6 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Oyuncular para harcıyor ancak öncelikleri güven!

Marketing Türkiye
26 Ağustos 2012
1 dk okuma

Riot Games, Türkiye’deki oyun segmentasyonunu incelemek amacıyla kapsamlı bir araştırma gerçekleştirdi. Türkiye’nin farklı bölgelerinden, farklı sosyo-ekonomik düzeylere sahip olan 16-35 yaş arasındaki 988 erkek PC oyuncusu arasında internet üzerinden yapılan araştırmaya göre oyuncuların büyük bir bölümü oynadıkları oyunlara yeni özellikler katmayı seviyor ve bu özellikler için para harcamayı seviyor. Oyuncuların en çok önem verdiği üç kriterin ise sırasıyla güven, makul fiyat ve yapımcı desteği olduğu ifade ediliyor. Türkiye’deki oyun segmentasyonuna göre yüzde 31 olan en fazla pay “yalnız kurtlar” adındaki kategoriye ait. Eğitimli ve yüksek sosyo-ekonomik düzeye sahip olan yalnız kurtlar kullanıcı grubu, yeni karakterler, bu karakterler için ekstra özellikler ve yeni bölümler için para ödemekten kaçınmıyor. Satın alabilirlik düzeyi olarak en yüksek seviyeye sahip olan bu grup oyun konusunda seçici değil ancak oyunlar konusunda web sitelerini, forumları ve oyun bloglarını takip ediyor. Çoğunlukla evdeki bilgisayarlarından oyun oynamayı tercih eden yalnız kurtların oyunlarda yeni arkadaşlar edinerek sosyalleşmekten yana olduğu ise söylenemez. Haftada ortalama 4,5 saat online oyun oynayan yalnız kurtlar, 2,5 saat offline oyun oynuyor. Bu grup yüzde 83 oranında PC platformunu tercih ediyor ancak oynadıkları oyunları tabletlerde ve oyun konsollarında da bulabilmek istiyor. Yapımcı şirketlerden beklentileri ise oyuncularına destek sağlayarak güven vermeleri, oyunlar ve oyunlardaki ekstra özelliklerin fiyatlarını makul düzeyde tutmaları.

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 The TECH Summit 2025 için geri sayım başladı: Geleceği keşfetmeye hazır mısınız?
The TECH Summit 2025 için geri sayım başladı: Geleceği keşfetmeye hazır mısınız?
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor...
Haberler
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor…
İrem Alimoğlu
31 Ekim 2025
Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri...
Haberler
Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri…
Sena Tufan
4 hafta önce
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Haberler
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Sena Tufan
25 Ekim 2025
“Sağlıklı beslenme her çocuğun hakkı” diyen Humm Organic ve AÇEV, güçlerini birleştirdi
Haberler
“Sağlıklı beslenme her çocuğun hakkı” diyen Humm Organic ve AÇEV, güçlerini birleştirdi
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.