9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Müşteri ilişkilerini yönetirken tanınması gereken 3 müşteri tipi
Haberler

Müşteri ilişkilerini yönetirken tanınması gereken 3 müşteri tipi

Marketing Türkiye
25 Şubat 2016
2 dk okuma

 

Markaların son yıllarda online mecraların da müşteri ilişkilerine dahil olmasıyla daha fazla önemsediği “müşteri memnuniyeti” stratejik bir çalışma gerektiriyor.

Pisano Kurucu Ortağı Özkan Demir bu çalışmalar kapsamında müşteri tiplerini belirleyen ipuçları veriyor.

Müşterileri 3 temel gruba ayırabiliriz; memnun, memnuniyetsiz ve önerileri olan müşteriler.

1-Memnun (Sadık) müşteriler:

Hepimiz yeni bir müşteri kazanmanın var olan müşteriyi elde tutmaktan 10 kata kadar daha masraflı olduğunu artık biliyor ve deneyimliyoruz.

Müşteri ilişkilerini yönetirken tanınması gereken 3 müşteri tipi

Aslında durum biraz daha vahim çünkü bu rakamlar sadece yeni müşteriyi kazanmak için geçerli, bir de yeni müşterinin var olan müşteriyle aynı bilgi birikim ve alışkanlık seviyesine getirilmesi var.

Bütün bu maliyetler düşünüldüğünde karlılık hedefi olan işletmeler için aslında memnun, sadık müşterilerin çok önemli olduğunu söyleyebiliriz.

Memnun müşterilerde memnuniyetinin nedeni anlamak ve o hizmetleri en az o seviyede tutmak markalar için çok fazla değer yaratıyor. Buna ek olarak memnun, sadık müşterilerin yeni ürün ve hizmetlerin ilk alıcıları olduğunu da unutmamak gerekiyor.

Bu nedenle memnun, sadık müşterilerimizi daha iyi anlamak, gruplandırabilmek ve onları işletmenin operasyon ve karar mekanizmalarına dahil etmek müşterilerin desteği ve gücüyle büyümeyi sağlıyor.

2-Memnuniyetsiz (Riskli) müşteri:

Memnuniyetsiz müşteri grubu da markalar için en tehlikeli ama bir yandan da fırsat içeren grup. Çok ayaklı ve büyük operasyonlarda hataların ya da eksiklerin olması kaçınılmaz. Burada memnuniyetsiz müşterilere anında dönüş yapmak büyük önem taşıyor.

Müşteri ilişkilerini yönetirken tanınması gereken 3 müşteri tipi

Diğer bir taraftan müşterinin memnuniyetsizliğine ne kadar geç müdahale edilirse müşterinin kötü deneyimini başka müşterilerle paylaşma ihtimali de oldukça artıyor. Burada memnuniyetsiz müşterinin memnun olanlara nazaran deneyimlerini 20 kat daha fazla anlattıklarını biliyoruz.

Bu gruptaki bir diğer önemli nokta da müşteri deneyiminin tek bir platform üzerinden yönetilmesidir. Markalar müşteriye farklı kanallardan dokunuyorlar.

Bu kanalların her birinde farklı bir tema, farklı bir yönetim olunca müşteri her kanalda farklı bir muhatap ve üslupla karşılaşabiliyor. Tam tersi müşteri deneyiminin toplu olarak, tek bir yerden ele alınması da artık büyük bir gereksinim.

3-Önerileri olan(Fırsat Yaratan) müşteri:

Önerileri olan müşteriler bir işletme için bulunmaz nimettir. Bu tür müşteriler, iletişimi her daim sıcak tutmanız gereken, takip etmeniz gereken gruptur. Önerileri olan müşterileri fırsatlar grubu yapan en önemli özellik aslında bu tip müşterilerin çoktan sizin yerinize sizin işletmeniz için düşünüyor olmalarıdır.

Bu müşterilerin görüş ve geri bildirimlerine ulaşmak, işletmelerin geleceği için büyük önem taşır. Alınan geribildirimler ile hizmet ve ürünlerinizi çeşitlemeniz ve geliştirmeniz mümkün.  Bu gelişmelerden müşteriyi haberdar etmek de oldukça önemli. Bu sayede bu grubu işletmenizi sahiplenen en büyük savunucularınız haline dönüştürebilirsiniz.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Çıkıştan önce son indirim: Kasa arkası ürünler!
Haberler
Çıkıştan önce son indirim: Kasa arkası ürünler!
Sena Tufan
9 Mart 2025
Hangi marka kadınlar için ne yapıyor?
Haberler
Hangi marka kadınlar için ne yapıyor?
Sena Tufan
8 Mart 2025
İş hayatında öncelikler değişiyor: "Maaş tamam ama esneklik ve iyi yaşam da şart!"
Haberler
İş hayatında öncelikler değişiyor: “Maaş tamam ama esneklik ve iyi yaşam da şart!”
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Vestel CEO'su Ergün Güler görevinden ayrılıyor
Haberler
Vestel CEO’su Ergün Güler görevinden ayrılıyor
İrem Alimoğlu
9 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.