O artık dünyanın en büyükleri arasında!
Barselona’daki Dünya Mobil Kongresi’nde (GSMA) Türk Telekom Grubu CEO’su Rami Aslan’ın ev sahipliğinde düzenlenen toplantıda Grup’un yeni entegre yapısı açıklandı. Türk Telekom Grubu CEO’su Rami Aslan, “Türk Telekom yeni yapısıyla Türkiye’nin ilk ve tek entegre telekom şirketi olarak geleceğe hazır” dedi.
Sektöre ilişkin değerlendirmelerde bulunan Aslan, Türkiye’de 4G’nin mobil iletişim sektöründe oyunun kurallarını değiştireceğini belirtti. Dünyanın çevresini 5 kez dolaşacak uzunluğa sahip fiber altyapısı ile Türk Telekom Grubu’nun 4G’de en güçlü aktör olacağını ifade eden Aslan “Türkiye’nin 2023 hedefleri doğrultusunda bilgi toplumuna dönüşme sürecinde 4G çok kritik bir rol oynuyor. Biz de bu alandaki en önemli aktörlerden biriyiz” diye konuştu. Rami Aslan ayrıca Tivibu ile yayıncılığın Türk Telekom Grubu’nun ana iş kollarından biri haline geldiğine işaret ederek “Süper Lig yayın haklarıyla ilgili süreci takip ediyoruz” dedi. Türkiye’nin öncü iletişim teknolojileri şirketi Türk Telekom, Grup CEO’su Rami Aslan, Grup Bireysel İş Birimi CEO’su Erkan Akdemir ve Grup Kurumsal İş Birimi CEO’su Mehmet Ali Akarca’nın katılımıyla Barselona’da düzenlenen Dünya Mobil Kongresi (GSMA) kapsamında basın mensuplarıyla bir araya geldi. 2014 yılında operasyonel ve finansal anlamda başarılı bir yıl geçirdiklerine dikkat çeken Türk Telekom Grubu CEO’su Rami Aslan şunları söyledi:“Grup olarak konsolide gelirimiz yüzde 3,7 artarak 13,6 milyar TL’ye ulaştı. Mobilde 1,8 milyon yeni abone kazanırken, akıllı telefon penetrasyonu ve faturalı abone oranında Türkiye’de lider konumdayız. Operasyonel olarak abone tabanımızı hem mobil hem de genişbantta artırma başarısını sürdürmekle kalmadık, sabit sesteki düşüş oranını da azaltma başarısını gösterdik. Türk Telekom Grubu olarak, Türkiye’nin dijital dönüşümü hedefiyle sadece 2014 yılında 2,1 milyar TL yatırım yaptık.”
“Dünyanın sayılı şirketlerinden biriyiz”
Türk Telekom Grubu’nun yeni yapısıyla sektöründe dünyanın en büyük entegre operatörlerinden biri olduğunun altını çizen Rami Aslan “2014 yılında stratejik yatırımlarımızın kapsamını zenginleştirdik ve katma değerli servislerde önemli başarılar elde ettik. Yeni dijital servisler ve uygulamalarla ekosistemi büyütmeye odaklandık. Bu doğrultuda mevcut dijital platformların içeriğini daha da zenginleştirirken, e-ticaretten dijital ödeme sistemlerine kadar birçok yeni iş alanına yöneldik. Yaptığımız yatırımlarla ve yeni yapımızla dünyanın en büyük entegre operatörlerinden biriyiz. 2015 yılında yatırımlarımızla Türkiye’nin dijital dönüşümüne öncülük etmeyi, ülkemize değer katmayı ve dünya liginin üst sıralarına yaptığımız hızlı ve kararlı tırmanışı sürmeyi hedefliyoruz. En yenilikçi teknolojileri sunarak ülkemize hizmet ederken, hem bize hem de ülkemize değer katan satın alma fırsatlarını da değerlendireceğiz” dedi.
