28 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Otel seçerken önce fiyata sonra konuma bakıyoruz...
Haberler

Otel seçerken önce fiyata sonra konuma bakıyoruz…

Marketing Türkiye
1 Temmuz 2016
2 dk okuma

Otel seçerken önce fiyata sonra konuma bakıyoruz…

Bayram tatilinin uzamasının ardından pek çok kişi yola koyulmak için hazırlıklara başladı. Peki otel rezervasyonu yaparken tercihimizi şekillendiren unsurlar hangileri? Seyahat arama sitesi momondo’nun yeni araştırması, bu soruya yanıt veriyor.

Dokuz günlük Ramazan Bayramı tatili için hazırlıklar başladı. Pek çok kişi kendileri için en uygun oteli bulmaya çalışırken, momondo’nun yaptığı araştırma Türk turistlerin otel tercihini hangi faktörleri göz önünde bulundurarak yaptığını ortaya koyuyor.

Erkekler için fiyat daha önemli

Türkiye’nin yüzde 55’i “Otel seçerken önceliğim fiyatın bütçeme uygun olması,” diyor. Yalnızca erkekler incelendiğinde oran yüzde 58’e kadar çıkıyor. Yaş grupları açısından bakıldığında 36-55 yaş grubunun fiyata daha önem verdiği görülürken, coğrafi açıdan incelendiğinde İç Anadolu Bölgesi yüzde 61’le diğer tüm bölgelerin önüne geçiyor.

Otel seçimi yaparken ikinci önceliğimiz ise yüzde 41’le şehir merkezine yakınlık. Yalnızca kadınlar incelendiğinde, merkezi bir otelde konaklama isteiği yüzde 45’e kadar çıkıyor. Merkeziliğe en çok önem veren bölgemiz ise yine yüzde 45’le Ege Bölgesi. Diğer yandan otelin şehrin hangi bölgesinde olduğunu en az umursayanlar, 18-22 yaş arasındaki gençler.

Konuk yorumlarina en çok karadenizliler bakiyor

Üçüncü önceliğimiz, otelin seyahat sitelerinde olumlu yorumlar alması. Katılımcıların yüzde 36’sı, yalnızca iyi yorumlar alan otellerde konaklayacağını söylüyor. Karadenizliler yüzde 38’le yorumlara en çok önem verenlerken,  Türkiye genelinde yorumlara en çok 23-35 yaş grubu önem veriyor.

momondo’nun araştırmasına göre, otel personelinin iyi ve kaliteli hizmet sunması, yüzde 35’le konaklama konusundaki tercihlerimizi şekillendiren dördüncü etken. Yalnızca erkeklerin yanıtları incelendiğinde oran yüzde 39’a çıkıyor. Başka bir deyişle erkek turistler hizmet kalitesine daha çok önem veriyor.

Tavsiyelere dünyada en çok önem veren ikinci ülkeyiz

Beşinci sırada yüzde 27’yle otelin arkadaşlarımız, ailemiz ya da diğer tanıdıklarımız tarafından tavsiye edilmiş olması yer alıyor. Eş dost tavsiyesine en çok önem verenler 56-65 yaş grubuyken, en az önem verenler yüzde 18-22 yaş grubundaki gençler. Diğer yandan Türkiye, dünya genelinde tavsiyelere en çok önem veren ikinci ülke konumunda. Bu alanda ilk sırada yüzde 30’la Çin, Türkiye’yi takiben üçüncü sırada ise yüzde 26’yla Brezilya yer alıyor.

Otel seçerken önceliklerimiz arasında yer alan diğer etkenler ise sırasıyla şöyle: Yüzde 20’yle otelin bir paket tur programı içerisinde yer alması, yüzde 16’yle medyada iyi yorumlar alması, yine yüzde 16’yle otelin farklı bir konsepte sahip olması ve yüzde 12’yle otelin şehrin güzel bir mahallesinde yer alması.

Uluslararası araştırma enstitüsü CINT’in Momondo adına gerçekleştirdiği araştırmaya 20 ülkeden 29 bin kişi katıldı. Araştırmanın 6-13 Ocak 2016 tarihleri arasında yapılan Türkiye ayağına ise 1000’in üzerinde kişi katıldı…

1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
3 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
4 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
5 The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Güncel Haberler
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var...
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var…
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

AWS kesintisi dijital dünyayı sarstı: Canva’dan Snapchat’e çok sayıda platform etkilendi
Haberler
AWS kesintisi dijital dünyayı sarstı: Canva’dan Snapchat’e çok sayıda platform etkilendi
Nafizcan Önder
20 Ekim 2025
Şakaydı gerçek oldu: Collins Dictionary'e göre yılın kelimesi "Vibe Coding"
Haberler
Şakaydı gerçek oldu: Collins Dictionary’e göre yılın kelimesi “Vibe Coding”
Nafizcan Önder
11 Kasım 2025
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Haberler
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Marketing Türkiye
6 Kasım 2025
Zenginler Norveç’ten kaçıyor! Peki neden?
Haberler
Zenginler Norveç’ten kaçıyor! Peki neden?
Nafizcan Önder
26 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.