10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ogilvy açıkladı: 2018'in en önemli dijital trendleri
Haberler

Ogilvy açıkladı: 2018’in en önemli dijital trendleri

Marketing Türkiye
14 Aralık 2017
2 dk okuma

Ogilvy’nin beş yıldır düzenlediği gelecek senenin en önemli trendlerini açıkladığı yılsonu raporu yayınlandı…

Ogilvy’nin global web sitesinde yayınlanan açıklamaya göre bu seneki rapor üç nedenden ötürü önceki senelerden sıyrılıyor: Öncelikle Ogilvy bu sene bir ilk olarak önceki yıllarda yayınladığı tahminleri analiz etti. İkincisi, her trend markalardan gelen  uygulanabilir öneriler barındırıyor. Son olarak bu seneki rapor eleştirel bir tonda yazılmış. Dolayısıyla sektördeki bazı kalıpları kırabilir.

Ayrıca Ogilvy’ye göre 2018 mobilin yılı olmayacak. Hayır, büyük verinin yılı da olmayacak… Şaka bir yana geçtiğimiz senelerde pazarlama iletişiminde konuşulan boş kalıpları yıkacağını düşünen Ogilvy’nin 2018 raporuna bir göz atalım…

1. Artırılmış gerçeklik şaka değil gerçek

Mobil teknolojinin doygunluğa ulaşması: Yapıldı.

AR platformlarının gelişimini tamamlaması: Yapıldı.

Bahsedilen platformlarda kullanıcı sayısının artması: Yapıldı.

Peki ya markalar? Yeni paylaşılan raporlar Facebook’un agresif AR çalışmalarının meyvesinin verdiğini gösteriyor. Rakibi Snap Inc. de AR reklam faaliyetlerini zorluyor. Bütün bunlara Google’ın sektöre girişini de eklediğimizde bütün büyük markaları sıralamış oluyoruz…

2. Yazı devrinin kapanması

Johannes Gutenberg’in matbaayı yaygınlaştırmasından beri en büyük yazı devrimlerinden birini yaşıyoruz. Teknolojik arayüzler giderek daha az metin tabanlı iletişim biçimlerine evriliyor. Kullanıcılar teknolojinin daha doğal ve içgüdüsel yollarını keşfetti. Dolayısıyla emoji, GIF vb. iletişim biçimleri duyguları ifade etmede yazının yerine geçmeye başladı bile. Teknoloji ilerledikçe kullandığımız dili de ona uyarlıyoruz. 2018’de markaların dili ciddi şekilde değişecek.

3. Influencer Marketing ve Ortak Malların Trajedisi

Kamu iktisadında ortak kullanılan bir kaynağın bireysel kararlar sonucunda zarar görmesi, Ortak Malların Trajedisi teorisinin anlattığı kaçınılmaz kırılgan durumu açıklıyor. Fazla ya da yanlış kullanılmasıyla sulak alanların kuruması buna bir örnek olarak gösterilebilir. Markaların amacını aşan Influencer tercihleri de…

Günümüzde çok fazla marka ve PR ajansı Influencer’lara para saçıp onlardan içerik üretmelerini ya da ürünlerini tanıtmalarını bekliyor. Ancak o markadan bu markaya koşan fenomenler bunu yaparken kendilerini fenomen yapan özelliklerden de mahrum kalıyorlar. Dolayısıyla etki alanlarından çok daha geniş bir kitleye pazarlama yapmaları beklenen influencer’lar ajanslar ve markalar tarafından adeta birer ortalık malı haline getiriliyor. Zamanla influencer’lar çok kullanıldığından yıpranacak ve markalar da inandırıcılığını yitirecek. Elbette 2018 influencer pazarlamasının çöktüğü yıl olmayacak; ancak özellikle dijitalde çatlaklar görünür olacak.

4. Reklam Savaşları: Amazon Uyanıyor

Amazon dijital reklamcılığın geleceği en parlak firmalarından birisi ve yakında bu alanda da Google ve Facebook’a rakip olacak. Çünkü sadece ürünleriyle değil, Amazon tüm satınalma alanlarında reklam için oldukça yararlı bir platform özelliği taşıyor.

5. Ciddi tehditler

Dijital pazarlama ve web bir bütün olarak gelişimini tamamladı. Hem dijital pazarlama uygulamaları hem de kullanılan kanallar 2018 yılında ciddi tehditlerle karşı karşıya kalacak. Avrupa Birliği’nin kabul ettiği Genel Veri Koruma Yönetmeliği sektör adına olumlu bir aşamayı temsil ediyor. Ayrıca dijital ekranda sahtecilik ve programatik satınalma ile ilgili müşteri endişeleri üzerine bir takım girişimler de yapılıyor. Platformlar, pazarlama aktiviteleriyle yatırım getirileri arasında daha net bir bağlantı sağlamak ve ölçümü daha şeffaf hale getirmek için çalışıyor. 2018’de çok ilerleme kaydedilecek ama tabii ki yeterli değil. Hükümetler devlet destekli hack’lemelerle ilgili somut adımlar atmalı. Giderek artan delilik boyutundan kurtulmak için güvenlik sektörü baştan aşağıya değişmeli. Bütün bunlar elbette 2018 için çok gerçekçi bir trend değil, ancak gelecekte önemli gelişmelerin yaşanması için küçük bir adım olabilir.

Ogilvy’nin 2018’in en önemli trendlerini sıraladığı tam rapora aşağıdan ulaşabilirsiniz…

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Eski ABD Başkanı Barack Obama, Bluesky platformuna katıldı
Haberler
Eski ABD Başkanı Barack Obama, Bluesky platformuna katıldı
Sena Tufan
25 Mart 2025
Yeni jenerasyon elektrikli aracı tercih ediyor
Haberler
Yeni jenerasyon elektrikli aracı tercih ediyor
İrem Alimoğlu
7 Mart 2025
Kadınlardan onay çıktı: "Erkek sporcular istediği gibi doğurabilir"
Haberler
Kadınlardan onay çıktı: “Erkek sporcular istediği gibi doğurabilir”
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Mutfaktaki dönüşümün adı: Dondurulmuş gıda
Haberler
Mutfaktaki dönüşümün adı: Dondurulmuş gıda
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.