Oreo “Evde Kal, Eğlenceli Kal” kampanyasıyla evde geçen zamanı eğlenceye dönüştürmeyi amaçlıyor…

Ritz, Trident ve Chips Ahoy gibi markaları bünyesinde bulunduran Mondelez’in 100’den fazla ülkede tüketiciyle buluşan markası Oreo koronavirüs salgını için verilen mücadeleye destek olmak amacıyla yereli ve globali bir araya getiren bir strateji oluşturdu.

Salgının haberleri tüm dünyayı sarmaya başladığında Oreo ekibi tüketicilerine marka amacına paralel bir şekilde nasıl destek olabileceğini bulmaya koyuldu. Oreo, Belvita ve Trident Global Markalar Şefi Bryan Rakowski stratejileri hakkında, “İnsanları bir araya getirmek için eğlenceli yönümüzü kullanmak istedik. Mondelez’in operasyonlarının önceliği yerel olsa da iş yapma kapsamı yerelle sınırlı değil” diyor.

Artık gündemle bağdaşmayan pazarlama çalışmalarını rafa kaldırmasının yanı sıra Oreo eğlenceli olmanın insanlara sorunlarını çözmelerinde nasıl yardımcı olabileceğini inceledi. Sonrasında ise markanın henüz piyasaya sürmediği tariflerinin ve evde yapılacak aktivitelerinin de içinde bulunduğu içerikleri önceden planlanmış kampanyaların yerine yayınladı.

“Önceden paylaşmış olduğumuz ve dikkat çeken içerikleri tekrar paylaştık” diyor Rakowski. Bundan sonrasında ise Oreo’nun ajans ortakları ve yerel marka takımlarından yaratıcı fikirler yağmaya başladı. Rakowski global takım üyelerinin küratörlere dönüştüğünü ve global boyutta ne tür içeriklerin çalışıp katma değer yarattığını tüm organizasyonla paylaştığını belirtiyor.

Oreo’nun en yeni kampanyası “Stay Home, Stay Playful” (Evde Kal, Eğlenceli Kal) başını Oreo’nun Orta Doğu ve Afrika ekiplerinin işbirliğine borçlu. Slogan Oreo’nun zaten var olan ve 2019’da A.B.D. ekibi tarafından yaratılan “Eğlenceli Kal”ına basit ama akılcı bir ekleme yapılarak oluşturuldu.

Orta Doğu ve Asya’dan sonra A.B.D., Avustralya ve Yeni Zelanda da bu kampanyayı yerelleştirip kullanmaya karar verdi. Avrupa ve Latin Amerika ekipleri de kampanyayı bulundukları ülkelerin dillerine çevirip tüketicilerle buluşturacak. Bu organizasyon kapsamındaki trendi takip etmeyecek tek ülke Çin olacak gibi görünüyor. Bunun nedeni ülkenin salgından çıkıp iyileşme ve normalleşme sürecine girmiş olması.

Rakowski, “Kullanıcılar tarafından yaratılmış bir videonun global haklarını almak hiç kolay değil” derken Oreo marka takımlarına ve ajans ortaklarına bu zorluğu hızla çözümledikleri için teşekkür ediyor. The Martin Agency Oreo’nun global ajans ortağıyken Publicis dünyanın dört bir yanında yerel pazarlara destek veriyor. Rakowski “Bu ajans modeli süreç boyunca çevik olmamızı sağladı” diyor ve ekliyor, “The Martin Agency Publicis’in çatısı altında değil ancak aralarındaki bu köprü bilgi iletiminin hem iki kurum arasında hem de tüm dünyadaki ekiplerimiz arasında hızlanmasını sağlıyor.” Rakowski “Stay Home, Stay Playful” kampanyası için markanın medya satın almalarına e-ticarete yaptıklarından daha çok yatırım yaptığını belirtirken diğer platformlar hakkında salgının bu platformları nasıl etkileyeceğini gördükten sonra bir karar verileceğini belirtiyor. “Henüz işimiz bitmiş değil, bu kampanya dönüşmeye devam edecek” diyen Rakowski, A.B.D. ekibinin geçtiğimiz pazar günü TikTok üzerinden Oreo’ya özel bir meydan okuma başlattığını da sözlerine ekliyor.

TikTok’ta başlayan #CookieWithACause projesi tüketicilerinin zaten oynadığı bir oyun olan Oreo’yu alınlarına koyup ellerini kullanmadan ağızlarına götürmelerini tekrar gündeme getirdi. Ünlü talk show sunucularından Jimmy Fallon da bu meydan okumayı kabul edenler arasında.

Oreo’nun Senior Direktörü Justin Parnell, “Oyun hem Oreo sevdalılarının sevdiği hem de uzun süreli ortağımız Save The Children’a destek olmamızı sağlayan bir kampanyaya dönüştü ” diyor.

#CookieWithACause hashtagi ile atılan 1 milyon videonun ardından Oreo Save The Children aracılığıyla 30 milyon çocuğa gıda ve eğitim yardımında bulunacak.

Parnell ilerleyen zamanlarda markanın tüketicilere Oreo’larla başka nasıl eğlenceli etkinlikler gerçekleştirebileceğini aktarıp eğlencenin içinde iyimserliği ön plana çıkarmaya çalışacağını söylüyor. Parnell sözlerini “Buna her zamankinden daha çok ihtiyacımız var” diyerek bitiriyor.

Kaynak: Campaign

İLGİLİ HABERLER