4 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Normalleşme özlemi izleme alışkanlıklarımıza da yansıdı
Haberler

Normalleşme özlemi izleme alışkanlıklarımıza da yansıdı

Marketing Türkiye
16 Mayıs 2020
3 dk okuma

SPI International’in açıkladığı “Nisan Ayı Türkiye Online İçerik İzleme Trendleri”, ülkemiz normalleşme sürecine hazırlanırken, ev dışı aktivitelerine duyulan özlemin, izleme alışkanlıklarını da etkilediğini gösteriyor.

Yönetim Merkezi Türkiye’de yer alan uluslararası medya kuruluşu SPI International, 57 ülkede yüzlerce operatör üzerinden 65 milyon haneye içerik sunuyor.

Dış dünyaya özlem, izleme alışkanlıklarına yansıdı

Normalleşme özlemi izleme alışkanlıklarımıza da yansıdı
SPI International CMO’su Haymi Behar

“Nisan Ayı Türkiye Online İçerik İzleme Trendleri” hakkında bilgiler aktaran SPI International CMO’su Haymi Behar, toplumda kendini gösteren normale dönüş beklentisinin izleme alışkanlıklarına da yansıdığını ifade ediyor. FilmBox Live abonelerinin en çok izlediği 3 kanaldan, belgesel kanalı DocuBox’un izlenme oranında artış olduğunu ifade eden Haymi Behar, “Mart ve Nisan aylarını karşılaştırdığımızda, ilk üç sırada yer alan kanallar arasında DocuBox’a bir kayma olduğunu görüyoruz. Adrenalin sporları kanalımız Fast&FunBox ile konser ve müzik kanalımız 360 TuneBox’un izlenme oranlarında da artış var. Evde kalınan dönemde dışarıya olan özlemin artması nedeniyle dünyayla ilintili, gerçek yaşama dair izler taşıyan programlar daha revaçta. Yeni nesil oyun kanalımız Gametoon’un izlenme oranında da büyük artış var” diyor.

Gençler sanat filmlerine, orta yaş adrenalin sporlarına, müziğe ve oyunlara yöneldi

Normalleşme özlemi izleme alışkanlıklarımıza da yansıdıSPI International CMO’su Haymi Behar, ilginç bir veriye de dikkat çekti: “Bu dönemde 18-24 yaş arası izleyicilerin birinci tercihi, FilmBox Arthouse olurken; 35-44 yaş arası izleyiciler Fast&FunBox’la adrenalin dünyasına, 45-54 yaş arası izleyiciler ise 360 TuneBox’la müziğe yöneldiler. Öte yandan 25-34 ve 45-54 yaş gruplarının ikinci tercihi Gametoon oldu. 25-34 ve 55-64+ yaş gruplarının birinci tercihi ise film ve dizi kanalımız FilmBox. Bu kanalların genelinde, kadın izleyiciler ortalama olarak üçte bir, erkek izleyiciler üçte iki oranında.”

Evde kalmaya adapte oldukça çalışma ve eğlence ritmimiz değişiyor

Normalleşme özlemi izleme alışkanlıklarımıza da yansıdıHaymi Behar, kanalların peak (zirve) izlenme saatlerindeki değişimlerin de bir trendin işaretçisi olduğunu ifade ediyor ve “Kanallarımızın en çok izlendikleri peak izlenme aralıklarında da bir değişim var. FilmBox’un kemikleşmiş peak aralığı olan 20:00 – 24:00 saatlerinin yanı sıra, FilmBox dahil tüm kanallarda 15:00 – 18:00 saatleri arasında bir öbeklenme var. Filmbox’da 15:00 – 18:00 arası dizilere, 20:00 – 24:00 arası filmlere rağbet var. Evde kalmaya adapte oldukça, Ramazan ayı ve iftar zamanlarının da etkisi ile, ev içerisinde çalışma ve eğlence ritmimiz belirli bir düzene giriyor” diyor.

İzleme için en çok mobil telefon kullanılıyor; tablet daha az ve genellikle kadınlar tarafından tercih ediliyor

Normalleşme özlemi izleme alışkanlıklarımıza da yansıdı

Normalleşme özlemi izleme alışkanlıklarımıza da yansıdıFilmBox Live aboneleri, Nisan ayında içerik izlemek için en çok mobil telefonlarını kullandılar. Tüm abonelerin yüzde 61’i içerikleri mobil telefonlarından izlerken, masaüstü bilgisayar ekranlarını tercih edenlerin oranı da yüzde 37 oldu. Tablet tercihi ise yüzde 2 olarak gerçekleşti. Mobil telefon üzerinden içerik izleyenlerin yüzde 37’sini, 63’ünü erkekler oluştururken; masaüstü bilgisayar ekranları tercih edenlerin yüzde 31’ini, yüzde 69’unu erkekler oluşturdu. Tablet tercih edenlerin yüzde 53’ü kadınlar, yüzde 47’si ise erkekler oldu.

Keanu Reeves, Nisan ayı filmleri arasında tüm yaş gruplarında birinci tercih oldu

FilmBox Live’da sunulan yüzlerce film ve dizi arasında, Nisan ayı içerisinde tüm yaş gruplarının en çok izlediği film, Keanu Reeves’in başrolü üstlendiği Exposed (Dedektif Galban) oldu. Film izleyicileri tercihlerini genelde suç, aksiyon ve dram türlerinden yana kullandı.

Normalleşme özlemi izleme alışkanlıklarımıza da yansıdı Normalleşme özlemi izleme alışkanlıklarımıza da yansıdı

 

 

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik "askıya" yönlendirildi
beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik “askıya” yönlendirildi
Güncel Haberler
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Haberler
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Nafizcan Önder
29 Ekim 2025
Fatih Altaylı yeniden "yorumlayamıyor"
Haberler
Fatih Altaylı yeniden “yorumlayamıyor”
Nafizcan Önder
3 gün önce
Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Haberler
Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Sena Tufan
8 Ekim 2025
TOGO, BETA Ayakkabı'nın marka haklarını satın aldı
Haberler
TOGO, BETA Ayakkabı’nın marka haklarını satın aldı
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.