6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijitalde müşteri yönetiminin 5 kuralı...
Haberler

Dijitalde müşteri yönetiminin 5 kuralı…

Nafizcan Önder
27 Kasım 2021
2 dk okuma

Dijitalleşme ile birlikte alışveriş alışkanlıklarında köklü değişimler yaşanıyor. Bu durum marka ve tüketici arasındaki ilişkileri dönüştürmekle sınırlı kalmıyor, aynı zamanda marka ve müşteri arasındaki ilişkinin yönetimini de geçmiş dönemlere nazaran daha ayrıntılı kılıyor. Peki, tüm bu ayrıntılar arasında en çok hangileri öne çıkıyor? Markalar dijital dünyada müşteri yönetimini hangi detaylar doğrultusunda gerçekleştirmeli? İşte 150 yılı aşkın köklü geçmişiyle müşterilerine hizmet veren Generali Sigorta‘dan 5 öneri…

CRM yazılımlarından yararlanın

CRM (Customer Relationship Management – Müşteri İlişkileri Yönetimi) yazılımları, kolay kullanımları ve her sektöre hitap eden altyapılarıyla dikkat çekiyor. Müşteriler ile marka arasındaki sadakati artırmak, sorunlara yönelik hızlı çözümler üretebilmek ve potansiyel müşterilere dokunmak isteyen şirketlerin CRM yazılımlarının sunduğu avantajlardan yararlanması artık daha fazla önem taşıyor. Özellikle çok kanallı pazarlama stratejileri uygulayan şirketlerin iyileştirilmiş müşteri deneyimi için CRM yazılımlarını aktif bir şekilde kullanması gerekiyor.

Hızlı reaksiyon gösterin

Markalar için dijital dünyada zaman yönetimi kavramı oldukça önemli durumda. Şirketlerin içinde bulundukları sektörün davranış biçimine göre hareket ederek, müşterilerine karşı hızlı reaksiyon göstermesi, ilişki yönetiminde her zamankinden daha fazla önem taşıyor. Şirketlerin, gelen isteklere ve şikayetlere yönelik yanıt süreleri konusunda hassasiyet göstermeleri ve bu yönlerini güçlendirmeleri müşteri ilişkilerindeki bağı koruyor.

Sosyal medyada farklılaşın

Marka ile müşteri arasındaki iletişimin kuvvetli ve sağlıklı olması için sosyal medyanın etkin ve doğru yönetiminin yanı sıra müşteri ile yaşam boyu ortak olduğu mesajını sunması dijital dünyanın son trendleri arasında yer alıyor. Ancak markaların hedef kitlelerine yönelik anket, fokus grup veya araştırma yapmadan ve kısa-uzun vadeli stratejiler oluşturmadan sosyal medyayı yönetmesi, sosyal medyadaki erişimini-müşteri bağını belli bir noktanın üzerine taşıyamıyor. Markaların, kurum kimliğine ve felsefesine uygun tema, görsel ve reklam çalışmalarının yanı sıra müşteriyle bağ kurabileceği farklı opsiyonlara yönelmesi başarıyı beraberinde getiriyor.

Müşteriyi asla suçlamayın

Dijital dönüşüm danışmanları tıpkı müşteriler gibi markaların da hata yapabileceğini söylüyor. Markaların yaşanan problemler karşısında soğukkanlı olması ve müşterileri suçlamak yerine probleme en uygun çözümü üretmesi gerektiğinin altı çiziliyor.

Kullanıcı deneyimine önem verin

Kullanıcı deneyimlerini dikkate almak, müşterinin beklentilerini ve deneyimlerini anlama yolculuğunda önemli bir noktada yer alıyor. Şirketlerin, marka algılarının yanı sıra müşteriler ile bağın ve iletişimin güçlenmesi anlamında kullanıcı deneyimlerine yönelik adımlar atması, günümüzde gereklilikten öte zorunluluk olarak öne çıkıyor.

2022’ye damgasını vuracak çalışan deneyimi trendleri

dijital Müşteri yönetimi
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

ChatGPT abonelik gelirlerinde rakiplerinin açık ara önüne geçti!
Haberler
ChatGPT abonelik gelirlerinde rakiplerinin açık ara önüne geçti!
Marketing Türkiye
4 hafta önce
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
Haberler
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
İrem Alimoğlu
10 Mayıs 2025
Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!
Araştırma
Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Haberler
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Sena Tufan
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.