Operatörler arasında rekabet kızışacak!

Markalar tüketicilerini ne kadar heyecanlandırırsa sadakat de, bağlılık da o kadar artıyor. Biz Nike, Adidas ile coşarken gençleri TOMS, Keds ve Tods ardından koşturuyor. Biz Nokia ile bitişik yaşarken gençler Apple’a adeta yapıştılar. Bütün bunların nedeni aynı fayda alınıyor olmasına rağmen markanın iletişimiyle tüketicisinde yarattığı duygu hali. Son dönemde Vodafone da özellikle gençleri heyecanlandıran organizasyonlarla “heyecanlandıran markalar” arasına girdi. 2009’dan bu yana uyguladıkları U-Dönüş programıyla kafası karışık ve hangi tarifeden fatura ödediğini bilmeyen mobil kullanıcısının aklını daha da karıştırdı. Sonra sadelik prensibiyle yeni tarifeler oluşturdu ve daha ucuz olduğunu bıkıp usanmadan söyleyen reklam kampanyaları yaptı. Hesabını bilen tarifelerle işi daha anlaşılır kıldı. Geçtiğimiz hafta Vodafone Bireysel Müşterilerden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Gökhan Öğüt yaptığı sohbet toplantısında hem Vodafone’daki gelişmeleri hem de BKM ile yaptıkları ve de yapacakları kampanyaları paylaştı. Öğüt, Vodafone’un müşteri memnuniyeti odaklı yaklaşımı sayesinde Haziran 2010 itibarıyla sürdürdüğü Net Tavsiye Skorun da lider konumunu, bu çeyrekte de pekiştirdiğini söylüyor. GFK Türkiye tarafından aylık olarak ölçülen Net Tavsiye Skoru ise en yakın rakibinden 8 puan daha yukarıda çıkmış. BKM ile iletişim çalışmalarına gelince, kişisel kanaatim Vodafone’un söylemlerinin sempatik ve en etkili biçimde BKM’li oyuncularca kitlelere ulaştırılacağı. Görülüyor ki Vodafone-BKM işbirliğinden kreatif, agresif ve eğlenceli reklamlar gelecek.
Bu yazı Günseli Özen Ocakoğlu’nun Zaman gazetesindeki köşesinden alınmıştır. 

İLGİLİ HABERLER