9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Olimpiyat sporcularının başarı sırları açıklandı

Marketing Türkiye
14 Ağustos 2012
2 dk okuma

İnsanların güvenle hayata katılmalarına destek olan lider şampuan markası head&shoulders, sporcuların başarılarını nelerin etkilediğini Amerikalı Davranış ve Psikoloji Uzmanı Prof. Dr. Daniel Wann’ın uyguladığı bir testle belirledi. 13 ülkeden 325 olimpiyat sporcusunun katılımıyla yapılan araştırmada, sporcuların başarılarında hangi faktörlerin etkili olduğu gözler önüne seriliyor. Amerikalı ünlü Davranış ve Psikoloji Uzmanı Prof. Dr. Daniel Wann ve insanların güvenle hayata katılmalarına destek olan şampuan markası head&shoulders iş birliği ile gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları, olimpiyat sporcularının motivasyon sırlarına ışık tutuyor. 2008 yılında katıldığı olimpiyatlarda 8 altın madalya ödül ile adını dünya olimpiyat tarihine yazdıran head&shoulders’ın global reklam yüzü Micheal Phelps’in de teste katılarak özgüvenini test ettiği araştırmada, sonuçlar Phelps’in yüksek özgüvene sahip olduğunu gösteriyor. Wann, başarılarda özgüvenin önemli bir faktör olduğunu vurguluyor ve araştırma sonuçlarında başarılı sporcuların sırlarını açıklıyor.
Sporcular başarılı olmada “Taraftar desteği”ni önemli bir faktör olarak görüyor
Yapılan araştırmada, sporcuların %81’i taraftar desteğini performanslarının daha iyi olması için saha içinde ve dışında görmek istediklerini paylaşıyor ve başarılarının bu şekilde artacağını düşünüyor. Sporcular en büyük destekçilerini; koçları, aileleri ve takım arkadaşları olarak belirtiyorlar. Sporcuların yüzde 83’i ise “Destek eşittir başarı” inancına sahip. Görüşmeler sonucu taraftarların desteğinin zamanının da önemini vurgulayan sporcular, özelikle yarışmaya birkaç gün kala desteğe olan ihtiyaçlarının daha fazla olduğunu, taraftarlarının yanlarında olduğu takdirde özgüvenlerinin de artacağını belirtiyorlar. Araştırmaya katılan olimpiyat sporcularının yüzde 61’i, “Destek saha içinde olduğu takdirde başarım ve özgüvenim artar” diyor. Araştırmaya katılan olimpiyat sporcularının yüzde 26’sı taraftarlarının desteğini görmek üzere en az haftada bir kendileri ile ilgili yapılan yorumları inceliyor. Sporcuların %69’u ise sosyal medyada kendileri hakkında bahsedilmesinin özgüvenlerini arttırdığını başarıya bu şekilde daha iyi odaklandıklarını kaydediyorlar. Sosyal medya kullanımı, sporcuların yaşı küçüldükçe, arttığından özgüven hissinin de doğru bir orantıyla arttığı, araştırma sonucu belirlenmiş durumda… Çevresel faktörler dışında, sporcuların özgüvenlerinin ne durumda olduğunu araştıran Profesör Wann, head&shoulders işbirliği ile 8 soruluk bir testle sporcuların başarıya ne kadar odaklanmış durumda olduklarını verilerle ortaya koydu. Araştırmanın en önemli isimlerinden biri olan 2008 olimpiyatlarında kazandığı 8 altın madalya ile yüzme dalında önemli bir başarı yakalayan head&shoulders’ın global reklam yüzü Michael Phelps ise soruları samimiyetle yanıtladı. Phelps’in cevaplarının değerlendirmesini yapan Wann; Phelps’in yüksek bir özgüvene sahip olduğunu bu yüzden kendisinin başarılarında özgüvenin önemli bir faktör olduğunu belirtiyor. Ayrıca Wann, bu testin sadece sporla uğraşanlar için olmadığını, hayatın her alanında başarı yakalamak isteyenlerin bu testi kendisi için yapması gerektiğini belirtiyor.

Michael Phelps’ten özgüveninizi arttıracak 5 ipucu
Yüksek bir özgüvenin “Hayal et”, “Planla” ve “Gerçekleştir” şeklinde 3 aşamadan oluştuğunu belirten Michael Phelps, kafaya koymanın ve fedakarlığın bu aşamalar için önemli adımlar olduğunu belirtiyor. Diğer 4 başarı ipuçlarının ise Zihinsel Güç, Destek Ağı, Deneme-Yanılma ve Rutin olduğunu söylüyor. Phelps bu aşamaları doğru bir şekilde gerçekleştiren kişiler için başarının kaçınılmaz olduğunun altını ısrarla çiziyor. Performansıyla her zaman göz dolduran madalyalı sporcu Michael Phelps, “Sadece yarışlarda değil hayatın her alanında kendime duyduğum güven çok önemli diyor ve şöyle devam ediyor: “Kariyerim boyunca başarılı performansın en önemli etkenlerinden birinin kendine güven olduğunu öğrendim. En ufak bir endişe veya olumsuz düşünce, olabilecek en yüksek başarıyı gerçekleştirmenize engel olabiliyor. En iyi performansınız için kendinize sonuna kadar inanmanız ve güvenmeniz gerekli”. 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Öğrencilerden “Ekonomik Boykot” çağrısı: 2 Nisan'da alım satım yapılmayacak
Haberler
Öğrencilerden “Ekonomik Boykot” çağrısı: 2 Nisan’da alım satım yapılmayacak
Marketing Türkiye
1 Nisan 2025
"Bir markanın en değerli başarısı, tavsiye edilmesidir"
Haberler
“Bir markanın en değerli başarısı, tavsiye edilmesidir”
Advertorial
3 gün önce
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Haberler
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Marketing Türkiye
5 gün önce
İzmir Genç Reklamcılar Derneği kuruldu
Haberler
İzmir Genç Reklamcılar Derneği kuruldu
Marketing Türkiye
7 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.