Netflix’in tuhaf big data kampanyası tepki gördü
Büyük verinin pazarlama iletişimcileri için bulunmaz bir nimet olduğu kesin. Zira hem markaya hem de kullanıcıya yönelik büyük yararlar sağlıyor. Ancak Netflix’in global Twitter hesabında yaptığı bir paylaşım insanları korkutmuşa benziyor.
Netflix US hesabı dün gece ironi yaparak “A Christmas Prince filmini geçtiğimiz 18 gün boyunca her gün izleyen 53 kişiye sesleniyorum: Sizi kim incitti?” diye sordu.
To the 53 people who've watched A Christmas Prince every day for the past 18 days: Who hurt you?
— Netflix (@netflix) December 11, 2017
Paylaşıldıktan hemen sonra viral olan tweet hakkında kısa sürede yorumlar yağmaya başladı. Bazıları paylaşımı komik ve eğlenceli bulurken bazıları tuhaf, gereksiz ve güvenlik açısından kaygı verici buldu.
https://twitter.com/Johnson_DavidW/status/940252082916925440
https://twitter.com/Johnson_DavidW/status/940323404720119809
This is amazing. Except for the “watching us like big brother “ part 😉
— blake (@blaketopia) December 11, 2017
That's pretty creepy @netflix. Is it in your Terms of Service and Acceptable Use Policy that you will collect and analyze viewing habits so that you can mock people via social media? Asking for a friend. #fb
— Andrew Strutt (@andrew_strutt) December 11, 2017
Netflix’in veri toplayarak içerik üretme fikri bu ay başında Spotify’ın hazırladığı 2017 Wrapped kampanyasına oldukça benziyor.
Güncelleme: Netflix’ten yanıt geldi
Bu tepkilerin ardından bir mesaj daha yayınlayan Netflix “Bu bilgi, belirli ve spesifik kişilerin izleme verileri değil, genel izleme eğilimlerini temsil eden bir bilgidir” açıklamasında bulundu.