Nestle 12 milyar dolara ‘mama’ alıyor
İsviçreli gıda devi Nestle, ABD’li ilaç üreticisi Pfizer’ın bebek maması işini 11.85 milyar dolara satın alıyor. Satışa konu olan Pfizer Nutrition adlı şirket, satışlarının yüzde 85’ini gelişmekte olan ülkelerde yapıyor. Nestle’nin bu satın almayla Fransız Danone ile rekabette öne geçip, gelişmekte olan ülke pazarlarındaki konumunu güçlendirmeyi amaçladığı belirtiliyor. Nestle’nin başlıca hedefi ise 6 milyar dolarlık Çin bebek maması pazarı. İsviçreli finans grubu Vontobel’in analistlerinden Jean – Philippe Bertschy, “Fiyat yüksek ama Nestle gelişmekte olan piyasaları hedefliyor. Çin Nestle’nin en büyük 3’üncü pazarı haline gelecek” dedi. Nestle CEO’su Paul Bulcke, “Bebek beslenmesi 1866’da kurulduğundan bu yana şirketin temelini oluşturuyor. Bu satın alma dünyanın önde gelen beslenme ve sağlık şirketi olma taahhüdümüzü vurguluyor” açıklamasını yaptı.
Pfizer’ın ana konusu olan ilaca odaklanmak için geçen yıl temmuzda satışa çıkardığı Pfizer Nutrition için Groupe Danone ve Mead Johnson Nutrition şirketleri de ortak teklif vermişti. S-26 Gold, SMA ve Promil gibi markaları bünyesinde barındıran Pfizer Nutrition’ın bu yıl satışlarının 2.4 milyar dolar olmasını bekleniyor. Nestle’nin, 2010’da 27 milyar doları bulan küresel bebek maması piyasasında payı yüzde 17 civarında. Nestle’yi yüzde 15 ile Mead Johnson ve yüzde 13 ile Groupe Danone takip ediyor.
Güncel Haberler