11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Otomobilde en çok beyaz renk tercih ediliyor
Haberler

Otomobilde en çok beyaz renk tercih ediliyor

Marketing Türkiye
22 Ağustos 2019
2 dk okuma

SEAT’ın gerçekleştirdiği araştırmaya göre, dünya genelinde tüketicilerin otomobil satın alırken en çok tercih ettiği renk yüzde 39 oranla beyaz. Beyazın ardından en çok tercih edilen renkler ise siyah ve gri. Araştırmaya göre iklim, kişisel zevkler ve batıl inançlar renk seçimini etkiliyor. Hindistan’da siyah renkli araca rastlamak neredeyse mümkün değilken, Akdeniz ülkelerinde ise kırmızı renk oldukça popüler. SEAT verilerine göre Türkiye’de ise son 5 yılda en çok tercih edilen renk yüzde 58 oranla beyaz olurken, bu rengi sırasıyla kırmızı, ve gri takip ediyor.

Otomotiv sektörü, elektrikli otomobiller ve dijitalleşmeyle sürekli bir devrim yaşıyor, ancak araç satın alma sürecinde hala değişmeyen özel bir an var; o da satın alınacak otomobilin renginin seçimi. SEAT, Axalta Coating Systems ile dünyanın dört bir yanında binlerce müşteri ile yaptığı seçimin arkasında yatan etkenleri araştırdı.

Beyaz listenin zirvesinde

Analize göre dünyadaki en popüler renk beyaz. Araç sahiplerinin yüzde 39’u üst üste yedi yıldır beyaz rengi tercih ediyor.Ancak beyaz rengin hakimiyeti bölgeden bölgeye göre değişiyor. Çin’de satılan her on arabadan 6’sı beyazken Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri’nde ise bu oran yüzde 25’e iniyor. SEAT’ın araç satışlarında ise, gri ve siyahın en popüler olduğu Hollanda haricinde, beyaz, markanın en önemli on pazarında da hakim renk. SEAT Türkiye’nin rakamlarına göre de son 5 yılda Türkiye’de satılan SEAT otomobillerde yüzde 58 oranla en çok tercih edilen renk beyaz oldu. Beyaz rengi yüzde 19 oranla kırmızı ve yüzde 11 oranla gri takip ediyor.

Batıl inançlar renk seçimini etkiliyor

Siyah, yüzde 16’lık pay ile dünya çapında en popüler ikinci renk. Ancak renk seçiminde batıl inançların da etkisi var. Japonya’daki tüm otomobillerin yüzde 22’si siyahken, Hindistan’da siyah renkli bir araca neredeyse hiç rastlanılmıyor, bunun nedeni ise, insanlar ısının siyah renk tarafından daha çok emildiğini düşünüyor olması. Siyah SEAT otomobiller özellikle Cezayir ve Hollanda’da popüler. Tam tersine, Meksika’daki listede ise siyah renk kendine sadece altıncı sırada yer buluyor. Türkmenistan’da ise kötü şansla getirdiğine inanıldığı için siyah renk neredeyse resmen yasaklanmış.

Axalta’nın verilerine göre, gri renk ise dünya çapında müşterilerin yüzde 11’i tarafından tercih ediliyor. Gümüş, özellikle yüzde 30’luk bir paya sahip olduğu Hindistan’da son derece popülerken, Çinli müşterilerinin yalnızca yüzde 6’sının bu renkte bir otomobili bulunuyor. SEAT içinse gri, Almanya, İspanya, İngiltere, Fransa, İtalya, Avusturya ve İsviçre gibi ülkelerde ikinci en popüler renk.

Akdeniz ülkeleri parlak renkleri seçiyor

Listenin alt sıralarında her bir bölgeye özgü özellikler daha da belirgin olarak karşımıza çıkıyor. Örneğin, Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri’nde, mavi renk yüzde 10’luk bir pay ile önemli bir konuma sahipken, bu renge Çin’de neredeyse hiçbir yerde rastlamak mümkün değil. Akdeniz ülkeleri daha parlak renkleri tercih ediyor. İspanya’da kırmızı, SEAT müşterileri arasında en popüler üçüncü renk; İtalya’da dördüncü, İsviçre gibi pazarlarda ise altıncı sırada.

SUV’de farklı renk seçimleri

Renk seçiminde göz önünde bulundurulması gereken başka bir konunun da otomobil tipi. Avrupa’daki lüks SUV araçların yüzde 34’ü siyahken, kompakt otomobillerde ise bu rakam yarı yarıya azalıyor. Öte yandan, lüks SUV araç sahiplerinin yalnızca yüzde 3’ü kırmızı rengi seçerken ve bu seçim kompakt araçlar için yüzde 10’a yükseliyor.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
3 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
4 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
5 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
Güncel Haberler
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

RTÜK Fatih Altaylı'dan "lisans" istedi, Altaylı'dan yanıt gecikmedi
Haberler
RTÜK Fatih Altaylı’dan “lisans” istedi, Altaylı’dan yanıt gecikmedi
Nafizcan Önder
28 Mart 2025
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Haberler
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
İrem Alimoğlu
3 gün önce
Golden Drum 2025 jürisi belli oldu!
Haberler
Golden Drum 2025 jürisi belli oldu!
Sena Tufan
3 hafta önce
Hediye kartları: "Kolaycılık" mı yoksa "özgürlük" mü?
Haberler
Hediye kartları: “Kolaycılık” mı yoksa “özgürlük” mü?
Sena Tufan
22 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.