Özyeğin Üniversitesi’nin sosyal medya projesine Avrupa’dan ödül
Özyeğin Üniversitesi’nin, öğrencileriyle sağlıklı bir iletişim kanalı kurmak amacıyla 2012 tercih döneminde başlattığı Hayatının Oyunu Projesi, Avrupa Yaratıcılık Festivali olan Eurobest’in Medya kategorisinde “GOLD” ödüle layık görüldü. Avrupa’da yaratıcılığı değerlendiren en önemli ödüllerden biri olarak kabul edilen ve bu yıl Türkiye’den 100’den fazla çalışmanın yarıştığı Eurobest’te, sadece Özyeğin Üniversitesi’nin projesi GOLD ödül alma başarısını gösterdi. Hayatının Oyunu uygulaması, Türkiye’ye dijital alandaki ilk birinciliğini kazandırdı. Çeşitli kategorilerde çok sayıda Türkiye çıkışlı projenin yarıştığı festivalde, medya kategorisinde “shortlist” aşamasına Türkiye’den sadece iki, toplamda ise 10 çalışma ulaşırken, ödül alan tek proje Hayatının Oyunu oldu. Bu uygulamayla, üniversite tercih döneminde gençlerin geleceklerini planlayıp üniversite yıllarını ve sonrasını bugünden görerek daha doğru adımlar atmalarını sağlamayı amaçladı. Uygulama boyunca yapılan seçimlere göre üniversite ve sonrasındaki beş yılı kapsayan bir geleceğin yaratıldığı oyunun sonunda, gençlere kendi geleceklerini gösteren 2,5 dakikalık bir video sunuldu. Bu videoyu Facebook’ta paylaşan gençler Özyeğin Üniversitesi’nde burslu okuma olanağı için yarıştı. 5-21 Temmuz 2012 tarihleri arasında Facebook üzerinden gerçekleştirilen uygulama sayesinde toplam 15 öğrenci, burslu okuma şansı yakalarken, üç öğrenci iPad sahibi oldu ve 30 öğrenci yerleştikleri üniversiteye bakılmaksızın, ilgili bir kurumda maaşlı staj yapma hakkı kazandı. Üniversite adaylarının eğitim, kariyer ve geleceklerini planlarken, doğru tercihler yapmalarına yardımcı olmayı amaçlayan Hayatının Oyunu, gençlerin gelecekte yapacakları tercihlerini ortaya çıkarıyor. Hayatının Oyunu’nda öğrenciler okuyacakları program, ders çalışmaya ve sosyal yaşama ayıracakları vakit, girecekleri kulüp, staj yapacakları sektör ve hatta Erasmus ile değişim öğrencisi olarak gidecekleri ülke gibi kararlarla yüzleşiyor.