Tüm iletişim ihtiyaçları ‘tek noktadan’ karşılanacak
Türkiye’nin 81 ilinde 34 bin kişilik istihdam sağlayarak Türkiye’ye büyük bir dinamizm kattıklarını belirten Aslan, “Grup içinde gerçekleştirdiğimiz entegrasyon süreciyle birlikte Türkiye telekomünikasyon sektörü ilk kez bir şirket, müşterilerinin mobil, sabit, genişbant, eğitim ve eğlence gibi tüm iletişim ihtiyaçlarını ‘tek noktadan’ karşılamaya başladı. Bu vizyonla sektöre öncülük ve liderlik etmeye kararlıyız” diye konuştu. Aslan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Yeni stratejimiz dört başlık üzerinde şekilleniyor: Müşteri segmentleri merkezinde organize olmak, verimli ve etkin operasyonlar sürdürmek, proaktif olarak yeni gelir akışları bulmak ve grubu net, şeffaf, işbirlikçi ve sorumlu bir kurum haline dönüşmek. Entegrasyon, yeni stratejimizin bu dört başlığını biraraya getirme imkanı veriyor. Yeni yapımızı tasarlarken, müşterilerimize daha iyi hizmet vermeyi bir numaralı kriter olarak belirledik. Bundan böyle ‘bireysel, kurumsal ve toptan’ satış olmak üzere üç ana bacağı olan, tam anlamıyla entegre teknoloji ve destek fonksiyonlarına sahip, müşteri odaklı bir hibrit organizasyonuz. Daha hızlı, güçlü ve çevik bir yapıyla, sektörde standartları belirleyen lider oyuncu olarak geleceğe hazırız. Türk Telekom’un entegrasyonu, içerik ve 4G’de de liderliğin yolunu açacaktır” dedi. Türk Telekom Grubu’nun entegrasyon süreciyle birlikte Erkan Akdemir Grup Bireysel İş Birimi CEO’su, Mehmet Ali Akarca ise Kurumsal İş Birimi CEO’su oldular.
Aslan: “Türk Telekom Grubu’nun altyapı yatırımları, tüm operatörlerin yaptığı yatırımlardan fazla”
Türk Telekom Grubu olarak 10 yıl içerisinde 17 milyar TL’den fazla yatırım gerçekleştirdiklerine dikkat çeken Rami Aslan, şunları söyledi: “Bu süre içinde yaptığımız yatırım, sektörde yapılan toplam yatırımın yüzde 51’ini oluşturmaktadır. Buradan Türk telekom sektöründe yapılan toplam yatırımın yarısından fazlasını yaptığımız sonucunu çıkarabiliriz. Bu yüksek yatırımları gerçekleştirirken aynı zamanda her yıl gelirlerimizi de artırmayı başardık. Dünyada bunu başarabilen başka hiçbir yerleşik sabit operatör yok.” Aslan sözlerini şöyle sürdürdü: “Fibere yapılan yatırımlarla Türk Telekom ülkedeki en geniş fiber ağa sahip oldu. Türkiye’de 4G bizim yıllardır yaptığımız yatırımlarla büyüyen fiber altyapı üzerine inşa edilecek. Türkiye’nin 2023 hedefleri doğrultusunda bilgi toplumuna dönüşme sürecinde 4G çok kritik bir rol oynuyor. Biz de bu alandaki en önemli aktörlerden biriyiz.”
“Dünyayı 5 kez dolaşacak uzunlukta fiberimiz var”
Türk Telekom Grubu’nun Türkiye’deki fiber altyapı yatırımlarına devam edeceğini ifade eden Aslan şöyle devam etti: “Türk Telekom Grubu olarak, Türkiye’nin 81 ilini birbirine bağlayan 193 bin kilometrelik fiber altyapı kurduk. Bu, dünyayı 5 kez saracak uzunlukta. 2012 – 2014 yılları arasında hanelere ulaşan fiber altyapı uzunluğu % 60 artış kaydetti. Grup olarak bu alandaki yatırımlarımıza devam ederken, Türkiye ekonomisinin teknoloji ile kalkınmasına destek olma sorumluluğuyla yatırımlarımızı çeşitlendiriyoruz. Türkiye’nin en büyük televizyon yayın kuruluşu olma yolunda da kararlı ve iddialı bir adım attık. Türk Telekom Grubu olarak faaliyet gösterdiğimiz her alanda olduğu gibi liderlik vizyonumuzla, ülkemizdeki televizyon yayıncılığı sektörünü de yeniden şekillendireceğiz. Hedefimiz Tivibu ile Türkiye’deki her eve ulaşmak, 20 milyon hanenin Türk Telekom’un sağladığı yayıncılık ayrıcalığından faydalanmasını sağlamak.”