Müşteri toplantılarına giderken bilmeniz gereken yarı İngilizce yarı Türkçe 9 kelime

Malumunuz pazarlama terimlerinin birçoğu İngilizce ve çoğu da Türkçe’ye çevrilmemiş durumda. Türkçe’ye çevirsek de anlamları kayboluyor, sektörde konuşulanlar da bir zaman sonra İngilizce kelimelerin yardımıyla devam etmek zorunda kalıyor.

Ama şimdi bahsedeceğimiz durum bundan fersah fersah uzak. Her nedense marka temsilcilerinin/müdürlerinin dillerine yerleşmiş bazı yarı İngilizce, yarı Türkçe kelimeleri öğrenmezseniz toplantılarda Fransız kalır, tavanlara uzun uzun bakarsınız.
Bilmemek değil, öğrenmemek ayıp. Buyursunlar…

ListeList‘ten Duygu Arslan hazırladı.

1.    Tease yapmak

Burada sevgili müşteri önce kampanyanın/yarışmanın tanıtımını yapalım, heyecanı artıralım demek istiyor.

2.    Vauv efekti yaratmak

Sizden “Oha”, “Çüş” dedirtecek iş bekliyorum çocuklar.

3.    Wording’i revize etmek

Metni gözden geçirelim.

4.    Projeyi push etmek

Zorlayalım, ertelemeyelim, insanların gözüne gözüne sokalım.

5.    Confirm etmek

Teyit o teyit.

6.    Content is the king

Bir müşteri atasözü. Demeyeni dövüyorlar. Meali: İçerik kraldır.

7.    Third party’leri assemble etmek

Üçüncü şahısları/şirketleri/ajansları da çağırıp toplantı set edelim, ay pardon ayarlayalım.

8.    Sustainability’i manage etmek

Sürdürülebilirliği yönetelim arkadaşlar, haydi el birliğiyle…

9.    Conversion’ı artırmak, lead generate etmek

Dönüşümleri artıralım lütfen, tişikkirler…

İLGİLİ HABERLER