Nike: 6 Adidas: 3
Dünya’nın en büyük futbol organizasyonuna sayılı günler kaldı. 2014 Dünya Kupası heyecanı sporseverleri sararken, spor giyim markalarının futbol pazarındaki yarışı da sürüyor.
Repucom, pazarlama gücü en yüksek futbolcuları ve giyim markaları arasındaki rekabeti araştırdı. Dünya Kupası yaklaşırken son Şampiyonlar Ligi şampiyonu Real Madrid’in yıldızı Cristiano Ronaldo, pazarlama gücü en yüksek 10 futbolcu arasında ilk sırada yer alıyor. Ronaldo’yu Madrid’in ezeli rakibi Barcelona’nın Arjantinli yıldızı Lionel Messi takip ediyor. Üçüncü sırada da Barcelona’nın İspanyol oyuncusu Gerad Pique var. Diğer pazarlama gücü en yüksek futbolcular ise Fernando Torres, Wayne Rooney, Andres Iniesta, Neymar Jr, Iker Casillas, Zlatan Ibrahimovic ve Thierry Henry olarak sıralanıyor.
Futbol yıldızlarıyla sponsorluk anlaşmalarına imza atan spor giyim markaları arasında Nike, ilk sırada konumlanarak, rakiplerini geride bırakıyor. Nike, pazarlama gücü en yüksek 10 futbolcudan altısıyla anlaşma halinde. Adidas’ın ise bu alanda 3 yıldızla anlaşması var. Yani Nike, Adidas karşısında 6-3 önde gözüküyor. Nike ve Adidas’ın ardından Puma’da bir yıldızla işbirliği yapıyor. Pazarlama liginin en değerli oyuncusu Ronaldo’ya Nike sponsorluk yapıyor. Barcelona takımının yıldızı Lionel Messi’nin Adidas’la anlaşması bulunuyor. Listede Puma ile anlaşması bulunan tek yıldız ise futbol kariyerini ABD’li bir takımda devam ettiren Fransız Thierry Henry. Bu yaz gerçekleşecek Dünya Kupası’nda takım sponsorluklarında da Nike, Adidas’ı geride bırakmış bulunuyor. Nike 32 takımın 10’una sponsor olurken, Adidas için bu sayı dokuz. Dünya Kupası’nda kullanılan toplar ise 1970’den bu yana Adidas tarafından üretilirken anlaşmanın 2030’a kadar uzatıldığı bildiriliyor.