5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Oyun sektörü 2 milyar dolar hedefine koşuyor
Haberler

Oyun sektörü 2 milyar dolar hedefine koşuyor

Marketing Türkiye
12 Ağustos 2016
2 dk okuma

Elektrik Elektronik ve Hizmet İhracatçıları Birliği (TET) 2023 yılında 150 milyar dolar hizmet ihracatı hedefine katkı sağlamak için sektörlerin yurtdışı tanıtım ve iş geliştirme faaliyetlerine desteğini sürdürüyor. Bu kapsamda 17-21 Ağustos 2016 tarihleri arasında Almanya’nın Köln şehrinde gerçekleştirilecek dünyanın en büyük interaktif eğlence fuarı Gamescom’da, Türkiye’nin partner ülke olmasına katkı sağlayan TET, Türk oyun sektörünün geliştirilmesi ve tanınırlığının artırılmasını hedefliyor.

Ekonomi Bakanlığının büyük önem verdiği ve TET’in destek olduğu fuara Türkiye’den otuza yakın oyun geliştirici de katılım sağlıyor.

Her yıl %7 oranında büyüyen oyun sektörü ihracata teşvik edilmeli

Gamescom Fuarı’na Türkiye’nin partner ülke olarak katılımı değerlendiren TET Yönetim Kurulu Üyesi ve TET Yazılım-Bilişim İhracat Komisyonu Başkanı Selahattin ESİM, 2023 yılında 150 milyar dolar hizmet ihracat hedefine katkı sağlamak için sektörlerin yurtdışı tanıtım ve iş geliştirme faaliyetlerine desteğimizi sürdürüyoruz. Bu kapsamda her yıl 100’e yakın ülkeden 350 bin civarında kişinin ziyaret ettiği ve sektörün tüm önemli paydaşlarının bir araya geldiği Gamescom oyun sektörü açısından çok önemli bir platform olarak öne çıkıyor. Bugün oyun pazarı dünya genelinde 111 milyar dolar seviyelerine geldi ki bu rakamlar ile oyun sektörü, müzik ve sinema gibi iki önemli eğlence endüstrisini de geride bırakarak dev bir endüstri haline geldi.

Türkiye’deki büyüme hızının dünya ile paralellik gösterdiğinin altını çizen Esim, “Ülkemizdeki oyun pazarı her yıl yaklaşık yüzde 7 oranında büyüyor ve önümüzdeki 4-5 yıllık süreçte ise sektörün 2 milyar dolarlık hacme kadar ulaşması bekleniyor. Bu nedenle dünyada hızla büyüyen bu sektörde önemli bir aktör olabilmek adına oyun sektörümüzün desteklenerek ihracata teşvik edilmesi gerektiğine inanıyoruz. Hedeflere ulaşma anlamında TET olarak bu önemli organizasyonda Türkiye’nin bu yıl partner ülke olmasını çok önemsiyoruz ve burada yaratılan sinerjiyi Türkiye’deki sektör temsilcilerimizin dünya ile olan entegrasyonu açısından da çok değerli buluyoruz.” dedi.

Elektrik Elektronik ve Hizmet İhracatçıları Birliği (TET), ihracatın arttırılması çalışmaları çerçevesinde, bilimsel inceleme ve araştırmalar, yayınlar, ihracatçılarımızın yurt dışında tanıtılmaları, fuar organizasyonları, bilimsel toplantılar düzenlenmesi gibi temsil ettikleri sektörün gelişmesine yönelik çalışmalarda bulunmaktadır. Son yıllarda, hizmet alt sektörleri arasında yer alan bilişim ve yazılım sektörlerine desteğini artıran TET, Türkiye’nin uluslararası arenada oyun sektörünün etkinliğini teminen Türk oyun geliştiricilerinin desteklenmesine yönelik faaliyetlerini arttırarak sürdürmektedir.

1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Haberler
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
İrem Alimoğlu
4 gün önce
Edenred Türkiye ve Humm Organic’ten çalışan mutluluğuna ortak adım
Haberler
Edenred Türkiye ve Humm Organic’ten çalışan mutluluğuna ortak adım
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Sena Tufan
2 gün önce
Babalar Günü'nü kutlayan markalar!
Haberler
Babalar Günü’nü kutlayan markalar!
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.