandı?
Haberler

Pandemide turizm kaybederken, Airbnb nasıl kazandı?

Marketing Türkiye
14 Aralık 2020
3 dk okuma

Son on yılda seyahat endüstrisinde önemli değişikliklere sebep olan Airbnb, kısa vadeli kiralama operatörlerinden oluşan mini bir ekonomi yarattı. İlk işlem gününde yatırımcılara alışılmadık bir “Pandemide kazanan” hikâyesi satan Airbnb’nin şirket hisseleri yüzde 113’ün üzerine yükselerek 144,71 dolarla kapandı.

Şirketin ilk işlem gününde 68 dolarlık açılış fiyatı yüzde 113’ün üzerinde yükselerek 144,71 dolardan kapandı. Yükselişle birlikte Airbnb’nin piyasa kapitalizasyonu 100,7 milyar dolara çıktı. Bu rakam, kendi neslindeki “Unicorn” şirketlerin en büyüğü ve Expedia Group ile Marriott International’ın toplamından daha fazlası. Airbnb’nin 3,5 milyar dolar toplayan teklifi bu yılki en büyük halka arz konumunda.

Sadece bir gün önce, gıda dağıtım şirketi olan DoorDash, hisse fiyatının yüzde 86 artarak 68 milyar dolara yükseldiği ilk işlem gününde 3,4 milyar dolar artırarak yerçekimine meydan okudu. İlk halka arzları izleyen Renaissance Capital’e göre, 1999 yılından beri görülen en yoğun halka arz dönemindeyiz.

Geçtiğimiz hafta 947.000’den fazla işçi, devlet işsizlik yardımları için yeni talepler oluştururken, bu haftaki halka arz teklifleri, pandeminin neden olduğu bir gerilemenin ortasında yeni bir ekonomik balonu gündeme getirdi. Faiz oranları düşük ve mali teşvik ekonominin bazı kısımlarını yönetirken, yatırımcılar daha riskli bahisleri kovalıyorlar ve kârsız başlangıç ​​şirketlerinin değerlemeleri gerçeği yansıtmıyor. Kullanımı pandemide ani artış gösteren bir hisse senedi alım satım uygulaması olan Robinhood, aynı zamanda markalı teknoloji şirketlerinden bir parça almaya hevesli milyonlarca günlük tüccar ile piyasayı doldurdu.

Finansal analiz sağlayıcısı Rapid Ratings’in CEO’su James Gellert, “saçma” değerlemelerin, “aşırı coşku ve piyasadaki eşi görülmemiş likiditeyi” temsil ettiğini söyledi. Gellert, duyguların hızla değişebileceği konusunda IPO yatırımcılarını uyardı.

Airbnb’nin CEO’su Brian Chesky bir röportajda Airbnb’yi yatırımcılara sunarken bir “coşku” hissettiğini, ancak şirketin kısa vadeli hisse senedi hareketlerine odaklanmayacağını söyledi. Airbnb’deki hissesi şu anda 11,1 milyar dolar olan 39 yaşındaki Chesky, “Hisse fiyatını kontrol edemiyorum, ancak hikayeyi kontrol edebilirim” dedi.

2020 yılı başında aniden tüm dünyayı saran pandemi, birçok yeni şirketin yavaşlama beklentisiyle kesintiye uğramasına sebep oldu. Ancak yaz boyunca teknoloji endüstrisi yükseldi ve borsa kükreyerek geri geldi. Yaşanan teknoloji halka arz dalgası, Silikon Vadisi girişimlerine, yatırımcılarına, kurucularına ve çalışanlarına para fışkırtıyor. Airbnb’nin değerlemesi artık Uber’den yüksek ve Facebook’un 2012’deki halka arzının seviyesine yaklaşıyor. E-ticaret şirketi Wish, oyun yapımcısı Roblox ve ev satın alma şirketi OpenDoor da bu ay halka açılmayı planlıyor.

Pandemide hizmetine olan talebin arttığını gören diğer girişimlerden farklı olarak Airbnb, insanların rezervasyonlarını iptal etmesiyle şaşırttı. Şirket ilk dokuz ayda 2,5 milyar dolar gelir elde etti. Bir önceki yılın aynı döneminde bu rakam 3,7 milyar dolardı.

