20 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ogilvy UK CCO’su Laurentino: Pazarlamacıların kusurlu liderlikten öğrenecekleri var
Haberler

Ogilvy UK CCO’su Laurentino: Pazarlamacıların kusurlu liderlikten öğrenecekleri var

Duygu Su Ocakoğlu
16 Nisan 2020
2 dk okuma

Pazarlamacıların lider figürlerinden bahsettiğimizde akla ilk gelen rahmetli Winston Churchill olmayabilir. Ancak ajanslar ve markalar COVID-19’a olan reaksiyonları içinde debelenmeye devam ettikçe Ogilvy UK CCO’su Dede Laurentino eski İngiliz Başbakan’dan liderliğe yaklaşımından öğrenebileceklerimiz olduğunu söylüyor.

The Drum’ın düzenlediği Digital Transformation Festival kapsamında gerçekleşen “Kütüphanende ne var?” serisi dahilinde yaptığı konuşmasında Laurentino çağımızın en önemli eserlerinden birinin Churchill’ın Andrew Roberts’ın kaleme aldığı biyografisi ve içinde geçen savaş sürecindeki liderlik örnekleri olduğunu belirtti.

Kreatif ve yazar Laurentino anavatanı Brezilya’dan İngiltere’ye ilk geldiği 2011 yılında finansal sorunlarla karşılaştığını belirtiyor, “İlk üç ay boyunca New York’taki birinin bir sözleşme imzalamasıyla gelirimizin üçte birini kaybettik. Reklam anlaşmalarımızın büyük bir kısmı o ajansa geçti”. “Bu ülkeye henüz gelmiştim ve misyonum buraya ilk ayak bastığımdaki görevimden başka bir şeye dönüşmeye başladı”.

Bunun üzerine Tottenham Court Road’da bulunan Foyles’a gidip Christopher Catherwood’un yazarı olduğu ve Churchill’in hayatına dair kısa bir içgörü niteliğindeki “His Finest Hour” kitabını satın alan Laurentino kitap hakkında, “bana ettiği yardım muazzam boyutlardaydı. Ben büyük bir Churchill hayranıyım. Sektörün liderlik yeteneklerini kusurları olan birinden feyz alarak geliştirmesi gerekiyor” dedi. “Churchill mükemmel değildi ancak tarihteki en iyi liderlerden biriydi ve bizim de şu anda bu tür bir ilhama ihtiyacımız var”.

Görmek için zaman ayırmak

Laurentino global salgının iş yapış şekillerini ve kreatif metodları nasıl değiştirdiğine de değiniyor, “Global popülasyonun üçte biri evinden çalışıyor. Bunun ev hayatı, tüketicilik ve hayatın birçok kısmında etkileri olacak. Ekonominin özü başka bir dinamikle ilerlemek üzere oluşturulmuş vaziyetteydi ve bu durum 72 saat içinde değişti”.

“Her şey sona erdiğinde biz farklı insanlar olacağız” diyor Laurentino ve ekliyor, “Koronavirüsten önceki iş yapış hızımız hayata bir göz atmak için durmadığımızı gösteriyor”. Vakit nakittir sloganını hepimizin içselleştirdiğini belirten Laurentino ajansların farklı çalışma modellerine geçmeleri gerektiğini iletiyor.

“Zaman hayatımızın öz suyudur. Şimdi elimizde istemediğimiz kadar vakit olduğuna göre bu gezegendeki misyonumuzu anlamaya çalışmalıyız; çok koşup az görüyorduk. Gelin hep birlikte görmek için vakit ayıralım”.

Kaynak: The Drum

Dede Laurentino Ogilvy UK
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
5 Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Güncel Haberler
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Haberler
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Advertorial
12 Eylül 2025
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Haberler
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Nafizcan Önder
3 Ekim 2025
Aptamil Çocuk Devam Sütleri’nden bilime dayanan güven
Haberler
Aptamil Çocuk Devam Sütleri’nden bilime dayanan güven
Advertorial
29 Eylül 2025
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa'yı satmayı düşünüyor!
Haberler
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa’yı satmayı düşünüyor!
Marketing Türkiye
7 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.