Nisan ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları…

Divalar da pansiyonda kalır!

Uluslararası bir hostel rezervasyon sitesi olan Hostelworld başarılı bir reklam kampanyasına imza attı. Kısa film tadında çekilen reklam filmi Mariah Carey’nin ismi ile dikkatleri üzerine çekiyor. Peki, odayı paylaşma konseptiyle konaklama harcamasını azaltmak isteyen turistlerin vazgeçilmezi olan bir hostelde dünyaca ünlü bir yıldızı görme ihtimaliniz nedir? Hostelworld’ün reklam filminde menajerin yaptığı rezervasyon hatası yüzünden hostele gelen Mariah Carey’nin ve karşılarında ünlü sanatçıyı gören hostel çalışanlarının tepkilerini izliyoruz.

Büyümek özgürleştirmiyor!

Karavan şirketi Go RVing Canada, insanları vahşi doğaya dönmeye çağırdığı yeni reklam kampanyasını yayına aldı. Doug&Partners reklam ajansının hazırladığı ve John Mastromonaco’nun yönetmenlik koltuğunda oturduğu reklam filminde küçük bir kız çocuğu bize hayal kırıklıklarını anlatıyor. Reklamda “Büyümenin başkasının kurallarıyla değil kendi kurallarımla yaşamak anlamına geldiğini zannederdim. Sabah için alarm kurmak zorunda olmadığımı sanıyordum” diyen küçük kız, yetişkinlerin dünyasının kısıtlamalar bakımından çocukluktan pek bir farkı olmadığının altını çiziyor.

Kot kumaşından gemiler yapmak

Japonyalı denim üreticisi Kalhara Denim, kumaşlarının dayanıklılığını göstermek için ilginç bir kampanyaya imza attı. Cruising Jeans adlı kampanyada bir yelkenli gemi denimle giydirilerek 40 gün boyunca gün ışığı, tuz ve deniz meltemine maruz bırakıldı. 700 kilometre boyunca 14 liman gezen denim yelkenlisi kampanya sonunda hâlâ kullanılabilir haldeydi. Bu kumaştan çanta, pantolon, gömlek gibi eşyalar tasarlayıp tüketicilerle buluşturan Kalhara Denim, aynı zamanda kumaşlarının kalitesini de böylelikle ispatlamış oldu. Senenin en ilginç açıkhava kampanyalarından biri olan Cruising Jeans’in mutfağında Japonyalı Hakuhodo Inc reklam ajansı bulunuyor.

Geleceğinizi nasıl alırdınız?

The University of Melbourne, geçtiğimiz günlerde yayınladığı marka filmiyle hem gençlere hem de ebeveynlere seslendi. “Tek bir gelecek yok, aynı anda gerçekleşen birden fazla muhtemel gelecek var ve hangisinin öne çıkacağına siz karar vereceksiniz” denilen reklam filminde geleceğin yenilikçi mimarlara, teknolojiyle haşır neşir olmuş doktorlara ve mühendislere ihtiyaç duyduğunun altı çiziliyor. McCann Erickson Melbourne’un hazırladığı reklam filmi görsel efektleriyle de izleyenlere bir görsel şölen vadediyor.

Philip Kolter’in ikonik kitabına küf bulaştırdılar

Ukrayna Marketing Forum, son zamanların en ilginç reklam kampanyalarından birine imza attı. Her sene insanların bilgilerini tazelemek için etkinlik düzenleyen Ukrayna Marketing Forum, katılımın beklenenden düşük olduğundan şikâyetçi. Zira insanlar pazarlamada yeni bilgilere değil, eski kalıplaşmış akademik dogmalara inanıyor. Bu inanışın yanlış olduğunu göstermek isteyen Ukrayna Marketing Forum, tüm zamanların en büyük pazarlama gurularından Philip Kolter’in ikonik bir kitabını milyarlarca küf sporuyla doldurdu ve açıkhavada sergilendi. BBDO Ukraine’in çalışması olan Mold reklam filmi “Bilgi zamanla bozulur, yeni bir şey için gel” diyor.