Şirket, Nisan ayında acil durum fonlarını artırdı, bazı yan projeleri kapattı ve halka arz planlarını rafa kaldırdı. Mayıs ayında ise, yaklaşık 7.600 çalışanının dörtte birini işten çıkardı.

Airbnb, yatırımcıları “Covid kazananları” ile aynı kategoride olduğuna ikna etmek için büyük bir vizyon içeren teklif broşürü sundu. Yeni bir seyahat türü icat ederken aynı zamanda ekonomik teşvik, yalnızlığa bir çare ve “sağlıklı turizmi” yaydığını iddia eden şirket, bir direnç ve kurtuluş öyküsü ortaya çıkardı.

Şirket, ev kiralamanın şehirlerin dışında yol gezileri yapan yolculara hitap edebileceğini ve rezervasyonlarının iki aydır salgına dönüşmeye başladığını vurguladı. Broşür, salgının Airbnb Kurucularından Bay Chesky’nin insanların bir gün “herhangi bir yerde yaşayacağına” dair cesur tahminini hızlandırdığını bile iddia etti.

Bu mesajlar yatırımcılar arasında yankı uyandırdı. Gellert, “İnsanlar finansla değil isimle ilgileniyorlar” dedi ve ekledi, “Bu, hem finansal hem de güç açısından yanlış yöne giden bir şirket.”

Sequoia Capital’de Yatırımcı ve Airbnb’nin Yönetim Kurulu Üyesi Alfred Lin, “Brian, Joe ve Nate ile tanıştığımızda, sadece var olandan çok farklı bir dünyanın hikayesini anlatma yetenekleri olduğunu düşündüm” dedi ve ekledi, “Bu zamana kadar Airbnb, ev kiralamaya ilişkin düzenlemeler ve daha katı kurallarla karşı karşıya kaldı. Şirket, çöplerini yere atan konuklar, sahtekar kayıtlar, gizli kameralar ve konuklara karşı ırk ayrımcılığı yapan ev sahipleri hakkındaki güvenlik endişeleriyle boğuştu. Salgınla birlikte bu zorluklar devam etti.”

Airbnb, kriz karşısında uyum sağlama yeteneğini vurgularken, tanıtım broşüründe bu riskleri kabul etti. Röportajda Bay Chesky, Airbnb’nin iş seyahatlerinin veya kitle turizminin yakın zamanda geri dönmesini beklemediğini, ancak açık hava etkinlikleri ve uzun süreli konaklama arayanların yanı sıra eve dönemeyen üniversite öğrencilerine nasıl hitap edebileceğinden bahsetti.

Bay Chesky, “Zaman içinde uyarlanabilir olduğumuzu gösterebileceğimiz bir an olsaydı, bu salgın olurdu” dedi.

Kaynak: New York Times

Airbnb borsa halka arz hisse senetleri marka değeri spekülasyon
1 Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
2 Instagram'ın en görünür markaları hangileri?
Instagram’ın en görünür markaları hangileri?
3 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
4 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
5 Tüketicilere göre markalar "ambalajları kadar" çevreci!
Tüketicilere göre markalar “ambalajları kadar” çevreci!
Güncel Haberler
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
C Level Club üyeleri "unutmaya istekli bir toplumun" belleğinde yolculuğa çıktı
C Level Club üyeleri “unutmaya istekli bir toplumun” belleğinde yolculuğa çıktı
"Borusan EnBW Şarj - 5" ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
“Borusan EnBW Şarj – 5” ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

2025’in en çok kazandıran beş mesleği...
Haberler
2025’in en çok kazandıran beş mesleği…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Karaca pazaryeri platformuna dönüştü!
Haberler
Karaca pazaryeri platformuna dönüştü!
Nafizcan Önder
15 saat önce
Marketing Türkiye 35. yaşında ilk günkü heyecanıyla yayında!
Haberler
Marketing Türkiye 35. yaşında ilk günkü heyecanıyla yayında!
Nafizcan Önder
1 Nisan 2025
"Normal Doğum" tartışmalarının gölgesinde: Doğum, bilgiyle değil korkuyla mı şekilleniyor?
Haberler
“Normal Doğum” tartışmalarının gölgesinde: Doğum, bilgiyle değil korkuyla mı şekilleniyor?
Marketing Türkiye
19 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.