Kleenex zorbalığa maruz kalan çocuklara “ayağa kalkın” diyor

Uluslararası kağıt mendil markası Kleenex, “Tinydoll” olarak da bilinen Tayland’ın en iyi kadın karma dövüş sanatçısı Rika Ishige’nin hayatını odağına alıyor. Okul yıllarında zorbalık kurbanı olan Rika’nın sporu keşfetmesiyle değişen yaşamını konu alan reklam filminde, promosyonu yapılan ürünü neredeyse hiç göstermeyerek ilginç bir yol tercih edilmiş. J. Walter Thompson Bangkok tarafından yaratılan ve gişe rekorları kıran Bad Genius’un arkasındaki ödüllü yönetmen Baz Poonpiriya’nın çektiği filmde Rika’nın öyküsü güçlü bir sinematik performansla aktarılıyor.

Öğrenme aşkı iklim tanımaz

Güney Amerika, eğitim kalitesinin en düşük olduğu ülkelere ev sahipliği yapıyor. Birçok ülke bu durumu tersine çevirmek için çabalarken Güney Amerika’nın en büyük bankası Mibanco da Peru’daki eğitim krizine kayıtsız kalmadı. “Değerli Okul Çocukları” adlı kampanya, Peru ve Latin Amerika’nın büyük kısmında eğitim kalitesinin nasıl güçlendirileceği konusunda çözüm önerileri sunuyor. Zavalita Brand Building tarafından hazırlanan reklam filmi aynı zamanda ajansın ilk film projesi. Espiritu’da çekilen reklam filminin yönetmen koltuğunda Jorge Carmona oturuyor.

Bir başka katliam olmasın diye “Bir şey söyle”

2012 yılında Connecticut’ta 20 çocuğun hayatını kaybettiği Sandy Hook Elementary School Katliamı’nda hayatını kaybedenlerin aileleri ve yakınlarının kurduğu sivil toplum kuruluşu Sandy Hook Promise, son reklam kampanyasıyla okulları anonim raporlama sistemini kullanmaya teşvik ediyor. The Other Side adlı raporlama sistemi son 18 ay boyunca Sandy Hook Promise tarafından yayınlanan ve silah şiddetiyle bağlantılı olabilecek ipuçlarını öğrenmeye teşvik ediyor. Ürkütücü bir sona sahip olan reklam filminin ajansı ise BBDO New York.

Sınav stresini bir de anne-babalar yaşasın

Hindistan’ın önde gelen yazı gereçleri üreticisi BIC Cello Ltd., sınav öncesi ebeveynlerin çocuklarına yaptığı baskıyı konu alan bir film hazırladı. Reklam filminde ebeveynler sürpriz bir kararla çocuklarıyla aynı sınava alınıyor ve ardından aldıkları notlar çocuklarınınkiyle karşılaştırılıyor. Pek çok çocuk ebeveynlerden daha yüksek notlar alırken reklam filminde sıvan öncesi baskının negatif sonuçlar doğurduğuna vurgu yapılıyor. İnternette yayınlana reklam filmi J. Walter Thompson (JWT) Mumbai tarafından hayata geçirildi.

Dünyanın en kötü şarkısına maruz kalan kadının dramı

Fransız perakende zinciri Monoprix eve servis uygulamasını tanıtmak için eğlenceli bir reklam filmine imza attı. Reklamda sokakta müzik dinleyerek yürüyen genç bir kızı izliyoruz. Radyoda “Dünyanın En Kötü Şarkısı”na denk gelen kız, 80’lerin demode synth melodileri, gereksiz uzun saksafon solosu ve rastgele İspanyolca sözlerin bulunduğu şarkıdan bir türlü kurtulamıyor. Zira bu esnada iki eli de alışveriş poşetleriyle dolu. Halbuki poşetleri evine teslim eden bir uygulama olsa bu kötü şarkıyı dinlemek zorunda kalmayacak! Monoprix de işte burada kızımızın yardımına koşuyor. Reklam filmi, Fransız kreatif ajans Rosapark tarafından hayata geçirildi.

 

İLGİLİ HABERLER